Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2018-03-19, godz. 09:22
Gowin: Zachodniopomorskie uczelnie zyskają na Konstytucji dla Nauki
Byt żadnej uczelni publicznej zarówno w Polsce jak i w Zachodniopomorskiem na skutek wprowadzenia w życie rządowej ustawy 2.0 nie jest zagrożony - powiedział w "Rozmowach pod krawatem" wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego…
» więcej
2018-03-16, godz. 09:53
Budowa Teatru Współczesnego. Miasto przedstawiło cztery lokalizacje
Miasto przedstawiło cztery możliwe lokalizacje, teraz władze teatru muszą je zaopiniować - tak o nowej siedzibie Teatru Współczesnego w Szczecinie mówił w "Rozmowie pod krawatem" Rafał Niburski, radny Prawa i Sprawiedliwości, przewodniczący…
» więcej
2018-03-16, godz. 09:27
Remont "Słowianina": sufit mógł runąć podczas koncertu
Dobrze, że w przypadku "Słowianina" udało się uniknąć tragedii, do jakiej doszło w Zamku Książąt Pomorskich - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Rafał Niburski, radny PiS, członek Komisji Kultury Rady Miasta Szczecin. W ten sposób…
» więcej
2018-03-15, godz. 10:50
Dyrektor Muzeum Auschwitz-Birkenau komentuje ustawę o IPN
Rzecz jasna, że "polskich obóz śmierci nie było", ale ustawę o IPN trzeba doprecyzować - mówił w "Rozmowie pod krawatem" dyrektor Muzeum Auschwitz-Birkenau.
» więcej
2018-03-15, godz. 09:36
Co z wystawą o Pileckim? Dyrektor muzeum zabiera głos
To jest wystawa mocno przestarzała i ze względów technicznych nie mogą odwiedzać jej grupy - tak o ekspozycji poświęconej rotmistrzowi Witoldowi Pileckiemu i Polskiemu Ruchowi Oporu mówił w "Rozmowach pod krawatem" dyrektor Państwowego…
» więcej
2018-03-14, godz. 13:47
Bezpartyjni będą kandydować do sejmików [WIDEO]
Bezpartyjni wystawią listy wyborcze do regionalnych sejmików we wszystkich województwach - poinformował w "Rozmowach pod krawatem" koordynator działań stowarzyszenia Jerzy Karwelis.
» więcej
2018-03-14, godz. 10:18
Działacz Bezpartyjnych: Przyjmujemy tych, którzy nabyli odporność na Odrę
Partyjniactwo w samorządach to choroba - przekonywał w środę w "Rozmowach pod krawatem" działacz stowarzyszenia Bezpartyjni Jerzy Karwelis.
» więcej
2018-03-14, godz. 09:18
Karwelis: Media zagraniczne wciągnęły się w wojnę polsko-polską
Oczywiście, że istnieje związek między tym, kto posiada media, a co one publikują - mówił w środę w "Rozmowach pod krawatem" Jerzy Karwelis, były pracownik niemiecko-szwajcarskiego koncernu medialnego Ringier Axel Springer a także…
» więcej
2018-03-13, godz. 10:48
Poseł Arkadiusz Mularczyk: Zbrodnie się nie przedawniają
"Zbrodnie się nie przedawniają" - przekonywał w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Arkadiusz Mularczyk, który jest przewodniczącym Parlamentarnego Zespołu ds. Oszacowania Wysokości Odszkodowań Należnych Polsce…
» więcej
2018-03-13, godz. 09:23
Mularczyk: "Za hasłami pojednania kryła się brutalna niemiecka polityka
Za hasłami pojednania polsko-niemieckiego kryła się brutalna niemiecka polityka - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Mularczyk, poseł Prawa i Sprawiedliwości, przewodniczący Parlamentarnego Zespołu ds. Oszacowania Wysokości…
» więcej
2018-03-12, godz. 12:31
Tyszler o braku kandydata PO na prezydenta: "Spodziewałem się ogłoszenia go w listopadzie"
Już jest trochę za późno by przedstawić nazwisko kandydata Platformy Obywatelskiej na prezydenta Szczecina - uważa polityk tej partii Łukasz Tyszler.
» więcej
2018-03-12, godz. 10:17
"Szykuję się na ew. sytuację, że nie będę miał kim pracować"
Przygotowujemy się na ewentualną sytuację, kiedy zabraknie lekarzy - tak dyrektor szpitala w Zdrojach odpowiada na zarzuty, że chce sprywatyzować diagnostykę w placówce.
» więcej
2018-03-12, godz. 09:11
"Rozmowa pod krawatem": jak zrealizować obietnicę poprzedniego ministra?
To nieprawda, że nie chcę rozmawiać o podwyżkach z ratownikami medycznymi - mówił w "Rozmowie pod krawatem" dyrektor szpitala w Zdrojach. Łukasz Tyszler wyjaśniał, że winę za brak podwyżek ponosi ministerstwo zdrowia.
» więcej
2018-03-09, godz. 09:25
Jarosław Boberek: Mój udział w "Uchu Prezesa" to ogromny sukces [WIDEO]
Po zagraniu epizodu w "Uchu Prezesa" czułem, jakbym zapisał się do organizacji podziemnej - zdradził w czasie "Rozmów pod krawatem" Jarosław Boberek, aktor filmowy, teatralny i dubbingowy.
» więcej
2018-03-08, godz. 09:23
Posłanka .Nowoczesnej chwali byłego szefa ugrupowania
"Czarno widzi" przyszłość .Nowoczesnej, o ile "nie będą wyciągnięte wnioski", bo na to co się dzieje "patrzy z żalem". Tak mówiła w "Rozmowach pod krawatem" posłanka .Nowoczesnej Joanna Scheuring-Wielgus i wychwalała Ryszarda…
» więcej