Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2017-05-09, godz. 09:14
Senator PO: Szczecin, stocznia, propaganda
Odróżnijmy biznes stoczniowy od działań propagandowych - tak senator Tomasz Grodzki z PO ocenia działania rządu PiS w sprawie rewitalizacji tego przemysłu w Szczecinie. Polityk w Rozmowie pod krawatem sceptycznie oceniał rządowe plany…
» więcej
2017-05-08, godz. 10:21
Spory o frekwencję i brak kultury politycznej
To był przemarsz "ku władzy", a nie "marsz wolności" - tak, zorganizowaną w Warszawie demonstrację opozycji, oceniał w Radiu Szczecin politolog Maciej Drzonek. W sobotniej manifestacji, według szacunków policji, uczestniczyło około…
» więcej
2017-05-08, godz. 09:44
Dr Maciej Drzonek: wypowiedzi Macrona o Polsce to retoryka kampanii wyborczej
Politolog o wyborach we Francji i wypowiedziach zwycięzcy à propos Polski: - Mam nadzieję, że to była tylko retoryka ostrej kampanii wyborczej - stwierdził w Radiu Szczecin dr Maciej Drzonek z Uniwersytetu Szczecińskiego.
» więcej
2017-05-05, godz. 11:22
Prof. Inga Iwasiów krytycznie o poziomie matur i wiedzy maturzystów
Nie na czasie, oderwane od czytelniczego doświadczenia i banalne - tak o tegorocznych pytaniach na maturze z języka polskiego mówi ekspert w dziedzinie literatury, pisarka i profesor Uniwersytetu Szczecińskiego - Inga Iwasiów.
» więcej
2017-05-04, godz. 09:23
Oryginał Konstytucji 3 Maja w Szczecinie efektem wspólnego zaangażowania [WIDEO]
To było niezwykłe wydarzenie w historii Pomorza Zachodniego - tak o trwającej kilkanaście dni wystawie, podczas której w Urzędzie Wojewódzkim prezentowano oryginał Konstytucji 3 Maja mówił Krzysztof Kozłowski, wojewoda zachodni…
» więcej
2017-04-28, godz. 09:12
Niemcy doceniają Polaków, przełamane stereotypy
Stereotypy o Polakach i Polsce zostały już w Niemczech dawno przełamane - mówiła wiceprezes Związku Polaków w Niemczech, Anna Wawrzyszko. Jak tłumaczyła w Rozmowie pod krawatem obraz Polaka, który zajmuje się kradzieżą samochodów…
» więcej
2017-04-27, godz. 10:25
Dr Ossowski w odpowiedzi na krytykę zw. z identyfikacją ofiar totalitaryzmów
- Za wolno i za drogo? - to nieprawdziwe zarzuty: tak mówił w Radiu Szczecin szef Polskiej Bazy Genetycznej Ofiar Totalitaryzmów w Szczecinie, Andrzej Ossowski. Komentował w ten sposób pytanie o konflikt z wiceprezesem IPN, Krzysztofem…
» więcej
2017-04-27, godz. 09:18
Polityka historyczna Komitetu Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa
W województwie zachodniopomorskim jest jeszcze wiele do odkrycia, wiele ofiar II wojny światowej i czasów tuż po wojnie wymaga upamiętnienia - mówił w Rozmowie pod krawatem dr Andrzej Ossowski mianowany przewodniczącym Komitetu Ochrony…
» więcej
2017-04-26, godz. 10:18
Zbiór zastrzeżony IPN coraz mniej atrakcyjny
Z tej chmury spadnie prędzej mały deszczyk niż ulewa - prof. Antoni Dudek tak opisywał efekt, jaki - jego zdaniem - wywoła odtajnienie wszystkich akt tzw. zbioru zastrzeżonego Instytutu Pamięci Narodowej.
» więcej
2017-04-26, godz. 09:29
Prof. Dudek o 72. rocznicy zdobycia Szczecina przez Armię Czerwoną
Do tej daty trzeba podchodzić racjonalnie, jako do wydarzenia, które miało swoje dobre i złe strony - mówił historyk, prof. Antoni Dudek w 72. rocznicę zdobycia Szczecina przez Armię Czerwoną w 1945 roku.
» więcej
2017-04-25, godz. 10:07
Miejska spec-spółka pomysłem prezydenta na realizacje inwestycji
Intencje są dobre, ale będziemy dopytywać o szczegóły i to zadecyduje o wyniku głosowania - mówiła we wtorek Urszula Pańka pytana o poparcie jej klubu (PO) dla pomysłu prezydenta Szczecina. Zaproponował on powołanie specjalnej…
» więcej
2017-04-25, godz. 09:34
Urszula Pańka: - Część rad osiedli beneficjentami polityki prezydenta Krzystka
Prezydent Piotr Krzystek wciągnął rady osiedla w polityczną walkę - oceniła we wtorek, w Rozmowie pod krawatem Urszula Pańka, radna miejska z PO. Jako przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej, która nadzoruje wybory do tych samorządów…
» więcej
2017-04-24, godz. 09:16
Tunel Szczecin-Świnoujście lapsusem językowym
Sekretarz szczecińskiej .Nowoczesnej tłumaczy partyjną koleżankę, która mówiła o budowie tunelu "ze Szczecina do Świnoujścia": - Zwykłe przejęzyczenie, lapsus językowy - tłumaczył w Rozmowie pod krawatem Przemysław Słowik.
» więcej
2017-04-20, godz. 10:19
Przebudowa al. Wojska Polskiego: potrzebna koncepcja ogólna
Przebudowa al. Wojska Polskiego w Szczecinie jest nieprzemyślana - mówił w Rozmowie Pod Krawatem Marek Duklanowski, radny Prawa i Sprawiedliwości.
» więcej
2017-04-20, godz. 09:41
Duklanowski o prezydenturze: chcę, ale nie muszę
Jestem zaangażowany w życie miasta, start w wyborach prezydenckich rozważam, owszem, ale nie za wszelką cenę - mówił w Rozmowie pod krawatem szczeciński radny Prawa i Sprawiedliwości. Marek Duklanowski przyznał, że chciałby być…
» więcej