Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2020-05-26, godz. 11:03
"Rozmowa pod krawatem": to nie tylko wybór prezydenta, ale też wybór cywilizacji
Starcie cywilizacji chrześcijańskiej i normalności kontra rewolucja obyczajowa i połamanie wszelkich wartości - zdaniem posła Prawa i Sprawiedliwości, Tomasza Rzymowskiego, nadchodzące wybory prezydenckie nie oznaczają jedynie głosowania…
» więcej
2020-05-26, godz. 09:34
Poseł PiS: prof. Wróbel "zdjął togę sędziowską i wszedł w rolę polityka"
Zdjęli togi sędziowskie, weszli w rolę polityków i zaprzeczają rzeczywistości - tak o próbie podważania wyboru I Prezesa Sądu Najwyższego mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł PiS Tomasz Rzymkowski.
» więcej
2020-05-25, godz. 13:00
Socjolog: "Kidawa-Błońska miała przewagę nad Trzaskowskim"
Jeżeli będzie druga tura w której Duda zmierzy się z Trzaskowskim, lewicowe poglądy kandydata PO mogą być ograniczeniem nie do zniwelowania w kampanii - mówił w "Rozmowie pod krawatem" socjolog, profesor Henryk Domański.
» więcej
2020-05-25, godz. 10:14
Prof. Domański: kryteria moralności w polityce nie znajdują zastosowania
Wszystko co jest w polityce skuteczne, jest racjonalne, a kryteria moralności, prawdy i fałszu nie znajdują tu zastosowania - mówił w "Rozmowie pod krawatem" socjolog, profesor Henryk Domański.
» więcej
2020-05-22, godz. 10:06
Profesor Tarczyński ma pomysł na przyciągnięcie studentów
Ściągnąć studenta na uczelnie - to jedno z najważniejszych zadań, jakie stawia sobie profesor Waldemar Tarczyński.
» więcej
2020-05-21, godz. 10:00
Koronawirus, a prowadzenie kampanii wyborczej
Potrzebna nowa strategia sztabu wyborczego prezydenta Andrzeja Dudy - przyznał w "Rozmowie pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości, Artur Szałabawka.
» więcej
2020-05-21, godz. 09:16
Poseł PiS: "Nitras w czasie swoich wypowiedzi bardzo pluje"
Przynosi wstyd Szczecinowi, ja się do niego nie zbliżam, bo gdy mówi, to pluje - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł PiS Artur Szałabawka, komentując zachowanie posła PO Sławomira Nitrasa.
» więcej
2020-05-20, godz. 10:50
Koordynator Konfederacji: "część opozycji z KO oderwała się od rzeczywistości"
Koalicja Obywatelska "oderwała się od rzeczywistości i lewituje", a przez problemy z kandydatem "wymyśla głupoty" - tak koordynator Konfederacji w naszym regionie Marcin Bedka komentował najnowsze propozycje KO w sprawie wyborów.
» więcej
2020-05-20, godz. 09:18
Bedka: jeżeli Tanajno dopuścił się nieprawidłowości, to państwo powinno go rozliczyć
Jeżeli pan Tanajno dopuścił się nieprawidłowości, to niech go polskie państwo rozliczy - mówił w "Rozmowie pod krawatem" koordynator Konfederacji w zachodniopomorskim Marcin Bedka, pytany o przeszłość i niezapłacone podatki tego…
» więcej
2020-05-19, godz. 10:09
"Rozmowa pod krawatem" - Niemcy i ich podwójne standardy
W Unii Europejskiej Niemcom wolno więcej niż innym, a przecież prawo powinno być równe dla wszystkich - mówił w "Rozmowie pod krawatem" europoseł Prawa i Sprawiedliwości, Ryszard Czarnecki.
» więcej
2020-05-19, godz. 09:25
Europoseł PiS po wypowiedzi Trzaskowskiego: Mają poczucie, że to błąd i po ludzku nieładne
Mają poczucie, że zrobili błąd i teraz próbują udawać szacunek do innych - tak europoseł Prawa i Sprawiedliwości Ryszard Czarnecki komentował głośną wypowiedź Rafała Trzaskowskiego w sprawie ulicy Lecha Kaczyńskiego w stol…
» więcej
2020-05-18, godz. 10:29
Senator PO o pracach nad ordynacją: Będziemy procedować tak długo, jak będzie to potrzebne
Senator PO o pracach w Senacie w sprawie ordynacji: Rząd powinien wprowadzić stan klęski żywiołowej, wtedy nie mielibyśmy, "problemu z wyborami" - stwierdziła Magdalena Kochan w "Rozmowach pod krawatem".
» więcej
2020-05-14, godz. 09:07
Poseł PiS o kandydatce na prezydenta z KO: Po ludzku mnie jej jest zupełnie szkoda
Jak chcą wygrać wybory, skoro cały czas krytykują własnego kandydata? - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Marek Suski z Prawa i Sprawiedliwości.
» więcej
2020-05-13, godz. 13:26
Zastępca prezydenta Szczecina zagłosuje tradycyjnie. Tłumaczy dlaczego
Zagłosuje w lokalu wyborczym, bo jak tłumaczy "z jego korespondencji rzeczy wypływają do dziennikarzy" - mówił w "Rozmowach pod krawatem" zastępca prezydenta Szczecina Michał Przepiera.
» więcej
2020-05-13, godz. 11:39
Jak gospodarka Szczecina przechodzi przez epidemię? Wiceprezydent odpowiada
Gospodarcza sytuacja miasta w dobie pandemii "nie jest najgorsza" - mówił w "Rozmowach pod krawatem" odpowiedzialny za inwestycję zastępca prezydenta Szczecina Michał Przepiera.
» więcej