Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2020-01-22, godz. 09:18
Marcin Bedka: w Konfederacji rozłamu i awantur nie będzie
Nie będzie rozłamu i awantury, a Janusz Korwin-Mikke nie wystąpi z Konfederacji - zapewniał w "Rozmowie pod krawatem" zachodniopomorski koordynator tego ruchu, Marcin Bedka.
» więcej
2020-01-21, godz. 11:06
"Działanie Putina to realizacja długofalowej strategii"
Działanie Putina to realizacja długofalowej strategii - w tej sprawie polski rząd i prezydent zareagowali racjonalnie i spójnie - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" europoseł Prawa i Sprawiedliwości Zbigniew Kuźmiuk.
» więcej
2020-01-21, godz. 09:42
Europoseł PiS o atakach opozycji na polski rząd: Żadnych korzyści politycznych, potężne straty wizerunkowe
Żadnych korzyści politycznych, za to potężne straty wizerunkowe dla naszego kraju, to jedyny skutek ataków polskich eurodeputowanych opozycji na polski rząd - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" europoseł Prawa i Sprawiedliwości Zbigniew…
» więcej
2020-01-20, godz. 12:32
Minister Mucha: prezydent nie będzie uwiarygadniał nieprawdy historycznej
Prezydent nie będzie uwiarygadniał prób narzucania nieprawdziwej narracji historycznej wobec Polski - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Zastępca Szefa Kancelarii Prezydenta RP, Paweł Mucha.
» więcej
2020-01-20, godz. 10:10
Paweł Mucha: społeczna kontrola władzy rolą mediów
Polityk nie może się obrażać i mieć pretensji do mediów za to, że te działają w interesie publicznym - tak o sprawie profesora Tomasza Grodzkiego mówił w "Rozmowie pod krawatem" Zastępca Szefa Kancelarii Prezydenta RP.
» więcej
2020-01-20, godz. 09:10
"Jesteśmy suwerenni i niezależni i godzimy się na Unię równych państw"
Słowa konieczne, w pełni oddające to, co się dzieje wokół reformy wymiaru sprawiedliwości - podkreślał w "Rozmowie pod krawatem" Zastępca Szefa Kancelarii Prezydenta RP, Paweł Mucha.
» więcej
2020-01-17, godz. 12:24
Kino się zmienia na naszych oczach
Platformy filmowe VOD takie jak Netflix to przyszłość kina - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Łukasz Adamski, krytyk filmowy i publicysta tygodnika "W sieci". Jak mówi, jest to rewolucja, bo zmienia się dziś sposób dystrybucji fi…
» więcej
2020-01-16, godz. 12:08
Szef PSL w regionie broni profesora Tomasza Grodzkiego
Jest bardzo zadowolony, że "na Pomorzu Zachodnim mamy taką ważną osobę" i broni marszałka Senatu jako "ofiary politycznej gry" - mówił w "Rozmowie pod krawatem" szczeciński poseł PSL, Jarosław Rzepa.
» więcej
2020-01-16, godz. 09:26
Rzepa: system sądowniczy nie funkcjonuje tak źle
Jest bardzo wielu dobrych prawników i sędziów, system nie funkcjonuje tak źle, jak się przedstawia - stwierdził w "Rozmowie pod krawatem" poseł PSL Jarosław Rzepa.
» więcej
2020-01-14, godz. 10:10
Europoseł SLD o wizycie Komisji Weneckiej: A dlaczegóż nawet nie pójść na lunch
Przyjąłby Komisję Wenecką i zjadłby z nią lunch. Gościem "Rozmów pod krawatem" był we wtorek europoseł Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Bogusław Liberadzki uważa za błędne zachowanie rządu, który nie przyjął zaproszonych przez…
» więcej
2020-01-13, godz. 11:58
"To był impuls; musiałam to z siebie wyrzucić"
Impulsem do ponownego ujawnienia ciążącej jej sprawy nazywa profesor Agnieszka Popiela informację o tym, że profesor Tomasz Grodzki przymierzany jest do fotela marszałka Senatu.
» więcej
2020-01-13, godz. 10:59
"Jestem botanikiem, a nie politykiem"
Mam swoje poglądy jak każdy, jednak nie jestem politykiem, a botanikiem - tak prof. Agnieszka Popiela komentuje zarzuty, że jest "drugą Krystyną Pawłowicz" i że "chodzi na pasku Prawa i Sprawiedliwości".
» więcej
2020-01-13, godz. 09:11
Prof. Agnieszka Popiela: Wyciągnęłam 500 dolarów, odliczyłam po setce, pan ordynator wziął te pieniądze
To było dobrze zorganizowane i pacjenci o tym wiedzieli - mówi prof. Agnieszka Popiela o tym, co w latach 90. działo się w szpitalu w Zdunowie.
» więcej
2020-01-10, godz. 09:11
Bibianna Chimiak: spektakl powstał w oparciu o traumatyczne przeżycia matek w szpitalach
Niestety, w naszych szpitalach jest tak, że dzień, w którym urodziło się dziecko był najgorszym dniem w moim życiu - powiedziała Bibianna Chimiak, gość "Rozmowy pod krawatem", szczecińska aktorka Teatru Kana.
» więcej
2020-01-09, godz. 10:15
"Marszałek Grodzki jest szkodnikiem działającym na niekorzyść państwa polskiego"
- Szkodzi państwu polskiemu, a do czasu wyjaśnienia sprawy korupcji w szpitalu Szczecin - Zdunowo powinien usunąć się w cień i podać do dymisji - tak o Tomaszu Grodzkim mówił szczeciński poseł Prawa i Sprawiedliwości, Leszek D…
» więcej