Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2019-01-15, godz. 10:32
"Odbudowa stoczni nie jest łatwa"
Minister gospodarki morskiej i śródlądowej zapewnia: - Odbudujemy przemysł stoczniowy na rynkowych warunkach, a pod koniec tego miesiąca przedstawimy wszystkie informacje dotyczące projektu promu pasażerskiego dla PŻB - podkreślał…
» więcej
2019-01-15, godz. 10:02
Gróbarczyk: przekop Mierzei Wiślanej "jest związany z naszym bezpieczeństwem"
Wierzy, że zainteresowanie Komisji Europejskiej nie jest efektem rosyjskich nacisków - minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk w "Rozmowie pod krawatem" zapewniał, że inwestycja jest dobrze przygotowana…
» więcej
2019-01-14, godz. 11:21
Zakłady Chemiczne Police "były traktowane jak finansowe koło ratunkowe dla polityków"
Prezes Zakładów Chemicznych Police o śledztwie prokuratury dotyczącym inwestycji w Senegalu: - Występowaliśmy do prokuratora generalnego zaniepokojeni, dlaczego postępowanie trwa tak długo. Tylko tyle możemy zrobić - mówił w "Rozmowie…
» więcej
2019-01-14, godz. 09:29
Wardacki: nie całowałem się z asystentką w windzie
O rzekomym romansie z asystentką mówi, że jest to "absolutne kłamstwo" - komentował w poniedziałek w "Rozmowie pod krawatem" prezes Grupy Azoty oraz Zakładów Chemicznych "Police" Wojciech Wardacki.
» więcej
2019-01-11, godz. 09:27
"Brakuje refleksji nad kondycją miasta"
Mamy całkowicie zafałszowany obraz Szczecina - to ocena z "Rozmów pod Krawatem". Gościem Konrada Wojtyły był historyk prawnik i antykwariusz, dr Wojciech Lizak.
» więcej
2019-01-10, godz. 11:10
Posłanka Nowoczesnej o 500 plus: Chcemy sprawiedliwego rozdziału środków
Nie chcemy zniesienia 500 plus, a sprawiedliwego rozdziału tych środków - powiedziała podczas "Rozmów pod krawatem" posłanka Nowoczesnej Barbara Dolniak.
» więcej
2019-01-10, godz. 09:25
Dolniak o pikowaniu Nowoczesnej w sondażu: Ostatnie wybory pokazały, że mamy swoich wyborców
Spadek naszych notowań jest chwilowy i wkrótce powinniśmy "odbić" w górę - tak mówiła w "Rozmowach pod krawatem" posłanka Nowoczesnej, Barbara Dolniak.
» więcej
2019-01-09, godz. 10:11
Prezydent podwyższa opłaty za użytkowanie wieczyste. Senator PO ma inne zdanie
Bonifikata przy zamianie użytkowania wieczystego na własność powinna być wyższa - senator PO Tomasz Grodzki mówił tak w "Rozmowach pod krawatem". Jednocześnie, nie chciał komentować decyzji prezydenta Szczecina, który podniósł…
» więcej
2019-01-07, godz. 13:22
Jaka bonifikata za przekształcenie użytkowania wieczystego we własność?
Radni PiS apelują do samorządów w regionie i w Szczecinie o zastosowanie maksymalnych poziomów bonifikaty za przekształcenie użytkowania wieczystego we własność - mówił też o tym w "Rozmowie pod krawatem" Paweł Mucha, radny zachodniopomorskiego…
» więcej
2019-01-07, godz. 10:56
Minister Paweł Mucha: przyspieszone wybory to "wrzutka medialna"
"Wrzutka medialna" - tak Paweł Mucha, zastępca szefa Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej skomentował pojawiające się plotki o możliwych, przyspieszonych wyborach parlamentarnych w Polsce.
» więcej
2019-01-07, godz. 09:29
Kontrole escape roomów: "pierwsze informacje są bardzo niepokojące"
Pierwsze informacje o kontroli escape roomów są niepokojące - mówił w poniedziałek w "Rozmowie pod krawatem" zastępca szefa kancelarii Prezydenta RP Paweł Mucha.
» więcej
2019-01-04, godz. 09:11
Leszek Herman o gwiazdorskim systemie na literackim rynku
W Polsce pojawił się gwiazdorski system wśród pisarzy - mówił w "Rozmowie pod krawatem", szczeciński pisarz Leszek Herman. Herman jest autorem powieści kryminalnej pt. "Sedinum" z akcją osadzoną w Szczecinie.
» więcej
2019-01-02, godz. 10:46
"Bonifikata za przekształcenie użytkowania wieczystego powinna być jak najwyższa"
Bonifikata za przekształcenie użytkowania wieczystego we własność powinna być w Szczecinie jak najwyższa - twierdzi Leszek Duklanowski z PiS i w "Rozmowie pod krawatem" zapowiada, że będzie zachęcał radnych i prezydenta do ustalenia…
» więcej
2019-01-02, godz. 09:30
Radny PiS o współpracy Krzystka z KO: "To niezrozumiałe"
Piotr Krzystek rozczarował, zdziwił i wykonał woltę - to ocena miejskiego radnego Prawa i Sprawiedliwości. Leszek Duklanowski w środowej "Rozmowie pod krawatem" wracał do zawiązania współpracy przez prezydenta Piotra Krzystka i radnych…
» więcej
2018-12-31, godz. 12:16
Prof. Drzonek zaleca posłowi Gawłowskiemu większą powściągliwość
Oczekiwałbym od posła Stanisława Gawłowskiego usunięcia się w cień po tym, jak prokuratura postawiła mu zarzuty - powiedział prof. Maciej Drzonek, gość "Rozmowy pod krawatem" w Radiu Szczecin.
» więcej