Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2018-11-16, godz. 11:18
Co dalej ze Słowianinem? Zastępca prezydenta zdradza nowe szczegóły
Przygotowania do remontu Domu Kultury Słowianin są już w toku - informuje zastępca prezydenta Szczecina. Krzysztof Soska mówił w "Rozmowach pod krawatem", że obiekt wymaga kompleksowej modernizacji.
» więcej
2018-11-16, godz. 10:05
Jaka koalicja w Radzie Miasta Szczecina? Wiceprezydent Soska odpowiada
Nie należy spodziewać się rewolucji, ale na oficjalne decyzje trzeba jeszcze poczekać - tak zastępca prezydenta Szczecina komentuje przyszłą koalicję w szczecińskiej Radzie Miasta. Krzysztof Soska mówił o niej w porannych "Rozmowach…
» więcej
2018-11-16, godz. 09:15
Wiceprezydent Szczecina: nakłady na kulturę będą rosły
- Fundusze przeznaczane na kulturę powinny być wyższe - mówił w kontekście planowanego budżetu miasta w "Rozmowie pod Krawatem" Radia Szczecin wiceprezydent Szczecina Krzysztof Soska.
» więcej
2018-11-15, godz. 11:33
Poseł PiS o radnym SLD: Potrafi mieć własne zdanie
Poseł PiS komplementuje radnego sejmiku z SLD: Ma odwagę cywilną i potrafi mieć własne zdanie, nawet jeżeli jest ono "nie bardzo zgodne" z linią partii - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Michał Jach. To opinia o Stanisławie Wziątku…
» więcej
2018-11-14, godz. 12:01
Prezes Wardacki: Liga Mistrzyń w Netto Arenie powrotem do normalności
Powrót do normalnych relacji z miastem - tak prezes Grupy Azoty ocenił w "Rozmowie pod krawatem" decyzję o rozgrywaniu przez Chemika Police meczów siatkarskiej Ligi Mistrzyń w szczecińskiej hali Netto Arena.
» więcej
2018-11-14, godz. 11:22
Prezes Grupy Azoty: Fałszowano oświadczenia dopuszczające rosyjskie nawozy
Prezes Grupy Azoty ujawnia: Na kluczowym stanowisku działała osoba, która fałszowała oświadczenia dopuszczające rosyjskie nawozy na polski rynek - mówił w środę Wojciech Wardacki w "Rozmowach pod krawatem".
» więcej
2018-11-14, godz. 10:14
Wardacki: porażająca inwestycja b. zarządu w dziurę w ziemi w Senegalu
Ustalenia śledztwa w sprawie inwestycji w Senegalu są "porażające" - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes Grupy Azoty Wojciech Wardacki.
» więcej
2018-11-14, godz. 09:33
Prezes Grupy Azoty będzie się domagał przeprosin od posłów PO. Wymienia nazwiska
Posłowie PO odpowiedzą za "idiotyczne interpelacje, które naruszają dobra wielu osób" - zapowiedział w "Rozmowach pod krawatem" prezes Grupy Azoty Wojciech Wardacki.
» więcej
2018-11-13, godz. 10:55
W. Czarzasty z dystansem i pokorą, ale również z satysfakcją
Ma w sobie "dystans i pokorę", gdy mowa o wynikach wyborów samorządowych ale cieszy się, że jeden sejmikowy radny w naszym regionie może decydować o przyszłej koalicji i wyborze marszałka - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Włodzimierz…
» więcej
2018-11-13, godz. 09:32
Ostra wymiana w "Rozmowach pod krawatem". Szef SLD: To skandal
Nie wstydzi się historii i każe dziękować za to, że po 1945 roku, "rządzili ludzie, dzięki którym Szczecin jest Polski" - taką refleksją na 100-lecie odzyskania niepodległości podzielił się szef SLD Włodzimierz Czarzasty w "Rozmowach…
» więcej
2018-11-09, godz. 11:02
Łuczko: zakaz zorganizowania Marszu Niepodległości był niefortunny!
To była niefortunna decyzja prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz - tak zakaz zorganizowania Marszu Niepodległości w Warszawie ocenia były działacz szczecińskiej Solidarności.
» więcej
2018-11-09, godz. 09:14
"Polacy zasługują na to, żeby godnie uczcić stulecie odzyskania niepodległości"
"Pomimo tego, że mogą przytrafić się osoby chcące popsuć świętowanie, to na marsz powinniśmy pójść" - podkreślał, w audycji "Rozmowy pod Krawatem", były działacz Solidarności Franciszek Łuczko.
» więcej
2018-11-08, godz. 09:29
Prezydent Warszawy zakazała organizacji Marszu Niepodległości. Święcicki broni decyzji Gronkiewicz-Waltz
Warszawa dla wszystkich, ale nie dla rasizmu i "rzeczy sprzecznych z prawem" - mówił w czwartek w "Rozmowach pod krawatem" poseł Platformy Obywatelskiej Marcin Święcicki broniąc prezydent Warszawy, która zakazała Marszu Niepodleg…
» więcej
2018-11-07, godz. 12:36
Marsz Niepodległości w Szczecinie? Bez problemu!
Nie ma żadnego problemu z Marszem Niepodległości w Szczecinie - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezydent Szczecina Piotr Krzystek.
» więcej
2018-11-07, godz. 10:25
Prezydent Krzystek i wyzwania nadchodzących lat
Przebudowa Łasztowni i powstanie mostu Kłodnego - to jedno z najważniejszych wyzwań jakie stawia sobie Piotr Krzystek w tej kadencji.
» więcej