Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2018-10-15, godz. 10:07
Kandydatka na prezydenta Świnoujścia krytykuje miejską komunikację
Największy problem Świnoujścia to komunikacja - mówiła w poniedziałek w "Rozmowie pod Krawatem" kandydatka na prezydenta miasta Joanna Agatowska z SLD.
» więcej
2018-10-11, godz. 10:15
Rabiej krytykuje PiS za reformę sądownictwa. Były też pochwały
Chwali PiS za program "Rodzina 500 Plus", gani za reformę sądownictwa - Paweł Rabiej był gościem porannych "Rozmów pod krawatem" w Radiu Szczecin.
» więcej
2018-10-11, godz. 09:27
Temat rozmów w lokalu "Sowa i Przyjaciele"? Nieważny, ale warto zapewnić, że pro publico bono
Rabiej radzi Geblewiczowi: warto zapewnić, że rozmowy w restauracji "Sowa i Przyjaciele" odbywały się w interesie miasta - tak mówi polityk .Nowoczesnej i kandydat na wiceprezydenta Warszawy.
» więcej
2018-10-10, godz. 10:55
"Bądźmy czyści w tym, co robimy! Jestem samodzielny i nie ulegam wpływom"
Jest samodzielny, "nie ulega wpływom", nie startuje "przeciwko nikomu" i nikomu nie chce odbierać głosów - mówił kandydat Koalicji Obywatelskiej na prezydenta Świnoujścia.
» więcej
2018-10-10, godz. 09:38
Dyplomacja w Świnoujściu, czyli: liczy się współpraca, a nie spory!
Odżegnuje się od polityki, od tego "co dzieje się w Szczecinie" i przekonuje, że szanuje przedstawicieli wszystkich partii - mówił w "Rozmowie pod krawatem" kandydat Koalicji Obywatelskiej na prezydenta Świnoujścia.
» więcej
2018-10-09, godz. 10:03
Grodzki bez ogródek o stanie służby zdrowia. Ministrów za czasów PO-PSL broni
Służba zdrowia jest na skraju zapaści - oceniał we wtorek w "Rozmowach pod krawatem" senator PO Tomasz Grodzki.
» więcej
2018-10-09, godz. 09:25
Taśma ze Schetyną? Senator PO zabiera głos
- Jeżeli polską politykę będziemy uprawiać przy pomocy taśm, to znaczy, że będą ją kształtować siły nieczyste, książę ciemności, agenci rosyjscy czy służby specjalne, obojętnie jak to określimy - stwierdził w "Rozmowach…
» więcej
2018-10-08, godz. 10:51
K. Kozłowski zapowiada obwodnicę Stargardu "od węzła do węzła"
Walka ze smogiem, reforma budżetu obywatelskiego i miejsca do grillowania na osiedlach - to niektóre punkty programu wyborczego Krzysztofa Kozłowskiego, kandydata Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Stargardu.
» więcej
2018-10-08, godz. 09:01
Kozłowski wzywa do debaty o Stargardzie, konkurentów się nie boi
Docenia wszystko, co w Stargardzie zrobił jego wieloletni prezydent, Sławomir Pajor i nie obawia się konfrontacji z jego następcą, Rafałem Zającem. Krzysztof Kozłowski, kandydat Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Stargardu mówił…
» więcej
2018-10-05, godz. 10:18
"Jedynka" PSL-u popiera Piotra Krzystka, a nie Sławomira Nitrasa
W wyborach na prezydenta Szczecina popiera Piotra Krzystka, a nie Sławomira Nitrasa. Choć to Nitras jest kandydatem Koalicji Obywatelskiej. Andrzej Durka, "jedynka" na liście Polskiego Stronnictwa Ludowego do zachodniopomorskiego sejmiku…
» więcej
2018-10-05, godz. 09:14
"Konflikt w PSL wynikał z wyboru nowych władz"
Nie ma konfliktu w Polskim Stronnictwie Ludowym i nie zauważyłem, by działacze nie chcieli współpracować z Jarosławem Rzepą. W ten sposób w "Rozmowie pod Krawatem" Andrzej Durka, jedynka na liście PSL do Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego…
» więcej
2018-10-04, godz. 11:55
Rząd PO-PSL konfliktował Szczecin i Trójmiasto
Specjalnie wywołano konflikt między Szczecinem a Trójmiastem zamiast skupić się na rywalizacji np. z portami niemieckimi - tak o rządach poprzedników z PO i PSL mówił Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i śródlądow…
» więcej
2018-10-04, godz. 10:09
Minister Gróbarczyk: "PŻM już bezpieczny, zdolność inwestycyjna w 2019 roku"
Ten rok PŻM może zakończyć z zyskiem - prognozuje minister gospodarki morskiej i śródlądowej. Dodaje, że gdy poprzednie rządy podejmowały fatalne decyzje, tylko dzięki determinacji załogi udało się uratować Polską Żeglugę…
» więcej
2018-10-04, godz. 09:10
Stocznia Szczecińska i Gryfia połączą się, zapowiedź budowy serii promów
Stocznia Szczecińska i Stocznia Gryfia będą połączone - mówił w czwartek w "Rozmowie pod krawatem" Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
» więcej
2018-10-03, godz. 09:32
Kandydat Lewicy na prezydenta Stargardu: Nie słyszałem, że SLD mnie popiera [WIDEO]
O poparciu Sojuszu Lewicy Demokratycznej nic nie wiem - tak mówi kandydat na prezydenta Stargardu z komitetu Lewica - Nasz Stargard.
» więcej