Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2018-06-20, godz. 11:20
"Chodzi o to, żeby wojsko polskie było wyposażone w nowoczesny sprzęt za dobrą cenę"
Minister obrony narodowej w "Rozmowie pod krawatem" mówi o postępie prac nad zakupem śmigłowców dla polskiej armii.
» więcej
2018-06-20, godz. 09:26
Szef MON o Saber Strike: Zdobyte doświadczenie zaprocentuje
Budowanie bezpieczeństwa narodowego przebiega zwykle kilkutorowo, a my te zadania realizujemy między innymi przez udział w manewrach Saber Strike - mówił w "Rozmowach pod krawatem" minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak.
» więcej
2018-06-19, godz. 10:31
Polityk PiS-u o naciskach Brukseli w sprawie polskiego sądownictwa. "Budżet UE to straszak na Polskę"
Unia Europejska to gra interesów i temu ma służyć "dyscyplinowanie" Polski i straszenie sankcjami za rzekome "łamanie praworządności" - mówił we wtorek w "Rozmowach pod krawatem" europoseł Prawa i Sprawiedliwości Czesław Hoc.
» więcej
2018-06-19, godz. 09:18
Zmowa przeciwko Polsce? Hoc komentuje wypowiedź Trzaskowskiego
Zmowa przeciwko Polsce, sytuacja śmieszna i straszna, bo rozmawiamy o politycznym sabotażu - mówił we wtorek w "Rozmowach pod krawatem" europoseł PiS Czesław Hoc.
» więcej
2018-06-18, godz. 12:47
Paweł Mucha nie wyklucza startu w wyborach, będzie konsultował z prezydentem
Szef klubu radnych PiS mówił o swoim kandydowaniu w jesiennych wyborach do sejmiku oraz to, czy będzie liderem listy. Pojawiają się takie propozycje ze strony Prawa i Sprawiedliwości - potwierdził w "Rozmowie pod krawatem" Paweł M…
» więcej
2018-06-18, godz. 10:21
Rok temu runął strop w Zamku. "To symbol nieudolności zarządu województwa"
Nie ma dostępu do dokumentów, wyjaśnianie przyczyn katastrofy trwa długo, a zawalenie się stropów na Zamku Książąt Pomorskich jest symbolem nieudolności obecnego zarządu województwa z PO i PSL - tak sytuację zabytku komentował…
» więcej
2018-06-18, godz. 09:20
Paweł Mucha o Andrzeju Dudzie: kontynuuje politykę prezydenta Lecha Kaczyńskiego
Prezydentura Andrzeja Dudy to kontynuacja myśli politycznej Lecha Kaczyńskiego - podkreślał w "Rozmowie pod krawatem" zastępca Szefa Kancelarii Prezydenta RP Paweł Mucha.
» więcej
2018-06-15, godz. 09:13
Krytyka filmowa pozbawia niezależności, nie przynosi finansowej satysfakcji
- Praca krytyka filmowego jest bez sensu - tak właśnie mówi... krytyk filmowy! Tomasz Raczek był gościem piątkowej "Rozmowy pod krawatem" i tłumaczył, że po pierwsze ten zawód pozbawia niezależności, a po drugie: nie można się…
» więcej
2018-06-14, godz. 10:30
Zdrowy rozsądek przy RODO, czyli nie skupiajmy się na cmentarzu, ale na klientach
Przy stosowaniu się do przepisów RODO potrzebny jest - po prostu - zdrowy rozsądek - mówił w środę w Radiu Szczecin minister cyfryzacji Marek Zagórski.
» więcej
2018-06-14, godz. 09:28
Rewolucja w dowodach ułatwi nam urzędowe życie? Minister zdradza szczegóły
Wirtualna teczka na dokumenty i m-tożsamość, czyli elektroniczny odpowiednik dowodu osobistego. - Sejm już nad tym pracuje - mówił w "Rozmowach pod krawatem" minister cyfryzacji Marek Zagórski.
» więcej
2018-06-13, godz. 12:21
Jurek: Nie mieści mi się w głowie, żeby Polak nie uszanował Polaka [WIDEO]
Nie rozumiem, dlaczego doraźne cele polityczne pewnych ugrupowań powodują taką nienawiść w narodzie - mówił w środę w "Rozmowach pod krawatem" Mieczysław Jurek. Szef zachodniopomorskiej Solidarności odniósł się w ten sposób…
» więcej
2018-06-13, godz. 10:23
Kogo poprze Solidarność w wyborach na prezydenta Szczecina?
Na pewno spotkamy się z Bartłomiejem Sochańskim, a co do innych osób będziemy się zastanawiać - tak przewodniczący zachodniopomorskiej Solidarności odpowiedział na pytanie dotyczące ewentualnego poparcia związku dla jednego z kandydatów…
» więcej
2018-06-13, godz. 09:20
Kwestia wieku emerytalnego powinna być clou referendum konstytucyjnego
Ustawę zasadniczą trzeba zmienić, ale w referendum konstytucyjnym trzeba postawić właściwe pytania - mówił w środę w "Rozmowie pod krawatem" szef zachodniopomorskiej Solidarności Mieczysław Jurek. Prezydent we wtorek przedstawił…
» więcej
2018-06-12, godz. 10:55
Kalinowski prognozuje sukces PSL w wyborach samorządowych
Nasz wynik zaskoczy komentatorów, to będzie dwucyfrowa liczba bliższa 15 procent niż 10 - takie prognozy dla PSL przed jesiennymi wyborami samorządowymi snuł w "Rozmowie pod krawatem" Jarosław Kalinowski.
» więcej
2018-06-12, godz. 09:20
Jarosław Kalinowski: Merkel i Verheugen podają Polsce rękę
Europoseł PSL w "Rozmowie pod krawatem" broni roli Niemiec w konflikcie między Polską a Unią o przyjmowanie imigrantów: - Kanclerz Merkel "podaje nam rękę" i "wstawia się za polskim spojrzeniem na te sprawy" - zapewniał Jarosław…
» więcej