Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2018-05-28, godz. 10:21
Zaremba pyta Obryckiego: Czy bliższy jest mu interes niemieckich czy polskich stoczni?
Dziwię się, że tacy ludzie jak Obrycki wypowiadają się na temat Stoczni Szczecińskiej - w ten sposób poseł PiS-u Krzysztof Zaremba skomentował posiedzenie Gabinetu Cieni Grzegorza Schetyny.
» więcej
2018-05-28, godz. 09:12
Zaremba o Nitrasie: Trudno, żeby cyrulik z Połczyna był prezydentem Szczecina
Trudno, żeby "cyrulik z Połczyna" był prezydentem Szczecina - tak w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba ocenił szanse wyborcze Sławomira Nitrasa, kandydata PO i Nowoczesnej w nadchodzących wyborach…
» więcej
2018-05-25, godz. 09:38
Teatr Współczesny zmieni siedzibę. Są potencjalne lokalizacje
Łasztownia albo działka przy Filharmonii Szczecińskiej to dwie, potencjalne lokalizacje nowej siedziby Teatru Współczesnego w Szczecinie.
» więcej
2018-05-24, godz. 10:53
Posłanka Kukiz'15: Dobrze, że państwo zaczyna stać po stronie słabszych
Za rządów PO-PSL państwo nie stało po stronie zwykłego człowieka, jako Kukiz'15 zgadzamy się z taką diagnozą III RP, jaką stawia Prawo i Sprawiedliwość - mówiła w "Rozmowach pod krawatem" posłanka Agnieszka Ścigaj.
» więcej
2018-05-24, godz. 09:11
Ścigaj: Rozumiem protestujących w Sejmie(...)ale są coraz częściej wykorzystywani przez polityków
Nie można potępiać matek dzieci niepełnosprawnych protestujących w Sejmie - powiedziała w "Rozmowach pod krawatem" posłanka Agnieszka Ścigaj.
» więcej
2018-05-23, godz. 14:05
"Rozczarowanie niepełnosprawnych wynika także z wieloletnich obietnic"
Rozczarowanie osób niepełnosprawnych i ich rodzin wynika także ze składanych im przez wiele lat obietnic i polityki prowadzonej wobec nich - mówił gość środowych "Rozmów pod krawatem".
» więcej
2018-05-23, godz. 10:14
"Wolę przegrywać z ludźmi prawymi, niż wygrywać z krętaczami"
Polityk partii Wolność o nieudanej koalicji z Kukiz'15, "wolę przegrywać z ludźmi prawymi, niż wygrywać z krętaczami - tak o niedoszłych koalicjantach mówił środę w "Rozmowach pod krawatem" prezes partii Wolność na Pomorzu…
» więcej
2018-05-23, godz. 09:14
Jabłoński za dostępem do broni: Codziennie dzieje się krzywda niewinnym, rozbrojonym ludziom
Cywil z pistoletem coraz częściej jest postrzegany jako osoba, przy której można czuć się bezpiecznie - mówił w środowych "Rozmowach pod krawatem" Artur Jabłoński.
» więcej
2018-05-22, godz. 12:09
PSL w koalicji z PiS-em? Kłopotek odpowiada
PO i .Nowoczesna niepotrzebnie idzie "na totalne zwarcie z PiS" - oceniał we wtorek w "Rozmowach pod krawatem" poseł PSL-u Eugeniusz Kłopotek.
» więcej
2018-05-22, godz. 09:25
Poseł PSL o proteście niepełnosprawnych: Zaczyna dominować polityka
Zaczyna dominować polityka, wykorzystuje się niepełnosprawnych - tak o proteście opiekunów osób niepełnosprawnych w Sejmie mówił w "Rozmowach pod krawatem" poseł Polskiego Stronnictwa Ludowego Eugeniusz Kłopotek.
» więcej
2018-05-21, godz. 11:38
"Rozmowa pod krawatem": spełniamy postulaty nauczycieli, emocje opadają
Emocje powoli opadły - tak wiceminister Edukacji Narodowej Maciej Kopeć komentuje nastroje wśród pracowników oświaty. Pod koniec kwietnia przed siedzibą resortu pikietowali nauczyciele. Związek Nauczycielstwa Polskiego domagał się…
» więcej
2018-05-17, godz. 14:45
Pierwsza dama u protestujących w Sejmie. "To była dobra, rzeczowa rozmowa"
Szczegółów nie ujawnił, zapewnił, że to była "dobra i rzeczowa rozmowa". Chodzi o spotkanie Agaty Kornhauser-Dudy z protestującymi w Sejmie rodzicami osób niepełnosprawnych. O jego przebieg zapytaliśmy rzecznika Prezydenta RP, który…
» więcej
2018-05-17, godz. 11:43
Rzecznik Prezydenta RP: Andrzej Duda wierzy w powodzenie referendum konstytucyjnego
Jeżeli nie da się Polakom szansy wypowiedzenia się w najważniejszych sprawach, to sami pozbawiamy się instrumentu, dzięki któremu można pytać obywateli o zdanie - tak w czwartkowych "Rozmowach pod krawatem" mówił Krzysztof Łapiński…
» więcej
2018-05-17, godz. 09:36
Łapiński o Pomniku Katyńskim: Osiągnęliśmy to, co chcieliśmy
W sprawie Pomnika Katyńskiego w amerykańskim Jersey City osiągnęliśmy wszystko, co chcieliśmy - mówił w "Rozmowach pod krawatem" rzecznik Prezydenta RP.
» więcej
2018-05-16, godz. 16:22
Sekretarz .Nowoczesnej przeprasza dziennikarzy Radia Szczecin
Przemysław Słowik w ''Rozmowie pod krawatem'' przyznał, że pisanie na Twitterze: ''fake news'' było błędem. W taki sposób w niedzielę skomentował informacje na temat Stanisława Gawłowski…
» więcej