Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2018-05-16, godz. 11:15
Słowik: Jestem wdzięczny Ryszardowi za stworzenie Nowoczesnej [WIDEO]
Wypowiedzi nie komentuje, Ryszardowi Petru dziękuje - szczecińskiego działacza Nowoczesnej zapytaliśmy o dług partii i stwierdzenie byłego partyjnego lidera, który zrzucił całą finansową odpowiedzialność na obecne władze ugr…
» więcej
2018-05-16, godz. 09:28
Słowik: Tematem marszu opozycji była wolność [WIDEO]
Tematem marszu była wolność - mówił w "Rozmowach pod krawatem" działacz .Nowoczesnej, pytany o przesłanie programowe weekendowej manifestacji opozycji w Warszawie.
» więcej
2018-05-15, godz. 11:06
Były szef SLD: To bardzo kapryśna dama
Polska polityka to "bardzo kapryśna dama", cieszmy się z tego, co jest - mówił we wtorek były premier Leszek Miller pytany o rosnące ostatnio sondaże SLD.
» więcej
2018-05-15, godz. 09:23
Miller: "Zgodziliśmy się sami na to, że będziemy przedmiotem oceny"
Były premier o reformie sądownictwa w Polsce - To oczywiste, że z praworządnością w kraju są coraz większe kłopoty - stwierdził w "Rozmowie pod krawatem" Leszek Miller.
» więcej
2018-05-14, godz. 10:32
"Usługi seksualne w mieszkaniu to fakt - Gawłowscy powinni przyznać się do błędu"
Prostytutki w apartamencie posła Gawłowskiego to kompromitacja tego polityka - powiedział w "Rozmowach pod krawatem" poseł Sylwester Chruszcz, były polityk Kukiz'15 a obecnie Wolni i Solidarni.
» więcej
2018-05-14, godz. 09:19
Chruszcz ocenia marsz opozycji i wystawia niską notę [WIDEO]
Blamaż i kompromitacja - tak sobotni "Marsz Wolności" organizowany przez "totalną opozycję" ocenił poseł Sylwester Chruszcz, były polityk Kukiz'15, obecnie poseł klubu Wolni i Solidarni.
» więcej
2018-05-11, godz. 10:28
"Przewodnictwo w teatrze wymaga rysów despotycznych"
Nie ma miejsca na demokrację w teatrze - przekonuje kierownik baletu w Operze na Zamku w Szczecinie i przyznaje: mam rys despotyczny. Karol Urbański był gościem "Rozmów pod krawatem".
» więcej
2018-05-10, godz. 11:04
Andruszkiewicz: "Marsz wolności" PO powinien zakończyć się przed aresztem w Szczecinie
"Marsz wolności" Platformy Obywatelskiej powinien zakończyć się przed aresztem w Szczecinie, żeby jego uczestnicy mogli pozdrowić posła PO Stanisława Gawłowskiego - ironizował w "Rozmowach pod krawatem" Adam Andruszkiewicz.
» więcej
2018-05-10, godz. 09:20
"Młodzież powinna się zaangażować patriotycznie po tej właściwej stronie"
Poseł Adam Andruszkiewicz zapowiada w "Rozmowie pod krawatem": Tworzę nowy ruch polityczny - mówił w czwartek polityk w naszym studiu.
» więcej
2018-05-09, godz. 22:06
Kolbowicz o jubileuszu Pogoni: Trudno powiedzieć, co autor miał na myśli
"Nie jest mi wstyd, ale obchody 70-lecia Pogoni Szczecin zorganizowałbym inaczej" - mówił w środę na naszej antenie były mistrz olimpijski, mistrz świata i Europy w wioślarstwie, Marek Kolbowicz.
» więcej
2018-05-09, godz. 12:39
"Życie zweryfikuje jakie będą koszty stadionu"
Jesienią przekonywał w naszym studiu, że "to będzie 245 milionów i nie więcej" - kilka miesięcy później, w "Rozmowie pod krawatem" mówił jedynie, że "życie zweryfikuje" koszty - miejski radny prezydenckiego klubu Bezpartyjni Marek…
» więcej
2018-05-09, godz. 09:21
Kolbowicz: "Prezydent Krzystek może nie wygrać wyborów"
Piotr Krzystek może przegrać te wybory - przyznał w "Rozmowie pod krawatem" miejski radny prezydenckiego klubu Bezpartyjni Marek Kolbowicz.
» więcej
2018-05-08, godz. 10:37
Grzegorz Długi wzywa do opamiętania. Poza tym: trzeba wspomóc Polonię w Jersey City
Musimy przestać używać dobrego imienia Polski jako elementu w wewnętrznej wojnie - to, zdaniem posła Kukiz'15 Grzegorza Długiego jedna z najważniejszych rzeczy, jakie powinni osiągnąć polscy politycy, aby zapobiegać sytuacjom…
» więcej
2018-05-08, godz. 09:21
Rząd powinien ograniczyć swoje imperium, biurokracja zbyt duża
Poseł Kukiz'15 krytycznie o pomyśle premiera: - Tani populizm! Tak o pomyśle utworzenia "funduszu solidarnościowego", podatku dla najbogatszych, który ma wesprzeć niepełnosprawnych mówił w "Rozmowie pod krawatem" Grzegorz Długi…
» więcej
2018-05-07, godz. 11:51
Radny PiS: Doczekamy się stadionu na miarę marzeń kibiców
Doczekamy się stadionu na miarę marzeń i oczekiwań kibiców - tak szef klubu radnych PiS w szczecińskiej radzie miasta Marek Duklanowski odpowiada na wątpliwości dotyczące całej procedury przygotowywania tej inwestycji.
» więcej