Poseł PSL komentuje pretensje konkurencji: - Politycy PO niech sami odpowiedzą sobie na pytanie, dlaczego nie poszliśmy z nimi w koalicji - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Jarosław Rzepa.
Tak zareagował na słowa innego posła ze Szczecina, Sławomira Nitrasa z KO, który stwierdził, że "Kosiniak-Kamysz (szef PSL - przyp. red.) oddał władzę Kaczyńskiemu". Rzepa - wybrany z listy Koalicji Polskiej PSL oraz Kukiza - odpowiadał, że "diabeł tkwi w szczegółach".
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Jeżeli czyimś jedynym programem wyborczym jest "anty-PiS", to nie ma się co dziwić jego frustracji. Pozostaje tylko pokiwać głową z politowaniem.
Może z czasem niektórzy uświadomią sobie, że wspieranie autorytaryzmu jest błędem.
Nitras jest ponoć politologiem z wykształcenia, jednak słuchając tej jego analizy preferencji wyborczych mam wrażenia, że dyplom znalazł w czipsach :))
To Kaczyńskiemu zależało, by PSL szedł do wyborów razem z PO i całą KO!
Taki układ był dla PiS korzystny, bo dawał mu zdecydowaną przewagę na wsi i w małych miasteczkach, co dobitnie pokazały wybory do PE!
Ludzie ze wsi czy małych miasteczek za bogaojca nie oddaliby głosu na sojuszników pedałów, komuchów i wrogów kościoła! PIS z tymi swoimi nowobogackimi buraczanymi hrabiętami kłuł w oczy, ale i tak był bardziej dla nich strawny.
Tak więc PSL idąc oddzielnie do wyborów faktycznie znacząco zmniejszyło wygraną PiSu.
Dodatkowo na niekorzyść kaczystów zadziałali narodowcy, najconaliści, faszyści i inne oszołomy, które KUPĄ poszły i też się dostały.
Do tego - co należy podkreślić - zmalała "ilość PiS-u w PiS-ie". Skurczył się Zakon PC, osłabła na sile zyskały karykatury typu ziobryści i gówniaki
Zobacz także
2020-12-16, godz. 09:13
Brak rozliczenia sprawców masakry w 1970 roku to skandal i zaniedbanie
Wielki skandal i zaniedbanie: polski wymiar sprawiedliwości nie stanął na wysokości zadania - ani sprawcy masakry szczecińskiego Grudnia'70 ani sprawcy stanu wojennego nie odpowiedzieli za swoje czyny - mówił w "Rozmowie pod krawatem"…
» więcej
2020-12-15, godz. 10:24
Być marszałkiem Senatu? Nie skorzystam!
Przyznaje, że oferty były, ale nie zamierza z nich skorzystać - senator PSL, Jan Filip Libicki w "Rozmowie pod krawatem" mówił, że nie przyjmie propozycji PiS objęcia funkcji marszałka Senatu. W tym scenariuszu KO straciłaby większość…
» więcej
2020-12-15, godz. 09:19
Senator PSL: w demonstracjach Strajku Kobiet obie strony powinny zachować zimną krew
Do obu stron sporu apeluje o "zachowanie zimnej krwi" - senator Polskiego Stronnictwa Ludowego Jan Filip Libicki w "Rozmowie pod krawatem" podkreślał, że w demonstracjach Strajku Kobiet zależy mu na zachowaniu "kultury demonstracji pu…
» więcej
2020-12-14, godz. 09:11
"Nie znam żadnego wyroku, gdzie Jaruzelski uznany był za zbrodniarza"
Generał Jaruzelski był "wielką postacią Polski" - tak o komunistycznym zbrodniarzu odpowiedzialnym śmierć i setki osób zatrzymanych w stanie wojennym mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Lewicy Dariusz Wieczorek.
» więcej
2020-12-11, godz. 09:21
"Rządowa pomoc dla instytucji kultury była ważna i bardzo realna"
Artyści potrzebują widzów jak tlenu - mówił w "Rozmowie pod Krawatem" Krzysztof Szuster - aktor, reżyser i prezes Związku Artystów Scen Polskich.
» więcej
2020-12-10, godz. 11:34
Kupno przez Orlen wydawnictwa Polska Press. "To bardzo dobry kierunek"
Media są podmiotami gospodarczymi, ich właściciele mogą je sprzedawać - mówił w "Rozmowach pod krawatem" europoseł Prawa i Sprawiedliwości Karol Karski. Komentował dyskusję o kupnie przez koncern Orlen wydawnictwa Polska Press od…
» więcej
2020-12-10, godz. 09:25
"Unia Europejska nie powinna być instrumentem wywierania presji"
Idea leżąca u podstaw Unii Europejskiej jest piękna, ale to inna Wspólnota, niż pierwotnie planowano - oceniał w "Rozmowie pod krawatem" europoseł Prawa i Sprawiedliwości profesor Karol Karski.
» więcej
2020-12-09, godz. 13:39
Sedina dla Szczecina? Czy dla Stettina?
Wnuk (pierwszego po wojnie) prezydenta Szczecina krytykuje pomysł odbudowy monumentu na pl. Tobruckim.
» więcej
2020-12-09, godz. 10:27
Zaremba bezkompromisowy: zdrada i Targowica!
Polityk PiS ocenia postępowanie posłów PO w sprawie negocjacji unijnego budżetu: - Wspieranie niemieckich postulatów w Unii nazywam zdradą i Targowicą - mówił w "Rozmowie pod krawatem" b. poseł, Krzysztof Zaremba.
» więcej
2020-12-08, godz. 10:02
Unia Europejska to zysk, ale również koszty
To nie jest darmowa gotówka, którą daje Unia. Polska również ponosi koszty bycia we Wspólnocie - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes Instytutu Jagiellońskiego, Marcin Roszkowski. Jego instytucja zajmuje się specjalistycznymi analizami…
» więcej
2020-12-07, godz. 11:07
"Walczymy o Gryfię"
Trudne rozmowy i decyzje, walka o sytuację całej Gryfii - komentował sytuację w stoczni w "Rozmowie pod krawatem" radny Prawa i Sprawiedliwości, Paweł Mucha.
» więcej
2020-12-07, godz. 09:27
Mucha o mechanizmie praworządności: Wszyscy wiemy, że chodzi tu o politykę
Polityczne narzędzie, którego będzie można uznaniowo użyć przeciwko każdemu państwu Unii Europejskiej - minister kancelarii prezydenta Paweł Mucha tłumaczył w "Rozmowach pod krawatem", że "mechanizm praworządności" jest sprzeczny…
» więcej
2020-12-03, godz. 10:21
"To głęboka i ważna zmiana w ustawie antyprzemocowej"
Przełomowa zmiana w ustawie antyprzemocowej - mówiła w "Rozmowie pod krawatem" była minister pracy i polityki socjalnej Elżbieta Rafalska.
» więcej
2020-12-03, godz. 09:16
Rafalska o unijnych negocjacjach: Nie można się ugiąć pod presją Niemiec
W negocjacjach unijnego budżetu należy zachować stoicki spokój, weto - jeżeli Polska je zastosuje - jest środkiem zapisanym w traktatach - mówiła w "Rozmowach pod krawatem" europosłanka Prawa i Sprawiedliwości Elżbieta Rafalska.
» więcej
2020-12-02, godz. 13:28
Wardacki: opieszałości prokuratury nie rozumiem. Prokuratura: to nie takie proste
Ogromny żal i zastrzeżenia na opieszałe działania Prokuratury Regionalnej w Szczecinie w śledztwie dotyczącym tak zwanej "afery polickiej" - to odczucia prezesa Grupy Azoty Police, Wojciecha Wardackiego.
» więcej