Poseł PSL komentuje pretensje konkurencji: - Politycy PO niech sami odpowiedzą sobie na pytanie, dlaczego nie poszliśmy z nimi w koalicji - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Jarosław Rzepa.
Tak zareagował na słowa innego posła ze Szczecina, Sławomira Nitrasa z KO, który stwierdził, że "Kosiniak-Kamysz (szef PSL - przyp. red.) oddał władzę Kaczyńskiemu". Rzepa - wybrany z listy Koalicji Polskiej PSL oraz Kukiza - odpowiadał, że "diabeł tkwi w szczegółach".
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Jeżeli czyimś jedynym programem wyborczym jest "anty-PiS", to nie ma się co dziwić jego frustracji. Pozostaje tylko pokiwać głową z politowaniem.
Może z czasem niektórzy uświadomią sobie, że wspieranie autorytaryzmu jest błędem.
Nitras jest ponoć politologiem z wykształcenia, jednak słuchając tej jego analizy preferencji wyborczych mam wrażenia, że dyplom znalazł w czipsach :))
To Kaczyńskiemu zależało, by PSL szedł do wyborów razem z PO i całą KO!
Taki układ był dla PiS korzystny, bo dawał mu zdecydowaną przewagę na wsi i w małych miasteczkach, co dobitnie pokazały wybory do PE!
Ludzie ze wsi czy małych miasteczek za bogaojca nie oddaliby głosu na sojuszników pedałów, komuchów i wrogów kościoła! PIS z tymi swoimi nowobogackimi buraczanymi hrabiętami kłuł w oczy, ale i tak był bardziej dla nich strawny.
Tak więc PSL idąc oddzielnie do wyborów faktycznie znacząco zmniejszyło wygraną PiSu.
Dodatkowo na niekorzyść kaczystów zadziałali narodowcy, najconaliści, faszyści i inne oszołomy, które KUPĄ poszły i też się dostały.
Do tego - co należy podkreślić - zmalała "ilość PiS-u w PiS-ie". Skurczył się Zakon PC, osłabła na sile zyskały karykatury typu ziobryści i gówniaki
Zobacz także
2020-06-04, godz. 09:25
"Skandal, to próba anarchizowania polskiego życia publicznego"
Trudno uznać to za zachowanie godne sędziego, to skandal - powiedział w "Rozmowie pod krawatem" Marcin Romanowski. Wiceminister sprawiedliwości tak skomentował słowa sędziego Igora Tuleyi, który zapowiedział, że nie stawi się przed…
» więcej
2020-06-03, godz. 10:19
"Die Welt" chwali Polskę, poseł KO: "sytuacja nie jest czarno-biała"
"Die Welt" chwali działania Polski; czytamy, że kraj uniknął kryzysu euro, uchodźców, a pandemia go wzmocni - tymczasem poseł Koalicji Obywatelskiej, Paweł Poncyljusz w "Rozmowie pod krawatem" mówi, że sytuacja jednak nie jest c…
» więcej
2020-06-03, godz. 09:16
Poseł KO: z pokorą przyjąłbym oba terminy wyborów
Prawdopodobnie 28 czerwca pójdziemy na wybory, ale każdą datę przyjmę z pokorą - powiedział w "Rozmowie pod krawatem" jeden z wiceprzewodniczących klubu parlamentarnego Koalicja Obywatelska, poseł Paweł Poncyljusz.
» więcej
2020-06-02, godz. 10:27
Europoseł PiS: przygotowałem dla PE raport ws. kłamstw i manipulacji opozycji
Europoseł Prawa i Sprawiedliwości przygotuje swój raport, w odpowiedzi na raport komisji LIBE. Dominik Tarczyński mówił o tym w "Rozmowie pod Krawatem".
» więcej
2020-05-28, godz. 09:06
"Koniec postkomunizmu w Sądzie Najwyższym"
W Sądzie Najwyższym skończył się postkomunizm - tak o wyborze pierwszej Prezes Sądu Najwyższego mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości, prof. Przemysław Czarnek.
» więcej
2020-05-27, godz. 11:06
Negocjacje są konieczne, to istota demokracji
Liczy na "twarde negocjacje" i ostatecznie porozumienie rządzących i opozycji w sprawie przeprowadzenia wyborów prezydenckich - poseł Koalicji Obywatelskiej, Grzegorz Napieralskie mówił tak w "Rozmowie pod krawatem" Radia Szczecin.
» więcej
2020-05-27, godz. 09:17
Napieralski o wypowiedziach Budki: Ma prawo nie zgadzać się z decyzją prezydenta
Działacze opozycji mają prawo się nie zgadzać z rządzącymi - mówił w "Rozmowach pod krawatem" poseł Koalicji Obywatelskiej Grzegorz Napieralski.
» więcej
2020-05-26, godz. 11:03
"Rozmowa pod krawatem": to nie tylko wybór prezydenta, ale też wybór cywilizacji
Starcie cywilizacji chrześcijańskiej i normalności kontra rewolucja obyczajowa i połamanie wszelkich wartości - zdaniem posła Prawa i Sprawiedliwości, Tomasza Rzymowskiego, nadchodzące wybory prezydenckie nie oznaczają jedynie głosowania…
» więcej
2020-05-26, godz. 09:34
Poseł PiS: prof. Wróbel "zdjął togę sędziowską i wszedł w rolę polityka"
Zdjęli togi sędziowskie, weszli w rolę polityków i zaprzeczają rzeczywistości - tak o próbie podważania wyboru I Prezesa Sądu Najwyższego mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł PiS Tomasz Rzymkowski.
» więcej
2020-05-25, godz. 13:00
Socjolog: "Kidawa-Błońska miała przewagę nad Trzaskowskim"
Jeżeli będzie druga tura w której Duda zmierzy się z Trzaskowskim, lewicowe poglądy kandydata PO mogą być ograniczeniem nie do zniwelowania w kampanii - mówił w "Rozmowie pod krawatem" socjolog, profesor Henryk Domański.
» więcej
2020-05-25, godz. 10:14
Prof. Domański: kryteria moralności w polityce nie znajdują zastosowania
Wszystko co jest w polityce skuteczne, jest racjonalne, a kryteria moralności, prawdy i fałszu nie znajdują tu zastosowania - mówił w "Rozmowie pod krawatem" socjolog, profesor Henryk Domański.
» więcej
2020-05-22, godz. 10:06
Profesor Tarczyński ma pomysł na przyciągnięcie studentów
Ściągnąć studenta na uczelnie - to jedno z najważniejszych zadań, jakie stawia sobie profesor Waldemar Tarczyński.
» więcej
2020-05-21, godz. 10:00
Koronawirus, a prowadzenie kampanii wyborczej
Potrzebna nowa strategia sztabu wyborczego prezydenta Andrzeja Dudy - przyznał w "Rozmowie pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości, Artur Szałabawka.
» więcej
2020-05-21, godz. 09:16
Poseł PiS: "Nitras w czasie swoich wypowiedzi bardzo pluje"
Przynosi wstyd Szczecinowi, ja się do niego nie zbliżam, bo gdy mówi, to pluje - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł PiS Artur Szałabawka, komentując zachowanie posła PO Sławomira Nitrasa.
» więcej
2020-05-20, godz. 10:50
Koordynator Konfederacji: "część opozycji z KO oderwała się od rzeczywistości"
Koalicja Obywatelska "oderwała się od rzeczywistości i lewituje", a przez problemy z kandydatem "wymyśla głupoty" - tak koordynator Konfederacji w naszym regionie Marcin Bedka komentował najnowsze propozycje KO w sprawie wyborów.
» więcej