Poseł PSL komentuje pretensje konkurencji: - Politycy PO niech sami odpowiedzą sobie na pytanie, dlaczego nie poszliśmy z nimi w koalicji - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Jarosław Rzepa.
Tak zareagował na słowa innego posła ze Szczecina, Sławomira Nitrasa z KO, który stwierdził, że "Kosiniak-Kamysz (szef PSL - przyp. red.) oddał władzę Kaczyńskiemu". Rzepa - wybrany z listy Koalicji Polskiej PSL oraz Kukiza - odpowiadał, że "diabeł tkwi w szczegółach".
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Jeżeli czyimś jedynym programem wyborczym jest "anty-PiS", to nie ma się co dziwić jego frustracji. Pozostaje tylko pokiwać głową z politowaniem.
Może z czasem niektórzy uświadomią sobie, że wspieranie autorytaryzmu jest błędem.
Nitras jest ponoć politologiem z wykształcenia, jednak słuchając tej jego analizy preferencji wyborczych mam wrażenia, że dyplom znalazł w czipsach :))
To Kaczyńskiemu zależało, by PSL szedł do wyborów razem z PO i całą KO!
Taki układ był dla PiS korzystny, bo dawał mu zdecydowaną przewagę na wsi i w małych miasteczkach, co dobitnie pokazały wybory do PE!
Ludzie ze wsi czy małych miasteczek za bogaojca nie oddaliby głosu na sojuszników pedałów, komuchów i wrogów kościoła! PIS z tymi swoimi nowobogackimi buraczanymi hrabiętami kłuł w oczy, ale i tak był bardziej dla nich strawny.
Tak więc PSL idąc oddzielnie do wyborów faktycznie znacząco zmniejszyło wygraną PiSu.
Dodatkowo na niekorzyść kaczystów zadziałali narodowcy, najconaliści, faszyści i inne oszołomy, które KUPĄ poszły i też się dostały.
Do tego - co należy podkreślić - zmalała "ilość PiS-u w PiS-ie". Skurczył się Zakon PC, osłabła na sile zyskały karykatury typu ziobryści i gówniaki
Zobacz także
2020-05-07, godz. 09:22
Posłanka Lewicy: nie można mówić, że opozycja odniosła jakikolwiek sukces
Nie może być tak, że termin wyborów zmienia się z dnia na dzień - mówiła w "Rozmowie pod krawatem" posłanka Lewicy Katarzyna Kotula.
» więcej
2020-05-06, godz. 10:54
Porozumienie Gowina nową jakością na polskiej scenie politycznej?
Polacy mają dość jałowych sporów - mówił o sytuacji przed wyborami prezydenckimi politolog, profesor Uniwersytetu Szczecińskiego, Maciej Drzonek.
» więcej
2020-05-06, godz. 09:09
"Wybory są po to, żeby państwo mogło funkcjonować"
Wszyscy, którzy chcą przełożyć wybory, nie podają konkretnych argumentów - komentował w "Rozmowie pod krawatem" Maciej Drzonek, politolog i profesor Uniwersytetu Szczecińskiego.
» więcej
2020-05-05, godz. 10:27
"Przeprowadzenie wyborów zapobiegnie kryzysowi politycznemu"
Najgorsze, co może się teraz Polsce przytrafić to kryzys polityczny. Wybory należy przeprowadzić możliwie jak najszybciej - mówił w "Rozmowie pod krawatem" ekonomista, profesor Witold Modzelewski.
» więcej
2020-05-05, godz. 09:16
Kryzys po pandemii. "Dług Polski jest jednym z niższych we wspólnocie"
Europa już dawno nauczyła się żyć z długami, a sytuacja wielu państw jest gorsza niż Polski - tłumaczył w "Rozmowach pod krawatem" były wiceminister finansów profesor Witold Modzelewski.
» więcej
2020-05-04, godz. 11:12
Umowa na terminal kontenerowy w tym roku? Odpowiedź ministra
Rozmowy trwają, a minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej ma nadzieję, że w tym roku uda się podpisać umowę na budowę głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu.
» więcej
2020-04-30, godz. 09:04
"Siła Konstytucji 3 Maja to przede wszystkim siła tradycji"
Siła Konstytucji 3 Maja to przede wszystkim siła tradycji - mówił w "Rozmowach pod krawatem" dr Zbigniew Hundert z Ośrodka Badań Historycznych Zamku Królewskiego w Warszawie.
» więcej
2020-04-29, godz. 10:06
Ulżyć branży turystycznej i gastronomicznej, poluzować na granicy
Mniejsze obostrzenia dla branży turystycznej oraz ułatwienia dla pracowników transgranicznych - na takie rozwiązania liczy poseł Nowej Lewicy, Dariusz Wieczorek.
» więcej
2020-04-29, godz. 09:12
Wieczorek o wyborach: Nie chcemy oddawać pola walkowerem
Robert Biedroń się nie wycofuje, a Nowa Lewica namawia sympatyków do uczestnictwa w wyborach. Tak niech pokażą swój bunt wobec tego, co się dzieje - mówił w "Rozmowach pod krawatem" poseł Dariusz Wieczorek.
» więcej
2020-04-28, godz. 09:05
Poseł PSL: Głosować, gdy będzie bezpiecznie. Nie znamy tej daty
Przeprowadzić wybory, gdy będzie bezpiecznie, czyli "nie wiadomo kiedy" - tak mówił poseł Polskiego Stronnictwa Ludowego Jarosław Rzepa w "Rozmowach pod krawatem".
» więcej
2020-04-27, godz. 10:05
"Na granicy sytuacja jest trudna, potrzebne systemowe rozwiązanie"
Potrzebne jest wypracowanie kompromisu - tak o sytuacji pracowników transgranicznych mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł PiS, Leszek Dobrzyński.
» więcej
2020-04-27, godz. 09:08
Poseł PiS komentuje pogłoski o wolcie politycznej Jarosława Gowina
O takich rzeczach się nie mówi, tylko się je przeprowadza - Leszek Dobrzyński sceptycznie oceniał w "Rozmowach pod krawatem" przecieki o rzekomym układzie Gowina z opozycją, która miałaby go przegłosować jako nowego marszałka …
» więcej
2020-04-24, godz. 09:52
Czy gangster zagra w serialu TVP?
Niewykluczone, że gangster "Masa" zagra w serialu TVP "Stulecie Winnych" - mówiła żartobliwie w "Rozmowie pod krawatem" pisarka, Ałbena Grabowska.
» więcej
2020-04-23, godz. 10:57
Poseł PiS o arogancji marszałka Grodzkiego
Poseł Prawa i Sprawiedliwości krytykuje Tomasza Grodzkiego: zachowuje się arogancko w sprawie, w której powinien wyjaśnić swoje działania - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Czesław Hoc.
» więcej
2020-04-23, godz. 09:02
"Nie mamy czasu, sił i środków, by je tracić na nawalanki polityczne"
Nie ma czasu na "polityczną nawalankę", państwo musi być stabilne więc wybory trzeba szybko przeprowadzić i skupić się na walce z epidemią - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości, Czesław Hoc.
» więcej