Do 2024 roku będziemy gotowi na wybór wykonawcy Zachodniej Obwodnicy Szczecina, wiele zależy też od samorządów - zadeklarował w "Rozmowach pod Krawatem" dyrektor szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Łukasz Lendner.
Jak tłumaczył Lendner, gwarancją tutaj jest przyznana już kwota ponad 400 milionów złotych na opracowanie dokumentacji i wykup gruntów. W przyszłym roku zaczęłyby się prace projektowe, w 2024 roku można by ogłaszać przetarg na wykonawcę. Gotowa droga oznacza, że samochody ciężarowe zniknęłyby z ulic centrum Szczecina i innych miejscowości, o ile tamtejsze samorządy będą przygotowane.
- Kluczową kwestią są dojazdy do tej obwodnicy. My realizujemy już obwodnicę Warzymic i Przecławia, natomiast wylot na Police jest zaniedbany dokumentacyjnie. Nie ma nawet decyzji środowiskowej i tu jest deklaracja samorządów. Policom grozi taka sytuacja, że uruchomimy Zachodnią Obwodnicę i zamiast odkorkować tą miejscowość to stanie się tak, że będzie jeszcze więcej samochodów, ale również do węzła Dobra. Obwodnica Wołczkowa również nie ma decyzji środowiskowej i tu też jest deklaracja samorządu - powiedział Lendner.
Koszt wybudowania Zachodniej Obwodnicy Szczecina szacowany jest na 6 miliardów złotych. Według obecnych zapowiedzi, gotową drogą ekspresową, omijającą Szczecin - od Kołbaskowa, przez Dołuje, Police i Goleniów - pojechalibyśmy w 2030 roku.
- Kluczową kwestią są dojazdy do tej obwodnicy. My realizujemy już obwodnicę Warzymic i Przecławia, natomiast wylot na Police jest zaniedbany dokumentacyjnie. Nie ma nawet decyzji środowiskowej i tu jest deklaracja samorządów. Policom grozi taka sytuacja, że uruchomimy Zachodnią Obwodnicę i zamiast odkorkować tą miejscowość to stanie się tak, że będzie jeszcze więcej samochodów, ale również do węzła Dobra. Obwodnica Wołczkowa również nie ma decyzji środowiskowej i tu też jest deklaracja samorządu - powiedział Lendner.
Koszt wybudowania Zachodniej Obwodnicy Szczecina szacowany jest na 6 miliardów złotych. Według obecnych zapowiedzi, gotową drogą ekspresową, omijającą Szczecin - od Kołbaskowa, przez Dołuje, Police i Goleniów - pojechalibyśmy w 2030 roku.
Zobacz także
2024-03-28, godz. 09:00
Rolnik: być może ktoś sobie ostrzy zęby na polskie gospodarstwa
To prosta droga do likwidacji rolnictwa w Europie. Tak działania Unii Europejskiej mówi jeden z organizatorów rolniczych protestów.
» więcej
2024-03-27, godz. 09:22
Prof. Iwan: zatoczki rozładunkowe rozwiązałyby problem korków w mieście
To jedna z recept na rozładowanie korków w miastach, również w Szczecinie. To zatoczki rozładunkowe - takie rozwiązanie na zablokowane ulice podał gość "Rozmów pod krawatem".
» więcej
2024-03-26, godz. 11:58
Szałabawka: w pierwszej turze wygra Bogucki
Drugiej tury wyborów w Szczecinie nie będzie - ocenił Artur Szałabawka. Gość "Rozmów pod krawatem" jednocześnie przekonywał, że w pierwszej turze wygra kandydat Prawa i Sprawiedliwości Zbigniew Bogucki.
» więcej
2024-03-26, godz. 09:32
Poseł PiS: jak były jakieś zaniedbania Prawa i Sprawiedliwości, to trzeba je rozliczać
Ewentualne zaniedbania rządu Prawa i Sprawiedliwości - trzeba rozliczać. Tak mówi poseł tej partii.
» więcej
2024-03-21, godz. 09:07
Jak zapobiec katastrofie ekologicznej Odry? Nowy dyrektor Wód Polskich w Szczecinie odpowiada
Będą procedury, które zapobiegną powtórce katastrofy ekologicznej Odry. Tak mówił Michał Durka - dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.
» więcej
2024-03-20, godz. 11:19
"W okolicach Kołobrzegu nie będzie kolejnej strefy przemysłowej"
W Korzyścienku nie powstanie park przemysłowy, czy strefa ekonomiczna - uważa kandydat na prezydenta tego nadmorskiego kurortu Jacek Woźniak.
» więcej
2024-03-20, godz. 09:27
Woźniak: będą dwie tury, a prezydent Kołobrzegu będzie miała problem z reelekcją
Obecna prezydent Kołobrzegu Anna Mieczkowska będzie miała problem z reelekcją - stwierdził gość "Rozmów pod krawatem" Jacek Woźniak, również kandydujący na prezydenta Kołobrzegu.
» więcej
2024-03-19, godz. 13:22
Stargard stawia też na turystykę i kulturę
Stargard stawia nie tylko na rozwój parków przemysłowych i miejsca pracy, ale także na turystykę - powiedział w "Rozmowie pod Krawatem" Rafał Zając.
» więcej
2024-03-19, godz. 10:44
"Gospodarka stała się kołem zamachowym Stargardu"
W parkach przemysłowych pod Stargardem działa już blisko 100 firm, które zatrudniają ponad 9000 - wyliczał w "Rozmowie pod Krawatem" prezydent Stargardu Rafał Zając.
» więcej
2024-03-19, godz. 09:06
Prezydent Stargardu: obietnice wyborcze to rodzaj zobowiązania
Nie ma konkurentów, ale z kampanii rezygnować nie zamierza. Tak deklaruje prezydent Stargardu i jednocześnie jedyny kandydat na to stanowisko.
» więcej
2024-03-18, godz. 09:21
"Szczecin nie potrafi zadbać o przedsiębiorców"
Szczecin nie potrafi zadbać o przedsiębiorców - uważa najmłodszy i najnowszy kandydat na prezydenta miasta.
» więcej
2024-03-14, godz. 11:09
Jaroszewicz: moja wypowiedź o prawie aborcyjnym była niefortunna
Bezpieczne miasto, sprawny układ komunikacyjny, mniej betonozy i więcej zieleni. Mieszkańcom Szczecina ma się żyć dobrze i bezpiecznie - tak w skrócie o swoim programie wyborczym mówił w porannych "Rozmowach pod krawatem" kandydat…
» więcej
2024-03-14, godz. 09:28
Kandydat Lewicy na prezydenta: chcę powstrzymać betonozę Szczecina
Mniej betonozy, więcej zieleni i walka z patodeweloperką. To postulaty kandydata Lewicy na prezydenta Szczecina.
» więcej
2024-03-13, godz. 11:26
Dubrawski: priorytetem są inwestycje
Mam odpowiednie doświadczenie samorządowe i wiem jak zdobyć pieniądze na niezbędne inwestycje w gminie - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Waldemar Dubrawski, kandydat na burmistrza Wolina.
» więcej
2024-03-13, godz. 09:09
Kandydat na burmistrza Wolina stawia na budowę dróg lokalnych
Na inwestycje drogowe w swoim programie stawia kandydat na burmistrza Wolina.
» więcej