Do 2024 roku będziemy gotowi na wybór wykonawcy Zachodniej Obwodnicy Szczecina, wiele zależy też od samorządów - zadeklarował w "Rozmowach pod Krawatem" dyrektor szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Łukasz Lendner.
Jak tłumaczył Lendner, gwarancją tutaj jest przyznana już kwota ponad 400 milionów złotych na opracowanie dokumentacji i wykup gruntów. W przyszłym roku zaczęłyby się prace projektowe, w 2024 roku można by ogłaszać przetarg na wykonawcę. Gotowa droga oznacza, że samochody ciężarowe zniknęłyby z ulic centrum Szczecina i innych miejscowości, o ile tamtejsze samorządy będą przygotowane.
- Kluczową kwestią są dojazdy do tej obwodnicy. My realizujemy już obwodnicę Warzymic i Przecławia, natomiast wylot na Police jest zaniedbany dokumentacyjnie. Nie ma nawet decyzji środowiskowej i tu jest deklaracja samorządów. Policom grozi taka sytuacja, że uruchomimy Zachodnią Obwodnicę i zamiast odkorkować tą miejscowość to stanie się tak, że będzie jeszcze więcej samochodów, ale również do węzła Dobra. Obwodnica Wołczkowa również nie ma decyzji środowiskowej i tu też jest deklaracja samorządu - powiedział Lendner.
Koszt wybudowania Zachodniej Obwodnicy Szczecina szacowany jest na 6 miliardów złotych. Według obecnych zapowiedzi, gotową drogą ekspresową, omijającą Szczecin - od Kołbaskowa, przez Dołuje, Police i Goleniów - pojechalibyśmy w 2030 roku.
- Kluczową kwestią są dojazdy do tej obwodnicy. My realizujemy już obwodnicę Warzymic i Przecławia, natomiast wylot na Police jest zaniedbany dokumentacyjnie. Nie ma nawet decyzji środowiskowej i tu jest deklaracja samorządów. Policom grozi taka sytuacja, że uruchomimy Zachodnią Obwodnicę i zamiast odkorkować tą miejscowość to stanie się tak, że będzie jeszcze więcej samochodów, ale również do węzła Dobra. Obwodnica Wołczkowa również nie ma decyzji środowiskowej i tu też jest deklaracja samorządu - powiedział Lendner.
Koszt wybudowania Zachodniej Obwodnicy Szczecina szacowany jest na 6 miliardów złotych. Według obecnych zapowiedzi, gotową drogą ekspresową, omijającą Szczecin - od Kołbaskowa, przez Dołuje, Police i Goleniów - pojechalibyśmy w 2030 roku.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-12_155766617810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-12_155766616310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-09_155738647710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-08_155730595510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-08_155730021310.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-04-10_155492130810.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2018/2018-12-04_154391171910.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/2016-05-31_146472024210.jpg)
![](../public/29/29_155712754710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-02_155678117310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-04-30_155660610110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-04-30_155660608410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-04-29_155651986610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-04-26_155625881210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-04-25_155617762010.jpg)