Do 2024 roku będziemy gotowi na wybór wykonawcy Zachodniej Obwodnicy Szczecina, wiele zależy też od samorządów - zadeklarował w "Rozmowach pod Krawatem" dyrektor szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Łukasz Lendner.
Jak tłumaczył Lendner, gwarancją tutaj jest przyznana już kwota ponad 400 milionów złotych na opracowanie dokumentacji i wykup gruntów. W przyszłym roku zaczęłyby się prace projektowe, w 2024 roku można by ogłaszać przetarg na wykonawcę. Gotowa droga oznacza, że samochody ciężarowe zniknęłyby z ulic centrum Szczecina i innych miejscowości, o ile tamtejsze samorządy będą przygotowane.
- Kluczową kwestią są dojazdy do tej obwodnicy. My realizujemy już obwodnicę Warzymic i Przecławia, natomiast wylot na Police jest zaniedbany dokumentacyjnie. Nie ma nawet decyzji środowiskowej i tu jest deklaracja samorządów. Policom grozi taka sytuacja, że uruchomimy Zachodnią Obwodnicę i zamiast odkorkować tą miejscowość to stanie się tak, że będzie jeszcze więcej samochodów, ale również do węzła Dobra. Obwodnica Wołczkowa również nie ma decyzji środowiskowej i tu też jest deklaracja samorządu - powiedział Lendner.
Koszt wybudowania Zachodniej Obwodnicy Szczecina szacowany jest na 6 miliardów złotych. Według obecnych zapowiedzi, gotową drogą ekspresową, omijającą Szczecin - od Kołbaskowa, przez Dołuje, Police i Goleniów - pojechalibyśmy w 2030 roku.
- Kluczową kwestią są dojazdy do tej obwodnicy. My realizujemy już obwodnicę Warzymic i Przecławia, natomiast wylot na Police jest zaniedbany dokumentacyjnie. Nie ma nawet decyzji środowiskowej i tu jest deklaracja samorządów. Policom grozi taka sytuacja, że uruchomimy Zachodnią Obwodnicę i zamiast odkorkować tą miejscowość to stanie się tak, że będzie jeszcze więcej samochodów, ale również do węzła Dobra. Obwodnica Wołczkowa również nie ma decyzji środowiskowej i tu też jest deklaracja samorządu - powiedział Lendner.
Koszt wybudowania Zachodniej Obwodnicy Szczecina szacowany jest na 6 miliardów złotych. Według obecnych zapowiedzi, gotową drogą ekspresową, omijającą Szczecin - od Kołbaskowa, przez Dołuje, Police i Goleniów - pojechalibyśmy w 2030 roku.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-12-02_163843396210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-11-30_163828158610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-11-30_163826070710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-11-29_163817116210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-11-25_163785596910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-11-25_163782540310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-11-24_163773935210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-11-22_163756652110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-11-18_163722065210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-11-17_163713690210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-11-16_163704774910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-11-15_163696142210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2021/thumb_480_0/2021-11-10_163653434710.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2020/2020-02-10_158132215110.jpg)