Budowa terminalu kontenerowego jest w interesie Świnoujścia i Polski. Nie widzę sensu rozmowy na ten temat z niemieckimi politykami - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.
Chce wybudować go brytyjska firma, która wybudowała terminal kontenerowy w Gdańsku oraz belgijska spółka, która realizuje m.in. największy tego typu obiekt w Singapurze.
- Dla mnie to jest miód na serce. Ja się cieszę. Budujmy terminal kontenerowy, bo on służy Świnoujściu i Polsce - mówił Janusz Żmurkiewicz.
Prezydent Świnoujścia dodał, że wciąż aktywnymi przeciwnikami są działacze partii lewicowych. Jednym głosem z nimi mówią także politycy niemieccy.
- Mam dzisiaj prośbę parlamentarzystów z Niemiec, którzy chcieliby się ze mną spotkać i rozmawiać na temat terminala kontenerowego. Nie widzę sensu rozmowy. Nic nie umniejszając, o czym ja mogę rozmawiać? Nie mam wpływu na tę decyzję, a po drugie, ja ją popieram - mówił Żmurkiewicz.
Głębokowodny terminal kontenerowy to jedna ze strategicznych inwestycji w Polsce. Ulokowany będzie w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe, jakie mogą wpływać na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie jednostki oceaniczne o długości do 400 metrów i kilka mniejszych feederów.
- Dla mnie to jest miód na serce. Ja się cieszę. Budujmy terminal kontenerowy, bo on służy Świnoujściu i Polsce - mówił Janusz Żmurkiewicz.
Prezydent Świnoujścia dodał, że wciąż aktywnymi przeciwnikami są działacze partii lewicowych. Jednym głosem z nimi mówią także politycy niemieccy.
- Mam dzisiaj prośbę parlamentarzystów z Niemiec, którzy chcieliby się ze mną spotkać i rozmawiać na temat terminala kontenerowego. Nie widzę sensu rozmowy. Nic nie umniejszając, o czym ja mogę rozmawiać? Nie mam wpływu na tę decyzję, a po drugie, ja ją popieram - mówił Żmurkiewicz.
Głębokowodny terminal kontenerowy to jedna ze strategicznych inwestycji w Polsce. Ulokowany będzie w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe, jakie mogą wpływać na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie jednostki oceaniczne o długości do 400 metrów i kilka mniejszych feederów.
Zobacz także
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-04-20_149267212810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-04-20_149267212812.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-02-24_148795686411.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-04-14_149218136111.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-04-14_149218136110.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-04-14_149215390511.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-04-14_149215390510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-04-13_149206565710.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-04-12_149197956311.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-04-12_149197956310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-04-11_149190682110.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-01-05_148359714710.jpeg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-04-11_149189555510.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-04-03_149122119010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-04-03_149122119011.jpg)