Budowa terminalu kontenerowego jest w interesie Świnoujścia i Polski. Nie widzę sensu rozmowy na ten temat z niemieckimi politykami - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.
Chce wybudować go brytyjska firma, która wybudowała terminal kontenerowy w Gdańsku oraz belgijska spółka, która realizuje m.in. największy tego typu obiekt w Singapurze.
- Dla mnie to jest miód na serce. Ja się cieszę. Budujmy terminal kontenerowy, bo on służy Świnoujściu i Polsce - mówił Janusz Żmurkiewicz.
Prezydent Świnoujścia dodał, że wciąż aktywnymi przeciwnikami są działacze partii lewicowych. Jednym głosem z nimi mówią także politycy niemieccy.
- Mam dzisiaj prośbę parlamentarzystów z Niemiec, którzy chcieliby się ze mną spotkać i rozmawiać na temat terminala kontenerowego. Nie widzę sensu rozmowy. Nic nie umniejszając, o czym ja mogę rozmawiać? Nie mam wpływu na tę decyzję, a po drugie, ja ją popieram - mówił Żmurkiewicz.
Głębokowodny terminal kontenerowy to jedna ze strategicznych inwestycji w Polsce. Ulokowany będzie w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe, jakie mogą wpływać na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie jednostki oceaniczne o długości do 400 metrów i kilka mniejszych feederów.
- Dla mnie to jest miód na serce. Ja się cieszę. Budujmy terminal kontenerowy, bo on służy Świnoujściu i Polsce - mówił Janusz Żmurkiewicz.
Prezydent Świnoujścia dodał, że wciąż aktywnymi przeciwnikami są działacze partii lewicowych. Jednym głosem z nimi mówią także politycy niemieccy.
- Mam dzisiaj prośbę parlamentarzystów z Niemiec, którzy chcieliby się ze mną spotkać i rozmawiać na temat terminala kontenerowego. Nie widzę sensu rozmowy. Nic nie umniejszając, o czym ja mogę rozmawiać? Nie mam wpływu na tę decyzję, a po drugie, ja ją popieram - mówił Żmurkiewicz.
Głębokowodny terminal kontenerowy to jedna ze strategicznych inwestycji w Polsce. Ulokowany będzie w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe, jakie mogą wpływać na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie jednostki oceaniczne o długości do 400 metrów i kilka mniejszych feederów.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-06-15_168681079510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-06-14_168672698310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-06-13_168663996710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-06-12_168655373910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-06-07_168611955710.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2020/2020-05-03_158849136910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-06-01_168560900910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-05-31_168551464510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-05-30_168543202010.jpg)
![](../public/29/29_166962335310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-05-24_168490999310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-05-23_168482480210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-05-19_168447784110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-05-18_168439135210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-05-17_168430778710.jpg)