Budowa terminalu kontenerowego jest w interesie Świnoujścia i Polski. Nie widzę sensu rozmowy na ten temat z niemieckimi politykami - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.
Chce wybudować go brytyjska firma, która wybudowała terminal kontenerowy w Gdańsku oraz belgijska spółka, która realizuje m.in. największy tego typu obiekt w Singapurze.
- Dla mnie to jest miód na serce. Ja się cieszę. Budujmy terminal kontenerowy, bo on służy Świnoujściu i Polsce - mówił Janusz Żmurkiewicz.
Prezydent Świnoujścia dodał, że wciąż aktywnymi przeciwnikami są działacze partii lewicowych. Jednym głosem z nimi mówią także politycy niemieccy.
- Mam dzisiaj prośbę parlamentarzystów z Niemiec, którzy chcieliby się ze mną spotkać i rozmawiać na temat terminala kontenerowego. Nie widzę sensu rozmowy. Nic nie umniejszając, o czym ja mogę rozmawiać? Nie mam wpływu na tę decyzję, a po drugie, ja ją popieram - mówił Żmurkiewicz.
Głębokowodny terminal kontenerowy to jedna ze strategicznych inwestycji w Polsce. Ulokowany będzie w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe, jakie mogą wpływać na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie jednostki oceaniczne o długości do 400 metrów i kilka mniejszych feederów.
- Dla mnie to jest miód na serce. Ja się cieszę. Budujmy terminal kontenerowy, bo on służy Świnoujściu i Polsce - mówił Janusz Żmurkiewicz.
Prezydent Świnoujścia dodał, że wciąż aktywnymi przeciwnikami są działacze partii lewicowych. Jednym głosem z nimi mówią także politycy niemieccy.
- Mam dzisiaj prośbę parlamentarzystów z Niemiec, którzy chcieliby się ze mną spotkać i rozmawiać na temat terminala kontenerowego. Nie widzę sensu rozmowy. Nic nie umniejszając, o czym ja mogę rozmawiać? Nie mam wpływu na tę decyzję, a po drugie, ja ją popieram - mówił Żmurkiewicz.
Głębokowodny terminal kontenerowy to jedna ze strategicznych inwestycji w Polsce. Ulokowany będzie w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe, jakie mogą wpływać na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie jednostki oceaniczne o długości do 400 metrów i kilka mniejszych feederów.
Zobacz także
2020-12-16, godz. 11:41
Szef zachodniopomorskiej Solidarności: W tym mieście łatwiej jest uhonorować bolszewika niż Styczeń'71
W tym mieście łatwiej uhonorować bolszewika niż strajkujących robotników - mówi w "Rozmowach pod krawatem" przewodniczący zachodniopomorskiej Solidarności Mieczysław Jurek.
» więcej
2020-12-16, godz. 09:13
Brak rozliczenia sprawców masakry w 1970 roku to skandal i zaniedbanie
Wielki skandal i zaniedbanie: polski wymiar sprawiedliwości nie stanął na wysokości zadania - ani sprawcy masakry szczecińskiego Grudnia'70 ani sprawcy stanu wojennego nie odpowiedzieli za swoje czyny - mówił w "Rozmowie pod krawatem"…
» więcej
2020-12-15, godz. 10:24
Być marszałkiem Senatu? Nie skorzystam!
Przyznaje, że oferty były, ale nie zamierza z nich skorzystać - senator PSL, Jan Filip Libicki w "Rozmowie pod krawatem" mówił, że nie przyjmie propozycji PiS objęcia funkcji marszałka Senatu. W tym scenariuszu KO straciłaby większość…
» więcej
2020-12-15, godz. 09:19
Senator PSL: w demonstracjach Strajku Kobiet obie strony powinny zachować zimną krew
Do obu stron sporu apeluje o "zachowanie zimnej krwi" - senator Polskiego Stronnictwa Ludowego Jan Filip Libicki w "Rozmowie pod krawatem" podkreślał, że w demonstracjach Strajku Kobiet zależy mu na zachowaniu "kultury demonstracji pu…
» więcej
2020-12-14, godz. 09:11
"Nie znam żadnego wyroku, gdzie Jaruzelski uznany był za zbrodniarza"
Generał Jaruzelski był "wielką postacią Polski" - tak o komunistycznym zbrodniarzu odpowiedzialnym śmierć i setki osób zatrzymanych w stanie wojennym mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Lewicy Dariusz Wieczorek.
» więcej
2020-12-11, godz. 09:21
"Rządowa pomoc dla instytucji kultury była ważna i bardzo realna"
Artyści potrzebują widzów jak tlenu - mówił w "Rozmowie pod Krawatem" Krzysztof Szuster - aktor, reżyser i prezes Związku Artystów Scen Polskich.
» więcej
2020-12-10, godz. 11:34
Kupno przez Orlen wydawnictwa Polska Press. "To bardzo dobry kierunek"
Media są podmiotami gospodarczymi, ich właściciele mogą je sprzedawać - mówił w "Rozmowach pod krawatem" europoseł Prawa i Sprawiedliwości Karol Karski. Komentował dyskusję o kupnie przez koncern Orlen wydawnictwa Polska Press od…
» więcej
2020-12-10, godz. 09:25
"Unia Europejska nie powinna być instrumentem wywierania presji"
Idea leżąca u podstaw Unii Europejskiej jest piękna, ale to inna Wspólnota, niż pierwotnie planowano - oceniał w "Rozmowie pod krawatem" europoseł Prawa i Sprawiedliwości profesor Karol Karski.
» więcej
2020-12-09, godz. 13:39
Sedina dla Szczecina? Czy dla Stettina?
Wnuk (pierwszego po wojnie) prezydenta Szczecina krytykuje pomysł odbudowy monumentu na pl. Tobruckim.
» więcej
2020-12-09, godz. 10:27
Zaremba bezkompromisowy: zdrada i Targowica!
Polityk PiS ocenia postępowanie posłów PO w sprawie negocjacji unijnego budżetu: - Wspieranie niemieckich postulatów w Unii nazywam zdradą i Targowicą - mówił w "Rozmowie pod krawatem" b. poseł, Krzysztof Zaremba.
» więcej
2020-12-08, godz. 10:02
Unia Europejska to zysk, ale również koszty
To nie jest darmowa gotówka, którą daje Unia. Polska również ponosi koszty bycia we Wspólnocie - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes Instytutu Jagiellońskiego, Marcin Roszkowski. Jego instytucja zajmuje się specjalistycznymi analizami…
» więcej
2020-12-07, godz. 11:07
"Walczymy o Gryfię"
Trudne rozmowy i decyzje, walka o sytuację całej Gryfii - komentował sytuację w stoczni w "Rozmowie pod krawatem" radny Prawa i Sprawiedliwości, Paweł Mucha.
» więcej
2020-12-07, godz. 09:27
Mucha o mechanizmie praworządności: Wszyscy wiemy, że chodzi tu o politykę
Polityczne narzędzie, którego będzie można uznaniowo użyć przeciwko każdemu państwu Unii Europejskiej - minister kancelarii prezydenta Paweł Mucha tłumaczył w "Rozmowach pod krawatem", że "mechanizm praworządności" jest sprzeczny…
» więcej
2020-12-03, godz. 10:21
"To głęboka i ważna zmiana w ustawie antyprzemocowej"
Przełomowa zmiana w ustawie antyprzemocowej - mówiła w "Rozmowie pod krawatem" była minister pracy i polityki socjalnej Elżbieta Rafalska.
» więcej
2020-12-03, godz. 09:16
Rafalska o unijnych negocjacjach: Nie można się ugiąć pod presją Niemiec
W negocjacjach unijnego budżetu należy zachować stoicki spokój, weto - jeżeli Polska je zastosuje - jest środkiem zapisanym w traktatach - mówiła w "Rozmowach pod krawatem" europosłanka Prawa i Sprawiedliwości Elżbieta Rafalska.
» więcej