Skorzysta na tym Polska, ale nie Świnoujście - tak o budowie terminala kontenerowego w kurorcie mówiła w "Rozmowach pod krawatem" radna Lewicy Razem Joanna Agatowska.
Jak dodawała, nie ma uzasadnienia dla tej inwestycji. Zysk, jaki terminal może przynieść, nie będzie trafiał do kasy Świnoujścia.
Dobrą informacją są natomiast miejsca pracy, które tam powstaną, ale tu też jest problem - dodawała radna.
- My się bardzo cieszymy i oczekujemy, że dużo osób mogłoby do Świnoujścia przyjechać. Tylko martwimy się, gdzie oni by mogli mieszkać. Bo okazuje się, że Świnoujście jest jednym z najdroższych miast jeśli chodzi o zakup czy wynajem mieszkań, których po prostu nie ma. A nie ma ich dlatego, że nie mamy terenów, na których moglibyśmy je budować. Tych terenów nie ma m.in. dlatego, że bardzo duże obszary na prawobrzeżu zostały objęte oddziaływaniem portu. I dzisiaj mamy problem, gdzie tak naprawdę się rozwijać jako miasto. I to jest to, na co zwracamy uwagę - mówiła Joanna Agatowska.
Głębokowodny terminal kontenerowy to jedna ze strategicznych inwestycji w Polsce. Ulokowany będzie w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe, jakie mogą wpływać na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie jednostki oceaniczne o długości do 400 metrów i kilka mniejszych feederów.
Dobrą informacją są natomiast miejsca pracy, które tam powstaną, ale tu też jest problem - dodawała radna.
- My się bardzo cieszymy i oczekujemy, że dużo osób mogłoby do Świnoujścia przyjechać. Tylko martwimy się, gdzie oni by mogli mieszkać. Bo okazuje się, że Świnoujście jest jednym z najdroższych miast jeśli chodzi o zakup czy wynajem mieszkań, których po prostu nie ma. A nie ma ich dlatego, że nie mamy terenów, na których moglibyśmy je budować. Tych terenów nie ma m.in. dlatego, że bardzo duże obszary na prawobrzeżu zostały objęte oddziaływaniem portu. I dzisiaj mamy problem, gdzie tak naprawdę się rozwijać jako miasto. I to jest to, na co zwracamy uwagę - mówiła Joanna Agatowska.
Głębokowodny terminal kontenerowy to jedna ze strategicznych inwestycji w Polsce. Ulokowany będzie w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe, jakie mogą wpływać na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie jednostki oceaniczne o długości do 400 metrów i kilka mniejszych feederów.
Zobacz także
2024-10-02, godz. 10:10
"Studia Executive MBA to dwa lata wyjęte z życiorysu"
Afera w Collegium Humanum rzuca się cieniem na cały sektor edukacji - mówiła w "Rozmowie pod krawatem" Justyna Osuch-Mallett, rektorka Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu.
» więcej
2024-10-01, godz. 11:30
Cło na nawozy ze wschodu, były asystent Nitrasa w Totalizatorze. Wiceminister odpowiada
To prywaciarze ściągają do Polski nawozy z Rosji i Białorusi - tak na zarzuty prezesa Grupy Azoty Police Andrzeja Dawidowskiego, że Polska stała się największym importerem nawozów ze wschodu w całej Unii Europejskiej, odpowiada wiceminister…
» więcej
2024-10-01, godz. 09:17
Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina jeszcze trochę potrwa
To przełomowy krok - tak m.in. o złożeniu wniosku o pozwolenie na budowę Zachodniej Obwodnicy Szczecina mówi wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.
» więcej
2024-09-30, godz. 09:20
Minister nauki: chcemy mieć możliwość likwidacji uczelni
Tu nie może być wolnego rynku, musimy odejść od obecnej ustawy - mówi Dariusz Wieczorek, minister nauki. To w kontekście afery Collegium Humanum.
» więcej
2024-09-27, godz. 11:10
Bilety na "Politę" wyprzedane, trzeba polować na zwroty
Bilety wyprzedane - to hasło, które możemy przeczytać na stronie Teatru Polskiego w Szczecinie w przypadku spektaklu Polita - nad którym Radio Szczecin ma patronat medialny.
» więcej
2024-09-27, godz. 09:04
Różycka: ten spektakl to zaangażowanie i wyjątkowa jakość
To pasja, ciężka praca i dążenie do ideału - tak Sylwia Różycka mówi o pracy nad ostatnim przedstawieniem Polita w Teatrze Polskim w Szczecinie.
» więcej
2024-09-26, godz. 11:46
Geblewicz o sytuacji na autostradzie: czekam na wezwanie i mandat
W "Rozmowie pod krawatem" marszałek zachodniopomorski tłumaczył, dlaczego sprawą jego wykroczenia drogowego zajmuje się policja, a nie prokuratura.
» więcej
2024-09-26, godz. 09:06
Marszałek województwa: do służb cały czas trafia nowy sprzęt
Sytuacja powodziowa jest cały czas monitorowana - tak zapewniał w naszym studiu marszałek województwa zachodniopomorskiego.
» więcej
2024-09-25, godz. 11:26
"W najgorszym położeniu będą ci, którzy nie ubezpieczyli swoich nieruchomości"
Odbudowa polskich miast po powodzi będzie kołem zamachowym dla polskiej gospodarki. Dziś straty liczone są w miliardach, ale inwestycje w ramach odbudowy liczone będą w dziesiątkach miliardów - wyliczała w "Rozmowie pod krawatem"…
» więcej
2024-09-25, godz. 09:06
Ekonomistka: naprawa strat po powodzi może napędzić polską gospodarkę
Straty liczone są w miliardach, a naprawa zniszczeń potrwa przynajmniej dwa lata. Ekonomistka w Radiu Szczecin podsumowuje szkody wyrządzone przez powódź na południu Polski. Dodaje jednak, że są też dobre wiadomości.
» więcej
2024-09-24, godz. 11:14
Cztery drogi w regionie będą zamknięte. "To dla bezpieczeństwa"
Fala powodziowa, która zbliża się do Pomorza Zachodniego, będzie u nas zdecydowanie później niż wskazywały wcześniejsze prognozy. Jak uspokajał w "Rozmowie pod krawatem" wojewoda Adam Rudawski - nic nie wskazuje na to, by woda miała…
» więcej
2024-09-24, godz. 09:05
Wojewoda o stanie Odry: prognozy pogody są dla nas bardzo korzystne
To jest dmuchanie na zimne - tak o przygotowaniach do nadejścia fali powodziowej mówi wojewoda zachodniopomorski.
» więcej
2024-09-23, godz. 09:14
"Moskwa uznaje, że Polska jest w centrum działań NATO; to oznacza bezpieczeństwo"
Moskwa uznaje, że Polska znajduje się w centrum działań NATO (...), dlatego też oznacza to bezpieczeństwo - mówił w poniedziałek w Rozmowie pod Krawatem generał broni Jürgen-Joachim von Sandrart, dowódca Wielonarodowego Korpusu…
» więcej
2024-09-19, godz. 11:25
Wszystko co produkują polickie "Polimery" trafia do klientów
Jak wyjaśniał w "Rozmowie pod krawatem" prezes zarządu Grupy Azoty Police, powodem trudnej sytuacji spółki są m.in. wysokie ceny gazu i import nawozów z Rosji i Białorusi. Stąd też propozycja wprowadzenia 30-procentowego cła na…
» więcej
2024-09-19, godz. 09:16
Import nawozów z Rosji największym problemem Grupy Azoty
Grupa Azoty w finansowym dołku. Strata za pierwsze półrocze wyniosła 748 milionów złotych. To i tak mniej niż w roku ubiegłym.
» więcej