Szybciej na razie nie będzie. Pendolino ze Szczecina do stolicy nie będzie osiągać wyższych prędkości niż 160 km/h - wyjaśniał w "Rozmowie pod krawatem" ekspert do spraw transportu profesor Janusz Engelhardt.
Dodał, że pociągi tego typu - na niektórych liniach w Polsce - jeżdżą nawet ponad 200 km/h. Jednak w tym przypadku będzie to niemożliwe. Chodzi o to, na co pozwalają torowiska - dodał były wiceminister infrastruktury.
- Nie może być szybciej dlatego, że tutaj limitem są nie pociągi, lecz infrastruktura, która jest na tej linii dostosowana do prędkości 160 km/h. Żaden pociąg tej prędkości przekroczyć nie może - mówi profesor Janusz Engelhardt.
Obecnie przejazd pociągu Pendolino ze Szczecina do Warszawy to 4 godziny i 18 minut.
- Nie może być szybciej dlatego, że tutaj limitem są nie pociągi, lecz infrastruktura, która jest na tej linii dostosowana do prędkości 160 km/h. Żaden pociąg tej prędkości przekroczyć nie może - mówi profesor Janusz Engelhardt.
Obecnie przejazd pociągu Pendolino ze Szczecina do Warszawy to 4 godziny i 18 minut.
Edycja tekstu: Michał Król
Dodaj komentarz 3 komentarze
ciekawe, co na to przedstawiciele PKP? Bo to przecież ta firma przez ostatnie parę lat modernizowała trasy kolejowe na trasie Szczecin-Poznań-Warszawa, doprowadzając przy tym pasażerów do białej gorączki z uwagi na ślimaczące się prace.
Czy oni nie wiedzieli, że będą pociągi jeżdżące szybciej niż 160 km/h? I co? teraz będą kolejne wieloletnie "modernizacje" do 200 km/h, a potem kolejne do 250???
Nie można było od razu uwzględnić pociągów jeżdżących z prędkościami ponad 200 km/h?
@Jan Nowak-odezwał się główny zapiewajło Radia Szczecin, fachowiec od wszystkiego,komentujący i politykę i gimnastykę. Otóż kiedyś było PKP, teraz jest tylko z nazwy. Rządził PiS obsadzał spółki swoimi, teraz uśmiechnięci doszli do władzy, to powsadzali ekonomistów,doradców zawodowych,pociotków,którzy nie mają pojęcia o kolei. Kiedyś było technikum kolejowe,gdzie dyżurnego ruchu kształciło się 4 lata.Teraz po kursach idzie na linie po 3 miesiącach,dlatego są wypadki, opóznienia pociągów. A SKM-ki są przerzucane na samorządy i tak trwa przepychanka. Dyrektor wie,że przy zmianie władzy dostanie kopa, więc nie zależy mu. Wszystkie prace nawierzchniowe wykonują spółki-nie kolejarze. Nawet prace ziemne,gdzie kiedyś robiła to automatyka kolejowa. Nie jesteśmy Szwajcarią,gdzie na przyjęcie na kolej jest ponad 8000 podań.Na naszą kolej zgłasza się mało ludzi, bo płacą słabo a odpowiedzialność olbrzymia.
Rozumiem, że ceny biletów spadają wprost proporcjonalnie do spadku prędkości ?
Zobacz także
2022-09-26, godz. 09:18
Miasto ma nadzieję, że nie będzie dopłacać do utrzymania Fabryki Wody
Pytania o koszt utrzymania aquaparku na razie bez odpowiedzi. W "Rozmowach pod krawatem" zastępca Prezydenta Szczecina do spraw inwestycji Michał Przepiera zapewniał, że "jest plan" w urzędzie i "nadzieja", aby bilans Fabryki Wody był…
» więcej
2022-09-23, godz. 09:17
Ichtiologia ma ogromny wpływ na cały wodny ekosystem
Ostatnie wydarzenia na Odrze udowadniają, jak ta dziedzina nauki jest potrzebna. Tak w "Rozmowach pod krawatem" mówił dziekan Wydziału Nauk o Żywności i Rybactwa w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym.
» więcej
2022-09-22, godz. 09:12
IPN gotowy usunąć sowiecki pomnik. W Dąbiu ma stanąć monument gen. Andersa
Zamiast sowieckiego pomnika w Dąbiu, monument generała Andersa - jak mówił w "Rozmowach pod krawatem" prezes Instytutu Pamięci Narodowej Karol Nawrocki, są gotowi, aby w przyszłym roku usunąć poświęcony komunistom obiekt. I jest…
» więcej
2022-09-21, godz. 09:55
Galeria handlowa na Łasztowni to nie jest temat przesądzony
To niepokojące, ale klamka jeszcze nie zapadła. Szef klubu Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miasta komentuje możliwość budowy galerii handlowej na Łasztowni.
» więcej
2022-09-20, godz. 12:28
Poseł PiS: prezydent udaje, że nie wie o zakorkowanym mieście
Polityka zniechęcania szczecinian do posiadania samochodów, czyli likwidowanie miejsc parkingowych i zwężanie ulic kosztem ścieżek rowerowych, przynosi odwrotny skutek - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości…
» więcej
2022-09-20, godz. 09:18
Szałabawka: Niemcy nas atakują, że chcemy się rozwijać
Poseł PiS o rewelacjach dziennika "Die Welt" dotyczących premier niemieckiego landu, ściśle współpracującej z Rosją Putina. - Maski opadły i przestają dziwić "ekologiczne" ataki na rozwijającą się polską gospodarkę - mówił…
» więcej
2022-09-19, godz. 09:14
Jach: generał Pytel jest ruską onucą
Albo idiota, albo zdrajca, a pan Pytel nie jest idiotą - mówił w "Rozmowach pod krawatem" szef sejmowej komisji obrony narodowej Michał Jach.
» więcej
2022-09-15, godz. 09:30
Media na całym świecie zainteresowały się sprawą reparacji
Wiedza o dramacie Polski w czasie II wojny światowej nie jest powszechna w wielu krajach. Stąd potrzeba nagłaśniania przygotowanego raportu o stratach, jakie zadali nam Niemcy i konieczności wypłacenia przez nich reparacji - mówił…
» więcej
2022-09-14, godz. 09:23
Czypicki: korki to żniwo fatalnych decyzji, które były podejmowane na przestrzeni lat
"Nie będzie lepiej" - tak liczbę korków w Szczecinie skomentował Piotr Czypicki ze szczecińskiego Ruchu Miejskiego.
» więcej
2022-09-13, godz. 09:19
Działania KO mogą spowodować, że Lewica nie pójdzie z nimi na współpracę
Przesunięcie Koalicji Obywatelskiej w lewo, czyli jasna deklaracja w sprawie aborcji na życzenie, może przynieść korzyści, ale niesie też sporo zagrożeń dla opozycji - mówił w "Rozmowach pod krawatem" socjolog polityki Marcin P…
» więcej
2022-09-09, godz. 09:29
Jekiel: Elżbieta II była osobą szalenie odważną
Nie ma Brytyjczyka, który pamięta, kto był poprzednim władcą - mówi w "Rozmowach pod krawatem" Jacek Jekiel, dyrektor Opery na Zamku.
» więcej
2022-09-08, godz. 09:15
Miasto musi oszczędzać, bo brakuje pieniędzy
Cięcia są bolesne, ale konieczne. Tak prezydencki radny wyjaśnia problemy szczecińskiej komunikacji miejskiej, która oszczędza m.in. na połączeniach.
» więcej
2022-09-07, godz. 09:13
Czekamy by rząd przedstawił harmonogram prac ws. reparacji
Nie ma żadnego problemu z tym, żeby w rok uzyskać reparacje od Niemiec - stwierdził w "Rozmowach pod krawatem" poseł Koalicji Obywatelskiej Grzegorz Napieralski.
» więcej
2022-09-06, godz. 09:16
Matecki: za nielegalne pobieranie opłat za parking, ktoś powinien ponieść konsekwencje
Nikt nie poniósł konsekwencji za błędy w uchwałach parkingowych, a miasto mogło nielegalnie pobrać nawet 20 milionów złotych - mówił w "Rozmowach pod krawatem" radny opozycji z klubu PiS Dariusz Matecki.
» więcej
2022-09-05, godz. 10:58
Reparacje to naprawienie szkód i strat, które wyrządzili Niemcy
Polska ma prawo domagać się zadośćuczynienia od Niemiec, a temat reparacji to nie jest polityczna gra - mówił w "Rozmowach pod krawatem" zachodniopomorski wojewoda Zbigniew Bogucki.
» więcej