Funkcja publiczna nie powinna być źródłem zarobku. Małgorzata Jacyna- Witt krytykuje urzędników, którzy traktują swoje stanowiska jako narzędzie utrzymania.
Szczecińska radna niezrzeszona miała na myśli przede wszystkim Gabinet Prezydenta Miasta - łącznie z Piotrem Krzystkiem. Jacyna-Witt odniosła się w ten sposób do poniedziałkowych informacji o zarobkach Krzystka. Prezydent w ubiegłym roku zarobił 300 tysięcy złotych. Nie ujawnił jednak, jaka część tej kwoty pochodzi z zasiadania w radach nadzorczych Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz firmy Remondis.
- Mamy w Szczecinie prezydenta zarabiającego chyba najwięcej spośród wszystkich prezydentów w Polsce, a jednocześnie miasto jest na samym końcu w rankingu miast rozwijających się. Wniosek jest prosty. Najpierw trzeba zarobić pieniądze, a dopiero potem pchać się do władzy - stwierdziła Jacyna-Witt.
Radna uważa także, że prawa do zasiadania w radzie miasta nie powinny mieć osoby, które traktują te funkcje jako jedyne źródło zarobku.
- Prowadzę firmę i wiem, ile muszę zapracować na podatek, który potem jest zmarnotrawiony - powiedziała Jacyna-Witt. - Jeżeli okaże się, że radni utrzymują się z pieniędzy zarabianych w spółkach miejskich, do których zostali zatrudnieni dlatego, że są radnymi, to dyskredytuje tych ludzi.
Z informacji na stronie Urzędu Miasta wynika, że Małgorzata Jacyna-Witt jest jedną z najbogatszych radnych Szczecina.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
- Mamy w Szczecinie prezydenta zarabiającego chyba najwięcej spośród wszystkich prezydentów w Polsce, a jednocześnie miasto jest na samym końcu w rankingu miast rozwijających się. Wniosek jest prosty. Najpierw trzeba zarobić pieniądze, a dopiero potem pchać się do władzy - stwierdziła Jacyna-Witt.
Radna uważa także, że prawa do zasiadania w radzie miasta nie powinny mieć osoby, które traktują te funkcje jako jedyne źródło zarobku.
- Prowadzę firmę i wiem, ile muszę zapracować na podatek, który potem jest zmarnotrawiony - powiedziała Jacyna-Witt. - Jeżeli okaże się, że radni utrzymują się z pieniędzy zarabianych w spółkach miejskich, do których zostali zatrudnieni dlatego, że są radnymi, to dyskredytuje tych ludzi.
Z informacji na stronie Urzędu Miasta wynika, że Małgorzata Jacyna-Witt jest jedną z najbogatszych radnych Szczecina.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
Zobacz także
2016-04-19, godz. 14:00
Ustawa stoczniowa zostanie zablokowana w Brukseli?
Jest ryzyko, że Komisja Europejska uzna ustawę stoczniową za niezgodną z unijnym prawem - uważa europoseł PO Dariusz Rosati.
» więcej
2016-04-19, godz. 09:19
Rosati: Tunel ważny, ale jest ważny lokalnie [WIDEO]
Unia Europejska może nie dać tylu pieniędzy na budowę tunelu w Świnoujściu, na ile liczy rząd - tak uważa europoseł PO Dariusz Rosati.
» więcej
2016-04-18, godz. 10:46
Baza NATO czy tylko szpica? Spokojna reakcja polityka PiS
Wbrew ostatnim informacjom w Polsce będą bazy NATO - zapewnił w "Rozmowie pod krawatem" Michał Jach, przewodniczący sejmowej komisji obrony.
» więcej
2016-04-18, godz. 09:12
Michał Jach o ustawie stoczniowej: wszystko jest kwestią interpretacji [WIDEO]
Drobne korekty i poprawki - tak, aby się "nie boksować" z unijnymi urzędnikami - tak konsultacje z Brukselą w sprawie ustawy stoczniowej tłumaczył w "Rozmowie pod krawatem" poseł PiS.
» więcej
2016-04-15, godz. 10:24
Poseł PO: odejście Litwińskiego nie było wielkim zaskoczeniem
Poseł Platformy Obywatelskiej Arkadiusz Marchewka przyznaje - odejście Arkadiusza Litwińskiego z partii nie było wielkim zaskoczeniem.
» więcej
2016-04-15, godz. 09:10
Marchewka: To dzięki PO rząd PiS może budować tunel
To dzięki Platformie Obywatelskiej teraz rząd PiS może budować tunel w Świnoujściu - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Arkadiusz Marchewka.
» więcej
2016-04-14, godz. 09:06
Szef SPP: Nie można dalej trwonić naszego kapitału [WIDEO]
Mamy fachowców, wiedzę i infrastrukturę po byłej stoczni, czyli wszystko, by dalej budować w Szczecinie statki - zapewniał w "Rozmowie pod krawatem" Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
» więcej
2016-04-13, godz. 09:09
Liberadzki o rezolucji PE: Sprawy wewnętrzne powinniśmy rozstrzygać w kraju
Parlament Europejski "wchodzi w nie swoje buty" - tak sprawę środowego głosowania rezolucji dotyczącej Polski komentuje Bogusław Liberadzki. Europoseł SLD będzie "za" tylko w przypadku, o ile rezolucja będzie "oględna".
» więcej
2016-04-11, godz. 12:22
Brzezicki: Duży statek powstanie za dwa lata w Szczecinie [WIDEO]
Za dwa lata w Szczecinie może zostać oddany pierwszy duży statek - tak szacuje wiceminister gospodarki morskiej.
» więcej
2016-04-11, godz. 09:05
Wiceminister gospodarki morskiej do krytyków: Przeczytajcie ustawę stoczniową [WIDEO]
Nie doczytał ustawy, później chodzi i mówi "takim różnym" - tak wiceminister gospodarki morskiej Paweł Brzezicki odpowiedział w "Rozmowie pod krawatem" krytykom ustawy stoczniowej.
» więcej
2016-04-08, godz. 12:17
Nowa stocznia na bazie Gryfii? "To katastrofa" [WIDEO]
Pomysł odbudowy stoczni w Szczecińskim Parku Przemysłowym w oparciu o Gryfię to katastrofa - powiedział w "Rozmowie pod krawatem" prezes Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego Andrzej Podlasiński.
» więcej
2016-04-08, godz. 09:05
Podlasiński: Projekt ustawy stoczniowej wymaga poprawek [WIDEO]
Na ustawie stoczniowej w obecnym kształcie skorzystałoby głównie Trójmiasto a nie zachodniopomorskie firmy - tak uważa prezes Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego.
» więcej
2016-04-07, godz. 12:55
Nitras o Platformie: Jest choroba i to widać
Chorobą Platformy Obywatelskiej są wewnętrzne mechanizmy - tak uważa poseł tej partii Sławomir Nitras. W ten sposób parlamentarzysta skomentował konflikty w PO.
» więcej
2016-04-07, godz. 11:26
Tunel w Świnoujściu kosztem innej inwestycji? [WIDEO]
Rząd obiecuje tunel w Świnoujściu - pytanie, czy czasami nie kosztem np. inwestycji drogowej w regionie - stwierdził w "Rozmowie pod krawatem" poseł PO Sławomir Nitras.
» więcej
2016-04-07, godz. 10:39
Sławomir Nitras: Minister Gróbarczyk nie może zniszczyć tego, co już funkcjonuje [WIDEO]
Według polityka PO, próg zwolnienia podatkowego na wysokości 5 milionów euro i tylko dla firm budujących statki "pod klucz" - jest błędem.
» więcej