- Jeżeli mamy pewność, że te pieniądze nie wróciły, wtedy powinniśmy złożyć taka reklamację w banku, aby wyjaśnić co się z tymi środkami stało. W momencie kiedy uzyskamy informację, że zostały one przelane na rachunek nienależący do odpowiedniej osoby to trzeba zwrócić się poprzez bank o zwrot błędnie przelanych środków.
Jak mówi Giwer bank nie może zabrać źle przelanych pieniędzy z konta, jeżeli nie uzyska zgody właściciela. Nawet bez niej możemy jednak dochodzić ich zwrotu - dodaje.
- Możemy to zrobić na drodze cywilno-prawnej. Będziemy mieli do czynienia z tzw. bezpodstawnym wzbogaceniem się. To można jeszcze poprzeć w bardzo prosty sposób. Składając dyspozycje przelewu podajemy nie tylko numer rachunku, ale również dane odbiorcy - np. imię, nazwisko czy nazwę firmy. Jeżeli numer rachunku należy do kogoś innego niż wskazany adresat to tutaj jest podstawa, aby mieć roszczenie - tłumaczy Giwer.
Pieniądze zazwyczaj udaje się jednak odzyskać bez postępowania cywilnego. Cała procedura może trwać mniej więcej od kilku do kilkunastu dni.
Z kolei jeżeli zauważymy, że na naszym koncie pojawiły się pieniądze z niewiadomego źródła najlepiej zgłosić się w takiej sytuacji do banku.