Po pierwszych 5 miesiącach tego roku porty Szczecina i Świnoujścia przeładowały 12 mln ton towarów. To wzrost w porównaniu rok do roku o 7 proc.
Szacuje się że w tym roku polskie porty te najważniejsze dla polskiej gospodarki przeładują rekordowe 150 milionów ton towarów. Najwięcej przeładunków wykona Gdańsk. Ten port ma ambicje żeby konkurować za kilka lat z największym portem niemieckim w Hamburgu.
Port Gdynia chce wybudować pirs zewnętrzny o wielkości prawie 150 hektarów i tam przenieść pewne funkcje portowe. O inwestycji, która jest w toku poinformowano na Kongresie Polskie Porty 2030, który odbył się w Sopocie.
- Złożyliśmy wniosek o pozwolenie na budowę linii kolejowej do portu w Policach - poinformował prezes portu Andrzej Łuc. To jedyny z dużych polskich portów, który nie miał połączenia kolejowego. Dzięki bocznicy i planowanym nowym nabrzeżom port w Policach chce przeładowywać inne niż fosfaty towary masowe.
Szacuje się że w tym roku polskie porty te najważniejsze dla polskiej gospodarki przeładują rekordowe 150 milionów ton towarów. Najwięcej przeładunków wykona Gdańsk. Ten port ma ambicje żeby konkurować za kilka lat z największym portem niemieckim w Hamburgu.
Port Gdynia chce wybudować pirs zewnętrzny o wielkości prawie 150 hektarów i tam przenieść pewne funkcje portowe. O inwestycji, która jest w toku poinformowano na Kongresie Polskie Porty 2030, który odbył się w Sopocie.
- Złożyliśmy wniosek o pozwolenie na budowę linii kolejowej do portu w Policach - poinformował prezes portu Andrzej Łuc. To jedyny z dużych polskich portów, który nie miał połączenia kolejowego. Dzięki bocznicy i planowanym nowym nabrzeżom port w Policach chce przeładowywać inne niż fosfaty towary masowe.