Rządowa spółka zainteresowana włączeniem się w budowę głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Według naszych informacji Agencja Rozwoju Przemysłu ma być trzecim podmiotem w konsorcjum, które dziś tworzy firma z Belgii i Kataru.
Widać pierwsze efekty pogłębienia toru wodnego Szczecin - Świnoujście. O 3,5% wzrosły bowiem przeładunki w portach w Szczecinie i Świnoujściu, w pierwszym półroczu tego roku. Najwięcej przeładowano węgla , zboża i paliwa. A jak mówi Monika Woźniak - Lewandowska z ZMPSiŚ, planowane są kolejne inwestycje, które mają zagwarantować kolejne wzrosty przeładunków.
A plany rozwoju ma także Polska Żegluga Bałtycka Off Shore. PŻB podpisała umowę o zawiązaniu konsorcjum z holenderską firmą żeglugową Seazip. Polski armator rozwija działalność na rynek Off Shore, bowiem chce współpracować w zabiegach o obsługę polskich morskich farm wiatrowych, a Seazip ma flotę statków serwisowych.
Widać pierwsze efekty pogłębienia toru wodnego Szczecin - Świnoujście. O 3,5% wzrosły bowiem przeładunki w portach w Szczecinie i Świnoujściu, w pierwszym półroczu tego roku. Najwięcej przeładowano węgla , zboża i paliwa. A jak mówi Monika Woźniak - Lewandowska z ZMPSiŚ, planowane są kolejne inwestycje, które mają zagwarantować kolejne wzrosty przeładunków.
A plany rozwoju ma także Polska Żegluga Bałtycka Off Shore. PŻB podpisała umowę o zawiązaniu konsorcjum z holenderską firmą żeglugową Seazip. Polski armator rozwija działalność na rynek Off Shore, bowiem chce współpracować w zabiegach o obsługę polskich morskich farm wiatrowych, a Seazip ma flotę statków serwisowych.