Radio SzczecinRadio Szczecin » Artykuły sponsorowane

Chłonny rynek internetowy nie pozostawia złudzeń – e-commerce przeżywa rozkwit i znajduje się w ciągłym natarciu, wypierając standardową sprzedaż w punktach stacjonarnych. Warto iść z duchem czasu, dlatego załóż swój sklep internetowy, witrynę, portfolio bądź katalog. Nie zapomnij jednak o pozycjonowaniu – to podstawowe działanie marketingowe, bez którego prowadzenie firmy w sieci jest nieefektywne, kosztowne i niepewne.

Dlaczego świat handlu i usług kieruje się w stronę e-commerce?

Rozkwit e-handlu widać na wielu polach, szczególnie w branżach, które dotychczas większość swoich zysków generowały w galeriach handlowych lub w punktach znajdujących się przy ulicy. Trend jest zauważalny np. po odzieżówce, małym RTV, telefonii komórkowej czy dużym sprzęcie AGD. W zasadzie w sklepach stacjonarnych zaopatrujemy się obecnie wyłącznie w rzeczy, które chcemy zobaczyć przed zakupem „na żywo” bądź gdy nie da się ich nabyć drogą internetową. Ubrania czy sprzęt elektroniczny zamawiamy z dostawą do domu. Przemawia za tym wygoda, bezpieczeństwo oraz znacznie niższe ceny. Zauważają to także przedsiębiorcy. Coraz chętniej oferują klientom swoich sklepów internetowych np. możliwość darmowego zwrotu (nawet do roku!) czy też dostawę już na drugi dzień roboczy. Widać także starania w zakresie bezpieczeństwa. Zaufanie klientów wzbudza obecnie coraz większe i skutecznie zabezpieczenia bankowości internetowej czy bramek płatności. Klienci wiedzą także doskonale, czego się spodziewać po danym sprzedawcy. Opinii w neutralnym internecie nie da się usunąć, a złe komentarze mogą pomóc klientom uchronić się przed oszustwem.

Jak założyć własny sklep on-line?

Jeszcze kilka lat temu założenie własnego sklepu w sieci było ogromnym wyczynem. Przedsiębiorca musiał samodzielnie stworzyć całą witrynę od podstaw, wykorzystując w tym celu np. język HTML, bądź też zlecić jej wykonanie zewnętrznym firmom. Był to bardzo kosztowny i długotrwały proces, który nie musiał się sprawdzić. Dawniej robienie zakupów w sieci było uznawane za fanaberię, a przeniesienie swojego sklepu do internetu za chęć odejścia od standardu.

Teraz jest zupełnie inaczej. Od założenia własnego sklepu w sieci dzieli nas jedynie kilka kliknięć. Mamy bardzo duży wybór. Przedsiębiorca może zdecydować się na zaprojektowanie witryny wedle własnego pomysłu i inwencji, wybrać gotowy szablon lub też zdecydować się na skorzystanie z darmowych CMS-ów, np. wtyczki WooCommerce do platformy WordPress. To jednak dopiero początek. Równie istotna jest domena, która powinna nawiązywać do wybranej przez nas branży bądź do nazwy marki, a także hosting do przechowywania plików. Cały proces zakładania własnej strony internetowej nie powinien zająć więcej niż jeden dzień.

Prowadzisz firmę on-line? Działaj!

Podstawowym kłopotem, z którym borykają się codziennie praktycznie wszyscy przedsiębiorcy działający w sieci, jest z pewnością niska popularność ich strony WWW. Do sklepu ulokowanego w internecie nie da się wejść „przez przypadek” lub przy okazji – internauta musi wpisać jego adres w przeglądarce bądź kliknąć link, który do niej prowadzi. Co to oznacza? Że nawet najlepszego asortymentu nie da się sprzedać bez napływu klientów. A to z kolei wiąże się z wieloma działaniami marketingowymi. Większość przedsiębiorców wybiera działania dość standardowe, takie jak np. artykuły sponsorowane, reklama displayowa lub billboardy. To co prawda dobre rozwiązania, jednak mają jedną, podstawową wadę – generują nagły, gwałtowny i intensywny ruch z zewnętrznej strony, który ma jednocześnie dość niską jakość. W efekcie można odnotować ogromny ruch na witrynie, bez żadnego przełożenia na zwiększenie wartości sprzedaży. Więcej na temat SEO znajdziesz na stronie www.empressia.pl - Agencja SEO specjalizująca się w pozycjonowaniu stron w Szczecinie oraz innych miastach w Polsce.

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty