Radio SzczecinRadio Szczecin » Artykuły sponsorowane
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Marketing internetowy obejmuje szeroki zakres działań, które mają na celu m.in. promocję i zaprezentowanie biznesu online w korzystny sposób. Jedną ze strategii podejmowanych w tym celu jest pozycjonowanie stron internetowych. Jakich efektów można się spodziewać w wyniku wdrożenia rozwiązań z zakresu pozycjonowania? Przede wszystkim wzrostu pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania (ang. SERP, Search Engine Result Page), a także pozyskania tzw. ruchu organicznego na stronie. Pozycjonowanie witryn jest uznawane za skuteczne narzędzie pozwalające dotrzeć do większej ilości użytkowników, tym samym niosąc perspektywę pozyskania nowych klientów. Mimo doniesień o korzystnym wpływie pozycjonowania na widoczność strony www w sieci, zdarza się, że klienci zgłaszają się do agencji SEO wyposażeni w błędne przekonania na temat tej formy promocji biznesu online. Jakie są więc fakty na temat pozycjonowania stron internetowych?

Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania strony www?

Czas potrzebny na wypracowanie zadowalających efektów w kontekście wzrostu pozycji w SERP jest zazwyczaj dłuższ,y niż życzyłby sobie tego klient agencji SEO. Wdrożenie kolejnych technik i najlepszych rozwiązań, w oparciu o wyniki przeprowadzonego audytu SEO, bywa żmudnym zadaniem. Zdarza się jednak, że już sama optymalizacja strony internetowej, zgodna z wytycznymi Google dla Webmasterów wpływa pozytywnie na widoczność witryny w sieci. Natomiast jest to tylko pierwszy etap prac. Aby zbudować wartościową stronę www, która będzie uwzględniała podstawowe założenia SEO (optymalizacja techniczna strony, stworzenie unikalnych treści, bogaty zasób słów i fraz kluczowych, zbudowanie sieci linków) musi upłynąć pewien czas. Klient agencji SEO powinien mieć świadomość, że żaden specjalista ds. SEO nie jest w stanie określić dokładnie, kiedy należy spodziewać się efektów. Z kolei faktem jest, że warto na nie poczekać.

Czy pozycjonowanie stron internetowych gwarantuje miejsce w TOP3?

Efekty podjętych działań zależą od bardzo wielu czynników. Marketing internetowy jest dziedziną, w której poza oczywistymi umiejętnościami technicznymi, istotną rolę odgrywa intuicja i doświadczenie specjalisty, a także zachowanie algorytmów Google. Zdarzają się sytuacje, gdzie mimo zaistnienia wszystkich wymaganych okoliczności i przesłanek do tego, aby strona osiągnęła bardzo wysoką pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania (np. TOP3), to tak się nie dzieje. Przyczyn takiego stanu rzeczy należy upatrywać w istnieniu czynników, na które specjalista ds. SEO ma ograniczony wpływ, np. historia domeny w sieci (udzielone kary, źle zbudowany profil linkowy witryny, wiek domeny), powtarzające się treści, prężnie rozwijająca się konkurencja, „trudna” branża. Oczywiście istnieją sposoby na zminimalizowanie negatywnych efektów płynących ze wspomnianych aspektów, jednak ma to bezpośredni wpływ na to, że żadna profesjonalna agencja SEO nie zagwarantuje 100% efektów współpracy w konkretnym przedziale czasowym.

Jak długo utrzymują się wypracowane efekty?

Optymalizacja i pozycjonowanie stron są techniką marketingu internetowego, która zakłada ciągłą współpracę ze specjalistą w celu kontynuowania wdrożonej strategii SEO, osiągania kolejnych oraz utrzymania wypracowanych już efektów. W związku z tym, że bezpośredni wpływ na wyniki podejmowanych działań mają konkurencyjne biznesy i ich taktyka SEO, to zrezygnowanie ze współpracy oznacza zazwyczaj ustąpienie miejsca „rywalom”. Firmy, które działają w tej samej lub podobnej branży, tylko czekają na moment, kiedy inny przedsiębiorca przestanie inwestować w budowanie wartościowej strony i rozpoznawalnej marki w sieci, aby zająć jego miejsce. Chcąc zoptymalizować koszty, które generuje kontynuacja działań SEO, warto zawiesić okresowo część działań i wrócić do nich, kiedy sytuacja finansowa będzie na to pozwalała. Definitywne zakończenie współpracy z agencją SEO będzie najpewniej skutkowało utratą wypracowanych efektów.

Artykuły sponsorowane

12345
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty