Outsourcing IT – co to takiego?
Outsourcing IT polega na zleceniu obsługi informatycznej przedsiębiorstwa firmie zewnętrznej. Obsługa informatyczna realizowana w ramach outsourcingu może dotyczyć dziedzin takich jak:
-
monitoring aktualizacja i administrowanie systemami IT,
-
administracja chmurą (serwerem zewnętrznym, na którym przechowywane są zasoby firmowe),
-
administracja sieciami firmowymi,
-
zarządzanie serwerami firmowymi,
-
dostarczanie sprzętu komputerowego i oprogramowania.
Stworzenie firmowego działu IT wymaga dużego nakładu pieniędzy i czasu, dlatego nawiązanie współpracy z firmą zewnętrzną jest strategicznym dla rozwoju przedsiębiorstwa rozwiązaniem. Przedsiębiorca może poświęcić energię na rozwój firmy na innych płaszczyznach, natomiast obsługą informatyczną zajmie się zespół wykwalifikowanych specjalistów IT.
Czy warto zlecać obsługę informatyczną firmie zewnętrznej?
Na to pytanie odpowiedzieliśmy już częściowo w powyższym akapicie. Stworzenie zespołu wykwalifikowanych specjalistów IT wymaga czasu i cierpliwości oraz oczywiście dużych nakładów finansowych. Kolejnym wydatkiem, na który musi przygotować się przedsiębiorca, jest wynajem pomieszczenia pod stanowiska pracownicze oraz ewentualny zakup serwera firmowego i opłacenie jego stałej obsługi.
Alternatywą dla zakupu serwera firmowego jest korzystanie z szybkich i wygodnych serwerów chmurowych. Zespół IT jest zapewniony przez firmę, z którą przedsiębiorca podejmuje współpracę.
Obsługa IT w Firmach
Wydatki na pomieszczenia biurowe oraz sprzęt komputerowy również zostają ograniczone w wypadku outsourcingu IT – większość prac zostaje wykonywana w biurze firmy świadczącej obsługę IT dla przedsiębiorstwa. Wartością dodaną współpracy ze sprawdzoną firmą IT jest wsparcie merytoryczne w zakresie obsługi informatycznej procesów zachodzących w przedsiębiorstwie.
Specjaliści firm takich jak Lizard wspierają swoich klientów poprzez sugerowanie rozwiązań cyfrowych, które usprawniają codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
Podsumowanie, czy warto postawić na outsourcing informatyczny?
Na koniec chcielibyśmy dodać, że jeśli mowa o outsourcingu, to pojęcie klient nie jest do końca właściwym terminem – termin bardziej odpowiedni to partner. Dział IT zawsze rozwija się proporcjonalnie wraz z rozwojem całego przedsiębiorstwa, dlatego outsourcing IT w zakresie prowadzenia tego działu powinien polegać współpracy na partnerskich zasadach.
W ramach tej współpracy firma IT stale trzyma rękę na pulsie i dopasowuje formę świadczonej usługi do aktualnego statusu rozwoju przedsiębiorstwa.