Masz wizytówkę w Google?
Zacznijmy od podstaw. Każda firma, która chce być widoczna w sieci powinna mieć swoje konto na Google Moja Firma i dobrze uzupełnione tam informacje. Założenie wizytówki w Google jest zupełnie bezpłatne i bardzo proste, co sprawia, że możesz to zrobić samodzielnie.
Dobrze zoptymalizowana wizytówka Google Moja Firma powinna zawierać:
-
dane kontaktowe (telefon, e-mail, adres, stronę www)
-
godziny otwarcia
-
zdjęcia firmy i wirtualny spacer
-
sekcję FAQ z pytaniami i odpowiedziami.
W przypadku. gdy Twoja firma posiada więcej niż jedną siedzibę, zalecane jest stworzenie osobnych profili GMF dla każdej z filii.
Pozycjonujesz stronę internetową?
Strona internetowa to "must have” jakichkolwiek działań promocyjnych w internecie. Jeśli jednak Twojej strony nie ma w TO10 na kluczowe frazy ofertowe, to trochę tak, jak gdyby Twoja firma w ogóle nie istniała. Aby ułatwić klientom znalezienie Twoich produktów, czy usług postaw na skuteczne pozycjonowanie stron. Pozycjonowanie (inaczej SEO) to kompleks działań, których celem jest zwiększenie widoczności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie - zwiększenie ruchu i sprzedaży!
To zadanie dobrze jest powierzyć profesjonalistom, którzy na co dzień optymalizują serwisy internetowe. Specjalistów od SEO znajdziesz np. w agencji Widoczni. W zakres ich pracy wchodzi:
-
analiza rynku i konkurencji
-
planowanie struktury strony
-
profilowanie lingwistyczne (dobór słów kluczowych)
-
tworzenie treści
-
pozyskiwanie linków przychodzących
-
linkowanie wewnętrzne
-
monitoring i optymalizacja działań
-
raportowanie działań do klienta.
Profesjonalne agencje SEO często oferują przed podpisaniem umowy audyt strony www. Audyt i konsultacje z doradcą pozwolą ocenić, jakie działania na Twojej witrynie są konieczne, by efektywnie ją wypromować i wyprzedzić konkurencję.
Prowadzisz kampanie w Google Ads?
Google Ads to kolejny kanał, dzięki któremu Twoja firma będzie widoczna w Google. W porównaniu do pozycjonowania sklepów i stron, kampanie Google Ads dają znacznie szybsze efekty. Reklamy Google widoczne są w płatnych wynikach wyszukiwania (najczęściej 3 pierwsze i 3 końcowe wyniki wyszukiwania), podczas gdy strony wypozycjonowanie widzimy w organicznych (bezpłatnych) wynikach.
Kampanie Google Ads dają szereg możliwości i dostępne są w różnych formatach. Najpopularniejsze z nich to:
-
reklama w sieci wyszukiwania
-
reklama w sieci reklamowej
-
remarketing
-
reklama produktowa
-
kampanie inteligentne
-
kampania Youtube Ads
Trzeba pamiętać, że koszt kampanii Google Ads jest dość wysoki w porównaniu z innymi działaniami, jednak reklamy te pozwalają w szybki sposób pozyskać klientów o dużym budżecie. Niezależnie w jakiej branży działasz, ten sposób z pewnością sprawdzi się dla Twojej firmy.
Dbasz o optymalizację konwersji i UX?
Załóżmy, że Twoja strona jest już wypozycjonowania, kampanie Google Ads przynoszą efekty, a Twoja wizytówka Google jest dobrze zoptymalizowana. Czy więc na tym poprzestać? Oczywiście, że nie! Kolejnym krokiem jest zadbanie o to, by użytkownicy, którzy trafiają na Twoją stronę stali się realnymi klientami. To zadanie ułatwią Ci działania User Experience (UX) i optymalizacja konwersji. Ich celem jest jak największe uproszczenie drogi użytkownika do podjęcia decyzji o zakupie, czy nawiązaniu kontaktu z firmą.
Aby Twoja witryna była jak najbardziej przyjazna specjaliści od CRO i UX skupiają się na:
-
poprawie szybkości strony
-
dostosowaniu strony pod urządzenia mobilne
-
optymalizacji formularzy kontaktowych i przycisków CTA
-
poprawie wyglądu strony
-
zwiększeniu funkcjonalności menu i struktury strony.
Agencja Widoczni oferuje również rozszerzony pakiet usług, łączący zarówno działania SEO, jak i działania UX i CRO. Takie połączenie daje gwarancję, że Twoja strona będzie nie tylko dobrze wypozycjonowana w Google, ale będzie także przynosić realne zyski!
Jesteś na bieżąco z nowinkami branżowymi?
Wdrożenie powyższych działań to jedno. Jeśli chcesz zacząć swoją przygodę z marketingiem internetowym warto być na bieżąco z tym, co dzieje się w branży. Śledź portale internetowe, oglądaj webinary, słuchaj podczasów, czytaj wywiady z ekspertami. Dzięki temu będziesz stale zorientowany, co w trawie piszczy, jakie zmiany szykuje Google, czy przewidziana jest jakaś aktualizacja algorytmu, które formy reklam są faworyzowane itp. Jednym z miejsc, w którym znajdziesz najświeższe nowinki z branży jest blog Akademii Widoczni i seria wywiadów z ekspertami "Oko w Oko z marketingiem internetowym”. Gorąco zachęcamy do śledzenia!