Jeśli prowadzisz swoją stronę internetową, z pewnością zależy Ci na tym, aby odwiedzało ją wiele osób. W tym celu przyda Ci się wysoka pozycja w wyszukiwarce na frazy, które są związane z Twoją działalnością. Optymalizacją Twojej strony może zająć się freelancer, który specjalizuje się w usługach SEO.
Co daje pozycjonowanie?
Celem pozycjonowania jest zwiększenie ruchu organicznego. Dzieje się to poprzez poprawę pozycji kluczowych fraz dla Twojej działalności. Przykładowo – jeśli prowadzisz usługi krawieckie w Krakowie, to będzie Ci zależało na tym, aby zajmować wysoką pozycję na liście wyszukiwania pod hasłem „krawiec Kraków” oraz przy frazach pokrewnych.
Specjalista SEO doradzi Ci, co zrobić, aby Twoja strona uzyskała lepsze wyniki. Jest wiele obszarów, które mogą wymagać jego działań. Czasem wystarczy odpowiednia optymalizacja treści i pozyskanie silnych linków prowadzących do domeny, innym razem trzeba będzie przeprowadzić zmiany w całej konstrukcji strony.
Co musisz wiedzieć o pozycjonowaniu
Przede wszystkim ważne jest bycie świadomym tego, że pozycjonowanie jest długoterminowym procesem. Dlatego jeśli potrzebujemy również wyników „na już”, warto rozważyć jednoczesne prowadzenie działań SEO wspieranych przez kampanię Google/Facebook Ads. W ten sposób będziemy mieć od razu ruch na naszej stronie, a w tym czasie specjalista zajmujący się pozycjonowaniem będzie mógł pracować nad zmianami.
Ile trwa pozycjonowanie? Często pierwsze efekty prac widać dopiero po kilku miesiącach prac. Jest to jednak praca, której warto się podjąć, ponieważ otrzymamy wzrost ruchu organicznego, który będzie bardzo cenny. W przypadku reklam Google Ads ruch na naszej stronie spadnie w momencie, gdy przestaniemy opłacać reklamy. Tymczasem pozycjonowanie sprawi, że nowi użytkownicy będą do nas regularnie napływali. To duża zaleta, którą warto mieć na uwadze.
Dlaczego freelancer a nie agencja?
To akurat w dużej mierze kwestia gustu. Natomiast niektórzy uważają, że lepiej jest im współpracować z jedną osobą, a nie całą agencją. Wówczas dobrze wiedzą, kto dokładnie odpowiada za działania na ich stronie. Często oznacza to także sprawniejszą komunikację, ponieważ z naszym specjalistą rozmawiamy bezpośrednio. Dla niektórych jest to bardzo ważne.
Kolejnym atutem jest to, że mamy dostęp do portfolio danego freelancera. Gdy agencja pokazuje nam jej osiągnięcia, nigdy nie wiemy, czy odpowiada za nie ta osoba, do której trafi nasz projekt. Istnieje więc ryzyko, że firma przekona nas do siebie swoimi usługami, a następnie powierzy opiekę nad naszą stroną osobie, która dopiero wdraża się w techniki pozycjonowania. W przypadku freelancera tego ryzyka nie ma. Wiemy, że wszystkie projekty zawarte w jego portfolio to jego dzieło. Nie płacimy więc za kota w worku.
Potrzebujesz usług freelancera? Odwiedź stronę michal-brzozowski.pl i zobacz, na jaką pomoc możesz liczyć. Pamiętaj, aby zajrzeć do case studies i zobaczyć, z jakimi projektami dany freelancer miał do czynienia.