Czym jest Instagram?
Instagram powstał w 2010 roku, natomiast w 2012 roku został wykupiony przez inny, dobrze znany serwis społecznościowy, a mianowicie serwis Facebook. Jego obecnym właścicielem, jak również właścicielem między innymi serwisów Facebook i Whatsapp jest firma Meta, której prezesem zarządu jest Mark Zuckerberg.
Instagram jest serwisem, na którym użytkownicy mają możliwość umieszczania zdjęć, filmów i dodawania relacji. Serwis Instagram funkcjonuje jako strona w przeglądarce internetowej oraz z poziomu aplikacji, możliwej do pobrania na urządzenie mobilne typu smartfon czy tablet, obsługiwane przez system operacyjny Android lub IOS.
Co daje Instagram?
Instagram obsługiwany jest przez trzydzieści trzy wersje językowe. Umożliwia nie tylko publikowanie zdjęć i filmów, ale daje również możliwość edytowania ich. Dostępne są w nim róże filtry, nakładki i ornamenty zdobiące wykonywane fotografie i nagrywane filmy.
Obecnie konto na Instagramie jest w pełni zsynchronizowana z kontem na portalu Facebook. Instagram również jest kompatybilny z aplikacją Whatsapp. Synchronizacja Instagrama z Facebookiem umożliwia jednoczesne dodawanie postów i relacji na obu serwisach. Instagram posiada również zestaw funkcji, które ułatwiają użytkownikom robienie zakupów z wykorzystaniem aplikacji, za pomocą zdjęć i filmów z produktami danych marek.
Kim są obserwujący na Instagramie?
Obserwujący, obserwatorzy czy inaczej followersi (słowo „follow” zostało zapożyczone z języka angielskiego i oznacza „obserwować”) są użytkownikami, w tym wypadku Instagrama – obserwujący funkcjonują również na innych platformach i w innych serwisach, którzy dobrowolnie zaobserwowali, czy zasubskrybowali dany profil, należący do osoby, marki, firmy, produktu, itp. i śledzą jego aktywność w Internecie.
Czy obserwujący na Instagramie są ważni i dlaczego?
Followersi profili, stron danych marek, produktów, usług, itp. są niezwykle istotni, ponieważ w głównej mierze to właśnie oni budują daną społeczność, tzw. fanpage danego profilu. To ich zasługą jest napędzanie popularności danych profili. Nakręcają oni maszynę, dzięki której "oferta" prezentowana na określonym profilu trafia do coraz to większego grona. Poszerza grupę swoich fanów, ale i nie rzadko przeciwników. Obserwujący często udostępniają posty, komentują i lajkują, strony, produkty, marki, a także usługi i osoby. Grupy potencjalnych odbiorców poszerzają się wraz z wzrastającą popularnością danych profili.
Jak zdobyć obserwujących?
-
Początki wielokrotnie bywają trudne. Najciężej zbudować pierwszą, podstawową grupę odbiorców. Należy ich czymś zainteresować, przyciągnąć ich uwagę i zainteresowanie, natomiast gdy już podstawowa grupa zostanie zbudowana, dalszy rozwój nakręca się samoistnie. Im większa liczba odbiorców, czyli naszych "obserwujących" tym większe szanse na sukces i powodzenie w promocji, popularności i trafności przekazu do grup docelowych. Na samym początku możemy skorzystać także z usług takich serwisów jak Kuplike.pl.
-
Aby nasze posty trafiały do szerszego grona niż to, które już zbudowaliśmy, należy w postach umieszczać hasztagi. Oznacza się za pomocą „#” i wpisuje się w nich konkretne hasło, produkt, wydarzenie, itp. Nasz post trafia wówczas do grona osób, które obserwują profile związane z tymi poszczególnymi hasłami lub je wyszukują.
-
Kolejnym sposobem jest oznaczanie w swoich postach, swoich znajomych. Oznaczając znajomego za pomocą „@”, nasza publikacja trafia również do grona obserwujących oznaczoną osobę. W ten sam sposób możemy dokonywać oznaczeń miejsc, w których przebywamy, aby użytkownicy followujący czy wyszukujący profile oznaczonych miejsc, również mieli możliwość trafienia na naszego posta.
-
Jak wspomniano we wcześniejszej części artykułu, Instagram jest połączony z serwisem Facebook i daje możliwość umieszczania tego samego posta czy relacji, jednocześnie w dwóch miejscach. Ta funkcja także okazuje się przydatna w poszerzaniu grona followersów, ponieważ nie zawsze osoby, które mamy na profilu Facebookowym, obserwują naszego Instagrama. Udostępniając post na Facebooku z oznaczeniami (np. hasztagami) kojarzonymi z serwisem Instagram, znacznie zwiększamy szanse na to, że zainteresowane osoby postanowią zacząć śledzić także nasz Instagramowy profil.
Dlaczego warto jest mieć dużo obserwujących?
Wiele osób w dzisiejszych czasach przenosi swoje życie do Internetu. Funkcjonuje w nim na płaszczyznach edukacyjnych, prywatnych, rozrywkowych i zawodowych. Znaczna część osób traktuje Internet jako sferę zarobkową, zatem bardzo istotne jest wówczas posiadanie swojego wiernego grona, które będzie wspierać, popierać, pochlebiać oraz krytykować, gdyż konstruktywna krytyka również jest niezwykle ważna, aby wspierać rozwój i powodzenie założonych celów.
Dla osób rozwijających swoją karierę w Internecie obserwujący są bardzo ważni, ponieważ pozwalają oni na rozwój działalności internetowej, zwiększenie zasięgów, a co za tym idzie, zwiększenie popularności. Im większe grono odbiorców tym większe szanse na powodzenie i możliwości dotarcia do szerszych grup.