Czym jest Google Ads?
Pewnie zauważyłeś, że po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę jako pierwsze wyświetlają ci się wyniki z małym napisem „reklama” obok. To witryny, które zdecydowały się na promowanie swojej firmy poprzez Google Ads. Dzięki wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania te strony są widoczne dla klientów, dobrze odpowiadają też na ich zapytania. Wyświetlają się, gdy użytkownik wpisuje konkretny przedmiot lub usługę. Pokrywają się więc z jego potrzebami, proponują dokładnie ten produkt, którego szuka. Kampanie Google pozwolą ci wyróżnić się na tle konkurencji i trafić do klientów, zainteresowanych ofertą twojej branży.
Reklamy w witrynach partnerskich Googla — dzięki nim dotrzesz do jak najszerszego grona użytkowników
Google ADS — korzyści, które zauważysz już po kilku dniach
Niewątpliwą zaletą Google Ads jest to, że zalety jego stosowania zauważysz…praktycznie od razu! Z dnia na dzień ruch na twojej stronie zacznie rosnąć. Pojawi się więcej użytkowników, zwiększy się liczba zamówień.
Zastanawiasz się, jak możliwe są tak szybkie efekty? To m.in. dzięki dobraniu odpowiednich słów kluczowych w reklamach tekstowych. Są to wyrażenia związane z twoją ofertą sprzedażową, które pokrywają się z najczęstszymi wyszukiwaniami użytkowników.
Dobre dopasowanie słów kluczowych sprawi, że jeżeli zajmujesz się, np. branżą jubilerską to po wpisaniu w okienko Google „kolczyki”, internaucie jako jedna z pierwszych wyświetli się oferta twojego sklepu. Będzie dobrze widoczna i odpowie na jego potrzeby zakupowe. Zwiększa się, więc szansa, że to właśnie w twojej firmie użytkownik dokona zakupu.
Kampanie Google — oferty skierowane bezpośrednio do osób, zainteresowanych twoją branżą
Na skuteczność Google Ads wpływa również to, że umożliwia skierowanie reklamy do grupy docelowej: osób o określonej płci, wieku, mieszkańców konkretnej lokalizacji. Dzięki temu twoje materiały sponsorowane trafią do użytkowników, którzy są realnie zainteresowani twoją ofertą i dotrzesz do jak największej liczby potencjalnych klientów, nie tracąc budżetu na reklamy wyświetlane osobom niezwiązanym z twoją ofertą.
Google ADS — lepiej wdrożyć je samodzielnie czy z pomocą agencji reklamowej?
Google Ads to świetne narzędzie marketingowe, kiedy jest w rękach profesjonalistów. Przy wdrażaniu kampanii warto współpracować z kompetentną agencją, która zajmie się doborem odpowiednich słów kluczowych (tak, aby asortyment twojej strony pokrywał się z wyszukiwaniami użytkowników), pozna odbiorców twojej marki (w jakim są wieku? Jaką mają płeć?), co pozwoli na stworzenie reklamy, która odpowiada na ich potrzeby i skłoni ich do zakupów na twojej stronie.
Profesjonalna agencja zbierze również informacje i przygotuje raport o skuteczności Google Ads. Będzie na bieżącą z jej efektywnością i w razie konieczności wprowadzi zmiany podnoszące jej skuteczność. Zaufaj specjalistom i zwiększ sprzedaż w swoim sklepie!