Radio SzczecinRadio Szczecin » Artykuły sponsorowane
Reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Nie od dziś wiadomo, że prężnie działające firmy potrzebują strony internetowej, która zwróci uwagę klientów. Tylko co to właściwie oznacza? Ładny wygląd, użyteczne treści czy wypozycjonowanie? Właściwie wszystkie odpowiedzi są prawidłowe i na rynku znajdziemy wielu wykonawców tego typu stron internetowych. Czy rzeczywiście tak jest?

Przy stronach internetowych, osoby które zlecają ich tworzenie, przede wszystkim skupiają się na estetyce realizacji. Wynika to z faktu, że najczęściej nie znają się na technicznych aspektach rozwiązań internetowych. Klienci orientują się dopiero po około roku, a czasem 2 latach, czego w rzeczywistości oczekują od strony internetowej, a wtedy muszą ją budować na nowo. To tak jak często z samochodem – kupujemy ładny egzemplarz, a po roku się okazuje, że pod maską same awarie i w ogóle chcemy się go jak najszybciej pozbyć. Aby do tej sytuacji nie doszło, poradzimy na co należy zwrócić uwagę.

Poprzednie realizacje firmy

Pierwsza i najważniejsza rzecz: poprzednie realizacje wybranego webdesignera – jeżeli prezentuje je na swojej stronie, warto podzwonić do poprzednich zleceniodawców i podpytać o współpracę – to powie nam bardzo dużo. Z pewnością poznamy pozytywne i negatywne opinie o każdym z nich Poza tym opinie są w ogóle dobrym wyznacznikiem wyboru wykonawcy.

Opinie

No i właśnie o opiniach słów kilka. Obecnie trzeba też umieć selekcjonować opinie, gdyż spotykamy się z dużą ilością fałszywych. Nie chcemy, aby było tak, jak z fryzjerem, który ma 100 pozytywnych opinii, ale jak wychodzimy ze strzyżenia od niego, to wydaje nam się, że jednak mamy inny gust. Po prostu opinie są często zlecane, więc zdarza się w Google, że te opinie są nieprawdziwe. Jak zatem wybrać te prawdziwe? Wczytaj się w nie – zobaczysz, że niektóre mają powtarzalne schematy. Po drugie, jeżeli firma istnieje od roku, a na ich profilu jest tych opinii ponad 100 to albo ta firma jest bardzo dobra albo troszkę oszukuje. W ciągu roku firma może mieć kilkadziesiąt, może z 200 klientów na strony. Nie jest możliwe, by zdobyła aż tyle opinii. Po trzecie, jeżeli wszystkie opinie zamieszczone są przez osoby, które zamieściły 1-2 opinie, to też powinno wzbudzać podejrzenie.

Gwarancja na stronę www

Druga kwestia to obsługa posprzedażowa: czy po wykonaniu strony klient otrzyma wsparcie, gdyby coś nie zadziałało lub chciałby coś zmienić na stronie. I czy właściwie będzie mógł wprowadzać jakiekolwiek zmiany na stronie we własnym zakresie, czy będzie musiał to zlecać i ponosić dodatkowe koszty?

Lokalny rynek agencji interaktywnych

Trzecia istotna kwestia to kontakt z firmą, która projektuje strony – chodzi tu zarówno o kontakt telefoniczny, jak i taki twarzą w twarz – czy firma odbiera telefony i czy odpowiada na pytania klienta. Zdecydowana większość osób poszukuje wykonawców serwisów internetowych na lokalnym rynku, bo wtedy ma ułatwiony kontakt ze swoim kontrahentem. Jeżeli Ty także chcesz znaleźć lokalną firmę, to przejdź na strony internetowe Szczecin. Tam odnajdziesz rzetelną agencję interaktywną, która realizuje strony internetowe i inne projekty z zakresu marketingu internetowego.

Cena

Ostatnia kwestia ważna do omówienia to cena. Widełki cenowe w zakresie stworzenia strony internetowej są bardzo rozpięte. Za tę samą realizację można otrzymać wycenę na poziomie 1000zł, jak i 3000zł. Niekoniecznie nawet musi to znaczyć, że ta realizacja za 3000zł jest przeszacowana. Może być tak, że w tej cenie jest dodatkowa analiza rynku, pisanie tekstów, pozycjonowanie. Choć trzeba przyznać, że w zdecydowanej większości przypadków, jest to cena zawyżona.

Pozycjonowanie

Aby strona pojawiała się wysoko w wyszukiwarce Google, konieczne jest jej pozycjonowanie. Przy tworzeniu strony, można otrzymać ofertę na pozycjonowanie. Co powinno zwrócić naszą uwagę? Przede wszystkim zbyt niska cena. Jeżeli pozycjonowanie jest wartości 100-200zł – nie może być efektywne. Aby strona znalazła się wysoko w wyszukiwarce, trzeba poświęcić sporo czasu, ale też pieniędzy, bo wiąże się to z nakładami finansowymi na pozyskiwanie linków zewnętrznych Jeżeli firma proponuje pozycjonowanie w cenie strony, to najczęściej jest to tzw. wstępne pozycjonowanie – i nie przyniesie ono większego efektu, chyba, że nasza firma działa w bardzo niszowej branży.



Od czego zacząć?

  1. Określ swój budżet

  2. Ustal, co musi być na Twojej stronie, a z czego ewentualnie możesz zrezygnować, jeżeli przekracza to budżet

  3. Prześledź strony internetowe agencji i freelancerów – koniecznie strony internetowe, nie profile w mediach społecznościowych – wciąż wielu webdesignerów nie ma swoich stron – to powinno ich skreślić na starcie.

  4. Porozmawiaj z potencjalnymi wykonawcami

  5. I wybierz dobrze.

Artykuły sponsorowane

12345
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty