Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Destiny - ta sieciowa kooperacyjna strzelanka zapowiada się wybornie. Za 500 milionów dolarów... Twórcy odpowiadają: kwota owszem oszałamiająca, najwyższa w historii tej branży, ale wliczyliśmy w to nie tylko koszty produkcji czy promocji, ale także wieloletnie utrzymanie serwerów. Bo według zapowiedzi, Destiny będzie grą na lata.

Przypomnę, że tworzy ją Bungie, to od słynnej serii Halo -Master Chiefa porzuciło właśnie dla Destiny - a serię Halo przejęło inne studio i... i fani czekają. Ale jest światełko w tunelu, właśnie ogłosili, że szukają ludzi do pracy przy tworzeniu nowego projektu w tym uniwersum.

Małe piekiełko w studiu Cry Tec. Jeżeli nie znacie - to oni opracowali silnik graficzny Cry Engine. Wygląda obłędnie, ale nie samą grafiką człowiek żyje i ich gry nie sprzedają się rewelacyjnie. Podobno są bliscy bankructwa, ale szefostwo dalej jeździ Ferrari. I oczywiście zaprzecza, że są jakieś problemy z wypłatami czy coś podobnego. A pracuje tam 800 osób. Ciekawe, czy upadną bo to jednak jedna z wizytówek tej branży.

A tak w ogóle, wcale nie trzeba wydać na stworzenie gry setek milionów dolarów. Ubogi pod względem grafiki za to wciągający jak odkurzacz Minecraft - chociaż nie wszyscy, w tym my, rozumieją jego fenomen - sprzedał się w ilości bagatela 54 milionów sztuk.

Gry niezależne zresztą dalej mają się dobrze - oto Showel Knight, o rycerzu, którego orężem jest, tak tak, szpadel. Udało się dzięki zbiórce na Kickstarterze - i recenzenci już się zakochali. Gra prosta graficznie, sporo w niej pikseli jak Minecrafcie - ale podobno to świetna platformówka. Jak przetestujemy w Giermaszu, to wam o tym tytule opowiemy i zweryfikujemy jak jest naprawdę.

Cyfrowe wersje gier - lubicie, czy wolicie pudełka? Tak czy owak atrakcyjne ceny na różnych cyfrowych wyprzedażach to coraz mocniejszy wabik. I gracze to "kupują" - i są na to dowody. Takie Borderlands 2, niewątpliwie świetna gra, ale wydana ponad rok temu. I co - i znowu na szczycie sprzedaży, dzięki wyprzedaży cyfrowej na platformie Steam. Czy nadchodzi zmierzch pudełek z grami na półkach w sklepach?

Uspokoimy kolekcjonerów - na razie nie ma o tym mowy, chociaż zmian nie da się zatrzymać. A tak przy okazji, to ile wydajecie pieniędzy na gry? Chyba coraz więcej, prawda? Bo jak się ostatnio okazało, Polacy, jakoby piraci, w ubiegłym roku na gry wysupłali 280 milionów dolarów. To szacunki z raportu serwisu Newzoo Global Games Market Report. Jesteśmy na drugim miejscu w europie wschodniej, 23. na świecie. Najwięcej na cyfrową rozrywkę wydają Amerykanie, Chińczycy i Japończycy.

Lubicie gry free to play? Ściągamy za darmo, później - jeżeli chcemy - płacimy za różne dodatki. Ale niestety zdarza się, że taki tytuł przerodzi się w model "pay to win" - czyli jak nie posmarujesz realnym szmalem, to granie staje się nieznośne. Ostatnio brytyjska organizacja konsumencka skrytykowała właśnie darmową tylko w teorii grę Dungeon Keeper. Jednym słowem, wersji mobilnej tej gry absolutnie nie polecamy.

Jeszcze a propos pieniędzy - podupadła nieco gwiazdka Hollywoodu Lindsay Lohan domaga się odszkodowania od firmy Rockstar, która jakoby miała bezprawnie wykorzystać jej wizerunek w hitowym GTA V. Dokumenty właśnie wpłynęły do amerykańskiego sądu, czekamy na rozwój wydarzeń.

W nowym Dragons Age: Inquisition jedna z postaci będzie gejem - poinformowało studio Bioware. Takie wątki już się w grach pojawiały, ale w tym przypadku orientacja seksualna ma być bezpośrednio związana z opowiadaną w grze historią. Premiera zaplanowana na jesień a przecież kontrowersje i skandale są całkiem niezłe do promocji, prawda?

W sieci pojawiły się pierwsze grafiki koncepcyjne nowego Unreal Tournament. Zasadniczo o grze jeszcze trudno mówić, ale mimo wszystko wspominam, bo to jakby nie było, ten tytuł to legenda sieciowego strzelania z perspektywy pierwszej osoby. Jeżeli nowa wersja będzie się prezentować tak, jak na pokazanych dopiero co obrazkach, to ja jestem za.

Polubiliście serię Darksiders? Przypomnijmy, wyszły dwie części, wydawca zbankrutował i prawa do marki przejął ktoś inny. I zapowiada, że kolejne części powstaną. Zważywszy, że opowiadają o jeźdźcach apokalipsy, to wypadałoby, że będą jeszcze dwie gry z tej serii.

Bankructwa w tej branży nie są wcale takie rzadkie. Pamiętacie - w zeszyłm tygodniu recenzowaliśmy grę Murdered: Soul Suspect - średniak z niewykorzystanym potencjałem pogrążył chyba studio Airtight Games, bo właśnie informują, że się zamykają.

Coraz więcej wiadomo na temat dobrze się zapowiadającego Far Cry 4. Akcja w Himalajach, strzelanie, otwarty świat i szaleniec, z którym trzeba będzie walczyć. W sumie - nic nowego. Ale jedna rzecz jest ciekawa - być może w grze pojawią się rzeczy, których nie ma nikt inny: wyobraźcie sobie, wpadacie do wody. Zazwyczaj w takiej sytuacji kierujemy postacią bez większych przeszkód - choćby była ubrana w zbroję płytową. A co powiecie na to, że być może w Far Cry 4 będzie to oznaczało hipotermię, wyziębienie organizmu. Albo inny przykład - jak ugryzie nas jadowite zwierzę, to dostaniemy gorączki. W teorii pomysł mi się podoba, ciekawe czy znajdzie się w grze.

Lubicie gry sieciowe z modelem rozgrywki tower defence? A nie znudziło Wam się jeszcze słynne League of Legends? W sieci coraz więcej tego typu tytułów, my w Giermaszu testowaliśmy Smite - nieco bardziej zręcznościowe, z całym panteonem bogów do wyboru. I nam się podobało, co więcej, podoba się także graczom, twórcy chwalą się, że na serwerach loguje się już ponad 4 miliony użytkowników.

Zobacz także

2014-12-28, godz. 12:27 [28.12.2014] Podsumowanie roku This War of Mine, Lords of the Fallen - ale nie tylko. Wymienione dwie gry to tylko "wierzchołek góry lodowej" fajnych polskich produkcji, które wyszły spod ręki naszych zespołów w 2014 roku. Wydarzenia z branży nad Wisłą i Odrą… » więcej 2014-12-28, godz. 12:10 [28.12.2014] Giermasz #121 - 12 miesięcy z życia graczy Sporo naprawdę udanych gier, parę rozczarowań - tak w wielkim skrócie można podsumować minione 12 miesięcy w Giermaszu. W tej audycji rozmawiamy o tym, w co bawiliśmy się i zrecenzowaliśmy dla Was. Ale i mamy nowe gry warte uwagi:… » więcej 2014-12-28, godz. 11:52 [28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania… » więcej 2014-12-28, godz. 11:50 [28.12.2014] The Crew [PC] Miałem dosyć łamania palców: przez ostatnie trzy godziny gry zaliczałem kolejne wyzwania, żeby zdobyć lepsze części do mojego samochodu. Udało się też przejechać misję fabularną. Więc postanowiłem odpocząć: ustaliłem sobie… » więcej 2014-12-28, godz. 11:45 [28.12.2014] Heartstone - dodatek "Gobliny vs Gnomy" [PC] Nie naprawia się rzeczy, które nie są zepsute... To jedna z podstawowych zasad, które gwarantują sukces przy tworzeniu kontynuacji, lub - jak w tym przypadku - dodatku do udanej gry. I twórcy DLC do gry Hearthstone wyryli sobie tę regułę… » więcej 2014-12-28, godz. 11:43 [28.12.2014] Heartstone - dodatek "Gobliny vs Gnomy" [PC] Nie naprawia się rzeczy, które nie są zepsute... To jedna z podstawowych zasad, które gwarantują sukces przy tworzeniu kontynuacji, lub - jak w tym przypadku - dodatku do udanej gry. I twórcy DLC do gry Hearthstone wyryli sobie tę regułę… » więcej 2014-12-28, godz. 11:40 [28.12.2014] Heartstone - dodatek "Gobliny vs Gnomy" [PC] Nie naprawia się rzeczy, które nie są zepsute... To jedna z podstawowych zasad, które gwarantują sukces przy tworzeniu kontynuacji, lub - jak w tym przypadku - dodatku do udanej gry. I twórcy DLC do gry Hearthstone wyryli sobie tę regułę… » więcej 2014-12-23, godz. 09:59 [28.12.2014] The Crew [PC] Miałem dosyć łamania palców: przez ostatnie trzy godziny gry zaliczałem kolejne wyzwania, żeby zdobyć lepsze części do mojego samochodu. Udało się też przejechać misję fabularną. Więc postanowiłem odpocząć: ustaliłem sobie… » więcej 2014-12-23, godz. 09:55 [28.12.2014] The Crew [PC] Miałem dosyć łamania palców: przez ostatnie trzy godziny gry zaliczałem kolejne wyzwania, żeby zdobyć lepsze części do mojego samochodu. Udało się też przejechać misję fabularną. Więc postanowiłem odpocząć: ustaliłem sobie… » więcej 2014-12-23, godz. 09:54 [13.01.2015] Juju [PC] "Nie samymi "wiedźminami" człowiek żyje" - Polacy są świetni również w tworzeniu innych gier. Niekoniecznie tak poważnych i krwawych jak przygody Białego Wilka. Przykład? Bardzo proszę - Juju studia Flying Wild Hog. Kiedy widzę… » więcej
554555556557558559560