Ninja Theory, czyli studio, które robi świetne slashery - jak chociażby Heavenly Sword czy DMC: Devil May Cry - pracuje nad "niezależną grą klasy AAA" czyli Hellblade. Ciekawostka, wysokobudżetowa produkcja bez wielkiego budżetu... Poinformowali właśnie, że jak sprzedadzą 300 tysięcy sztuk, wyjdą na swoje. Życzymy, bo robią znakomite gry.
Ebola szaleje - i, jak się okazało, groźna choroba działa na wyobraźnię graczy. Ilość pobrań strategicznej gry Plague Inc., w której planujemy światową epidemię, wzrosła o ponad 50 procent w USA. I chyba nikomu nie jest do śmiechu.
Sony ma potężne problemy z serwerami. Od kilku dni nie działa sklep internetowy dla Playstation 3. Do tego sieciowa ścigałka DriveClub na Playstation 4 dwa tygodnie po premierze cały czas ma ogromne problemy z połączeniem się z serwerami. Grę mamy, czekamy, aż skończą się problemy i wtedy powiemy czy warto w nią zainwestować.
A konkurencja nie śpi: inna gra wyścigowa, The Crew, wchodzi w fazę zamkniętych beta testów. Zapowiada się ciekawie: otwarty świat do ścigania się po kilku regionach USA, oczywiście najważniejsza będzie zabawa po sieci. O ile "na starcie" nie zaliczą takich problemów, to może się zrobić ciasno na rynku.
Nie macie jeszcze konsoli nowej generacji? To w Dying Light nie zagracie. Twórcy właśnie poinformowali, że wersje na PS 3 i Xboxa 360 skasowano, bo ten sprzęt "nie uciągnie" wszystkich atrakcji, jakie ma Dying Light: między innymi super oświetlenie czy dziesiątki tysięcy wrogów i innych obiektów na ekranie.
Na tę polską produkcję jeszcze czekamy, w sklepach jest już za to RPG akcji Lords of the Fallen. Recenzja w Giermaszu jeszcze będzie, na świecie gra zbiera naprawdę dobre oceny. Ale i kosztowała odpowiednio: 32 miliony złotych produkcja plus 10 milionów złotych promocja.
Skoro o kasie mowa, to Nintendo po pierwsze cieszy się, że szef firmy wyszedł ze szpitala, a po drugie, że ostatnie wyniki finansowe są na plusie. Nieco drgnęła sprzedaż konsoli Nintendo Wii U. Co prawda dalej sensacji nie ma, ale sprzęt i gry na niego jednak znajdują chętnych.
100 miliardów dolarów - kiedy cała branża gier na świecie osiągnie taką mityczną wręcz liczbę zielonych banknotów z wizerunkami prezydentów USA? Według analityków z DFC Intelligence, miał to być rok 2018, ale ponieważ gracze niedzielni zamiast konsol i droższych gier wybierają smartfony i tablety z tańszymi produkcjami, to 100 milionów dolarów branża ma wygenerować w 2019 roku.
Wcześniej - bo już - okrągły milionik sprzedanych egzemplarzy osiągnęła gra The Stanley Parable. Niezależny indyk trafił do sprzedaży raptem rok temu. Nic, tylko wypada pogratulować.
Lubicie oglądać streamowane filmiki z rozgrywki w serwisie Twitch? Być może sami je tam umieszczacie? No to uwaga, serwis wprowadza swoisty dress code: koniec ze "szczuciem dekoltem" przez panie, koniec z nagimi torsami panów. Oczywiście chodzi o to, aby ukrócić wszelkie seksualne podteksty.
Zobacz także
2015-04-02, godz. 11:30
ARCHIWUM 2014
» więcej
2015-03-31, godz. 15:35
[04.04.2015] Pillars of Eternity [PC]
Co mam Wam powiedzieć? Tego nie ma jak zrecenzować. Tu trzeba siedzieć i grać. Nie lubię banalnych, górnolotnych zwrotów, ale sorry - Pillars of Eternity to taka gra, że chyba inaczej nie da się o niej mówić. Produkcja Obsidian…
» więcej
2015-03-31, godz. 15:15
[04.04.2015] Giermasz #134 - Oldskul trzyma się mocno
W Giermaszu nie zdarzało się, abyśmy mówili o grze w trakcie przygotowywania recenzji. Ale skoro dopiero co wydane Bloodborne już dzierży tytuł najlepiej ocenianej produkcji na PS4, to zanim poznacie finalny werdykt, w tym programie…
» więcej
2015-03-31, godz. 15:14
[04.04.2015] Przegląd tygodnia
Jednego dnia chwalili sobie współpracę, informowali, że sprzedali prawie milion egzemplarzy gry - a dosłownie kilka dni później zerwali kontrakt. CI Games poinformowało, że niemiecka ekipa Deck 13 nie pracuje już przy kontynuacji…
» więcej
2015-03-27, godz. 17:39
[28.03.2015] W oczekiwaniu na Wiedźmina III
Już w maju zagramy w wielką polską superprodukcję RPG. Co prawda, na razie miano lidera polskiej branży przypada Techlandowi po premierze Dying Light - ale CD Projekt RED, wypuszczając kolejne materiały promocyjne, mocno pompuje balonik…
» więcej
2015-03-27, godz. 17:06
[28.03.2015] Assasin's Creed: Rogue [PC]
Powiem szczerze: nie jestem fanem studia Ubisoft Sofia. Bo tak jak lubię serię Assasin's Creed, tak przygotowywane przez nich odsłony sagi o Zabójcach i Templariuszach mnie nie przekonały. Mowa tutaj o Assasin's Creed: Liberation…
» więcej
2015-03-27, godz. 10:40
[28.03.2015] Giermasz #133 - Pływamy, latamy i walczymy
W tym programie to, "co tygrysy lubią najbardziej", czyli aż trzy recenzje, Andrzej Kutys ostatnio nic nie robił, tylko grał. I tak: po pierwsze, naprawdę poleca grę Sunless Sea - ale odsłuchajcie uważnie, bo produkcja to nad wyraz…
» więcej
2015-03-27, godz. 09:59
[28.03.2015] Assasin's Creed: Rogue [PC]
Powiem szczerze: nie jestem fanem studia Ubisoft Sofia. Bo tak jak lubię serię Assasin's Creed, tak przygotowywane przez nich odsłony sagi o Zabójcach i Templariuszach mnie nie przekonały. Mowa tutaj o Assasin's Creed: Liberation…
» więcej
2015-03-27, godz. 09:37
[28.03.2015] Assasin's Creed: Rogue [PC]
Powiem szczerze: nie jestem fanem studia Ubisoft Sofia. Bo tak jak lubię serię Assasin's Creed, tak przygotowywane przez nich odsłony sagi o Zabójcach i Templariuszach mnie nie przekonały. Mowa tutaj o Assasin's Creed: Liberation…
» więcej
2015-03-27, godz. 08:37
[28.03.2015] Kosmiczne jaja
"Będzie komercyjna wyprawa na Marsa" - mówili... "Uzbieramy 6 miliardów dolarów, a do programu zgłosiło się 200 tysięcy chętnych" - mówili... A nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis mówi - jak jest - czyli o kosmicznej "ściemie"…
» więcej