Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Ponieważ panie mają pierwszeństwo, to zaczynamy od smutnej wiadomości dla fanów płci pięknej: mianowicie jedna z najpiękniejszych twarzy Ubisoftu, czyli Jade Raymond, szefowa oddziału w Toronto podziękowała za dalszą współpracę. Podobno idzie na swoje.

Ninja Theory, czyli studio, które robi świetne slashery - jak chociażby Heavenly Sword czy DMC: Devil May Cry - pracuje nad "niezależną grą klasy AAA" czyli Hellblade. Ciekawostka, wysokobudżetowa produkcja bez wielkiego budżetu... Poinformowali właśnie, że jak sprzedadzą 300 tysięcy sztuk, wyjdą na swoje. Życzymy, bo robią znakomite gry.

Ebola szaleje - i, jak się okazało, groźna choroba działa na wyobraźnię graczy. Ilość pobrań strategicznej gry Plague Inc., w której planujemy światową epidemię, wzrosła o ponad 50 procent w USA. I chyba nikomu nie jest do śmiechu.

Sony ma potężne problemy z serwerami. Od kilku dni nie działa sklep internetowy dla Playstation 3. Do tego sieciowa ścigałka DriveClub na Playstation 4 dwa tygodnie po premierze cały czas ma ogromne problemy z połączeniem się z serwerami. Grę mamy, czekamy, aż skończą się problemy i wtedy powiemy czy warto w nią zainwestować.

A konkurencja nie śpi: inna gra wyścigowa, The Crew, wchodzi w fazę zamkniętych beta testów. Zapowiada się ciekawie: otwarty świat do ścigania się po kilku regionach USA, oczywiście najważniejsza będzie zabawa po sieci. O ile "na starcie" nie zaliczą takich problemów, to może się zrobić ciasno na rynku.

Nie macie jeszcze konsoli nowej generacji? To w Dying Light nie zagracie. Twórcy właśnie poinformowali, że wersje na PS 3 i Xboxa 360 skasowano, bo ten sprzęt "nie uciągnie" wszystkich atrakcji, jakie ma Dying Light: między innymi super oświetlenie czy dziesiątki tysięcy wrogów i innych obiektów na ekranie.

Na tę polską produkcję jeszcze czekamy, w sklepach jest już za to RPG akcji Lords of the Fallen. Recenzja w Giermaszu jeszcze będzie, na świecie gra zbiera naprawdę dobre oceny. Ale i kosztowała odpowiednio: 32 miliony złotych produkcja plus 10 milionów złotych promocja.

Skoro o kasie mowa, to Nintendo po pierwsze cieszy się, że szef firmy wyszedł ze szpitala, a po drugie, że ostatnie wyniki finansowe są na plusie. Nieco drgnęła sprzedaż konsoli Nintendo Wii U. Co prawda dalej sensacji nie ma, ale sprzęt i gry na niego jednak znajdują chętnych.

100 miliardów dolarów - kiedy cała branża gier na świecie osiągnie taką mityczną wręcz liczbę zielonych banknotów z wizerunkami prezydentów USA? Według analityków z DFC Intelligence, miał to być rok 2018, ale ponieważ gracze niedzielni zamiast konsol i droższych gier wybierają smartfony i tablety z tańszymi produkcjami, to 100 milionów dolarów branża ma wygenerować w 2019 roku.

Wcześniej - bo już - okrągły milionik sprzedanych egzemplarzy osiągnęła gra The Stanley Parable. Niezależny indyk trafił do sprzedaży raptem rok temu. Nic, tylko wypada pogratulować.

Lubicie oglądać streamowane filmiki z rozgrywki w serwisie Twitch? Być może sami je tam umieszczacie? No to uwaga, serwis wprowadza swoisty dress code: koniec ze "szczuciem dekoltem" przez panie, koniec z nagimi torsami panów. Oczywiście chodzi o to, aby ukrócić wszelkie seksualne podteksty.

Zobacz także

2015-03-13, godz. 13:57 [14.03.2015] (Nie)Kochamy Apple* Najnowsza konferencja amerykańskiego giganta to dla nas oczywiście okazja, aby powymieniać się uwagami na temat "kultu Maka". Kto jest "hejterem" a kto "fanbojem"? Posłuchajcie naszej rozmowy z ekspertem Giermaszu Radkiem Lisem. Dowiecie… » więcej 2015-03-13, godz. 13:52 [14.03.2015] Descent (1995 r.) W połowie lat 90-tych trójwymiarowe gry wciąż jeszcze były pewną nowinką, którą zachwycali się gracze. Wyobraźcie sobie - zamiast dwuwymiarowych kosmicznych strzelanek, można było wskoczyć w wirtualny kokpit i walić z laserów… » więcej 2015-03-12, godz. 09:35 [14.03.2015] Giermasz #131 - Mroczne stany świadomości Tak się złożyło, że w tej audycji recenzujemy jedną grę - bo Jarek Gowin na chorobowym. Gatunek point'n'click jakoby obumiera i jest niszowy - nawet jeżeli (choć nie jesteśmy do tego przekonani), to cały czas na rynku… » więcej 2015-03-12, godz. 09:33 [14.03.2015] Przegląd tygodnia Były czołgi, samoloty - to niech będą wielkie okręty wojenne. Studio świetnie znane z World of Tanks sieciowe bitwy na morzu zapowiadało już ze trzy lata temu. I się doczekaliśmy - a przynajmniej doczekaliśmy się beta testów World… » więcej 2015-03-12, godz. 09:31 [14.03.2015] Tormentum: Dark Sorrow [PC] Mam propozycję: jeżeli po przeczytaniu tej recenzji zainteresuje was gra Tormentum: Dark Sorrow, to spróbujcie tak zaplanować sobie czas z tą produkcją, żeby skończyć ją w jedną noc. Bo nie jest jakoś przesadnie długa, a wydaje… » więcej 2015-03-12, godz. 09:30 [21.03.2015] The Book of Unwritten Tales 2 [PC] To kolejny przykład na to, że sprawdzone rozwiązania i czerpanie pełnymi garściami z dobrych wzorów - w rozsądnych ilościach - to prawie gotowa recepta na udaną grę. Prawie, bo do tego trzeba dołożyć jeszcze twórców z dobrym… » więcej 2015-03-06, godz. 17:43 [07.03.2015] Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty [PC] Niektórzy deweloperzy jednak pamiętają, że nie naprawia się rzeczy, które nie są zepsute, a jeśli coś przynosi mnóstwo frajdy i nie pozwala oderwać się od ekranu komputera, to znaczy, że nie wymaga wielkich zmian. Taki właśnie… » więcej 2015-03-06, godz. 17:34 [07.03.2015] Giants: Citizen Kabuto (2000r.) To był jeden z tych akcentów charakterystycznych dla końcówki lat 90-tych. Miks wszystkiego, z akcentem położonym na nieco przyciężkawy humor. W Giants: Citizen Kabuto, produkcji sprzed 15-tu lat Planet Moon Studios, mamy mieszankę… » więcej 2015-03-06, godz. 17:24 [07.03.2015] Polska branża ma się coraz lepiej This War of Mine docenione po raz kolejny - jaką nagrodę tym razem zdobyła ta świetna polska produkcja, opowiada nasz ekspert od rodzimej branży, czyli Michał Król z portalu HCgamer. Uchylając rąbka tajemnicy, miłe jest to, że grę… » więcej 2015-03-06, godz. 17:22 ARCHIWUM 2015, marzec » więcej
536537538539540541542