Ninja Theory, czyli studio, które robi świetne slashery - jak chociażby Heavenly Sword czy DMC: Devil May Cry - pracuje nad "niezależną grą klasy AAA" czyli Hellblade. Ciekawostka, wysokobudżetowa produkcja bez wielkiego budżetu... Poinformowali właśnie, że jak sprzedadzą 300 tysięcy sztuk, wyjdą na swoje. Życzymy, bo robią znakomite gry.
Ebola szaleje - i, jak się okazało, groźna choroba działa na wyobraźnię graczy. Ilość pobrań strategicznej gry Plague Inc., w której planujemy światową epidemię, wzrosła o ponad 50 procent w USA. I chyba nikomu nie jest do śmiechu.
Sony ma potężne problemy z serwerami. Od kilku dni nie działa sklep internetowy dla Playstation 3. Do tego sieciowa ścigałka DriveClub na Playstation 4 dwa tygodnie po premierze cały czas ma ogromne problemy z połączeniem się z serwerami. Grę mamy, czekamy, aż skończą się problemy i wtedy powiemy czy warto w nią zainwestować.
A konkurencja nie śpi: inna gra wyścigowa, The Crew, wchodzi w fazę zamkniętych beta testów. Zapowiada się ciekawie: otwarty świat do ścigania się po kilku regionach USA, oczywiście najważniejsza będzie zabawa po sieci. O ile "na starcie" nie zaliczą takich problemów, to może się zrobić ciasno na rynku.
Nie macie jeszcze konsoli nowej generacji? To w Dying Light nie zagracie. Twórcy właśnie poinformowali, że wersje na PS 3 i Xboxa 360 skasowano, bo ten sprzęt "nie uciągnie" wszystkich atrakcji, jakie ma Dying Light: między innymi super oświetlenie czy dziesiątki tysięcy wrogów i innych obiektów na ekranie.
Na tę polską produkcję jeszcze czekamy, w sklepach jest już za to RPG akcji Lords of the Fallen. Recenzja w Giermaszu jeszcze będzie, na świecie gra zbiera naprawdę dobre oceny. Ale i kosztowała odpowiednio: 32 miliony złotych produkcja plus 10 milionów złotych promocja.
Skoro o kasie mowa, to Nintendo po pierwsze cieszy się, że szef firmy wyszedł ze szpitala, a po drugie, że ostatnie wyniki finansowe są na plusie. Nieco drgnęła sprzedaż konsoli Nintendo Wii U. Co prawda dalej sensacji nie ma, ale sprzęt i gry na niego jednak znajdują chętnych.
100 miliardów dolarów - kiedy cała branża gier na świecie osiągnie taką mityczną wręcz liczbę zielonych banknotów z wizerunkami prezydentów USA? Według analityków z DFC Intelligence, miał to być rok 2018, ale ponieważ gracze niedzielni zamiast konsol i droższych gier wybierają smartfony i tablety z tańszymi produkcjami, to 100 milionów dolarów branża ma wygenerować w 2019 roku.
Wcześniej - bo już - okrągły milionik sprzedanych egzemplarzy osiągnęła gra The Stanley Parable. Niezależny indyk trafił do sprzedaży raptem rok temu. Nic, tylko wypada pogratulować.
Lubicie oglądać streamowane filmiki z rozgrywki w serwisie Twitch? Być może sami je tam umieszczacie? No to uwaga, serwis wprowadza swoisty dress code: koniec ze "szczuciem dekoltem" przez panie, koniec z nagimi torsami panów. Oczywiście chodzi o to, aby ukrócić wszelkie seksualne podteksty.
Zobacz także
2015-02-17, godz. 11:58
[21.02.2015] Grim Fandango Remastered [PC]
Nie ma jak praca w korpo: z wrednym szefem faworyzującym "kolegę" z biura - który tylko czeka na okazję, aby wbić nam przysłowiowy (czy tylko?) nóż w plecy. Tak, Manny Calavera, nie miał powodów do radości, gdy po raz kolejny konkurent…
» więcej
2015-02-13, godz. 19:35
[14.02.2015] Kto jest komputerowym analfabetą?
W tej rozmowie o nowych technologiach zastanawiamy się, dlaczego według badań prawie połowa Polaków z komputerem jest, powiedzmy, na bakier. A może to wcale nie jest takie złe? Nasz ekspert od branży IT Radek Lis mówi także, kto…
» więcej
2015-02-13, godz. 17:18
[14.02.2015] O tym jak nie powiedzieliśmy nic o nowym Wiedźminie...
... bo do tej majowej premiery wszak zostało jeszcze trochę czasu, a na razie świat żyje - i kupuje na szczęście - apokalipsą zombie zaserwowaną przez Techland w hitowym Dying Light. Pilnie pracują także mniejsze studia, kilka zapowiedzi…
» więcej
2015-02-13, godz. 13:44
[14.02.2015] Przegląd tygodnia
Nasze gry są... za trudne - uważa dyrektor kreatywny firmy Electronic Arts. Richard Hilleman - zapamiętajcie to nazwisko - tłumaczy, że aby opanować konsolową produkcję potrzeba przynajmniej 2 godzin. A przecież mamy rodziny, żony…
» więcej
2015-02-13, godz. 09:09
[14.02.2015] Grim Fandango (1998 r.)
W Giermaszu z 14 lutego jednym z tematów są odświeżone wersje klasycznych gier. A całkiem niedawno na półki wróciła przygodówka wydana pierwotnie przez LucasArts w 1998 roku, czyli Grim Fandango. Że tak przypomnę, wszak sam gatunek…
» więcej
2015-02-13, godz. 08:59
[14.02.2015] Heroes of Might & Magic III: HD Edition [PC]
Na początek przykład z innej branży: kiedy na rynek wszedł nowy Volkswagen Garbus, dziennikarze motoryzacyjni tłumaczyli ten fakt próbą wskrzeszenia legendy. Tylko po co, skoro legenda wciąż żyje? - pytali od razu inni. Widzę tu…
» więcej
2015-02-13, godz. 08:58
[14.02.2015] Heroes of Might & Magic III: HD Edition [PC]
Na początek przykład z innej branży: kiedy na rynek wszedł nowy Volkswagen Garbus, dziennikarze motoryzacyjni tłumaczyli ten fakt próbą wskrzeszenia legendy. Tylko po co, skoro legenda wciąż żyje? - pytali od razu inni. Widzę tu…
» więcej
2015-02-13, godz. 08:40
[14.02.2015] Grow Home [PC]
Chociaż tę produkcję wydała potężna firma, nie towarzyszyła jej wielka kampania reklamowa. Ba, pytanie, czy w ogóle jakaś była. Ot, jeden czy dwa trailery - i wiele pozytywnych opinii w internecie. Jeżeli Grow Home nieźle się…
» więcej
2015-02-13, godz. 08:38
[14.02.2015] Grow Home [PC]
Chociaż tę produkcję wydała potężna firma, nie towarzyszyła jej wielka kampania reklamowa. Ba, pytanie, czy w ogóle jakaś była. Ot, jeden czy dwa trailery - i wiele pozytywnych opinii w internecie. Jeżeli Grow Home nieźle się…
» więcej
2015-02-12, godz. 10:23
[14.02.2015] Giermasz #127 - O tym jak niewiele graczom do szczęścia potrzeba
Jakoś tak się złożyło, że w tym Giermaszu recenzje dwóch gier wydanych przez giganta branży, czyli Ubisoft. Za Grow Home Andrzej Kutys będzie chwalić: gdy korporacja pozwala na nieco luzu swoim pracownikom, a ci dają upust fantazji…
» więcej