Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Nasze gry są... za trudne - uważa dyrektor kreatywny firmy Electronic Arts. Richard Hilleman - zapamiętajcie to nazwisko - tłumaczy, że aby opanować konsolową produkcję potrzeba przynajmniej 2 godzin. A przecież mamy rodziny, żony, dzieci, mnóstwo rzeczy na głowie i wymaganie od kogoś poświęcenia aż 120 minut na naukę to, tu cytat, "niemądre".

Za to lepsze wiadomości Electronic Arts ma dla fanów wysokobudżetowych strzelanin: firma chce wydawać przynajmniej jedną taką produkcję rocznie. W tym roku Battlefield: Hardline - a beta testach wzięło udział bagatela 6 milionów ludzi - w 2015 także Star Wars: Battlefront. I, uwaga, powstaje Titanfall 2, następca "ekskluziwa" z konsoli Xbox One o walce ludzi wyposażonych w wielkie roboty, następna gra wyjdzie także na sprzęt konkurencji.

Mortal Kombat X - po niezwykle udanym Mortal Kombat z powstaje kolejna część serii kultowych bijatyk. Ostatnio zaproszono dziennikarzy na pokazy, podobało się i owszem. Ale chodzą słuchy, że będą też mikropłatności - podobno będziemy kupować paczki z wewnętrzną walutą używaną w grze.



Jeżeli dobrze bawicie się grając w Dying Light (nam w Giermaszu naprawdę się podobało), to może warto zastanowić się nad kupnem seasons passa na wszystkie dodatki do gry. Już zapowiedziano pierwsze trzy, a Techland ma plany na kolejne rozszerzenia podstawowej wersji Dying Light.



A propos: fani samochodowej ścigałki The Crew mam nadzieję, że pamiętali o ściągnięciu najnowszej łatki do tej całkiem udanej produkcji? Nowe tryby w zabawie z innymi żywymi graczami, cztery nowe misje, poprawiona stabilność i takie tam. Mamy w redakcji fana tej produkcji - polecamy, ale uważnie przeczytajcie naszą recenzję, aby wiedzieć dokładnie, czego się spodziewać.

Ubisoft do sklepów wysłał 2 miliony pudełek z The Crew, chwalą się, że w okresie świątecznym to była najlepiej sprzedająca się ścigałka na rynku. A wiemy to z właśnie ujawnionego raportu finansowego korporacji. Zyski były rekordowe z przychodami ponad 800 milionów euro. Największe hity firmy: dwie gry z serii Assasin's Creed wydano w nakładzie 10 milionów, Far Cry 4 7 milionów, Watch Dogs 10 milionów - aż się w głowie kręci.

W 2015 roku Ubisoft oczywiście również zamierza zarabiać. Zapowiadają 5 dużych gier klasy AAA - trzy są już znane. Przede wszystkim The Division, sieciową grę, która, gdy pokazali fragment, spowodowała potężny opad szczęki poziomem grafiki i pomysłami na mechanikę rozgrywki. Oby gotowa gra dorównała zapowiedzi. Dostaniemy też pewnie - co nie jest zaskoczeniem - kolejną część Assasin's Creed oraz kooperacyjną strzelankę Rainbow Six: Siege.

Resident Evil HD czyli odpicowana wersja klasycznego survival horroru, chociaż wyszła tylko w cyfrowej dystrybucji, święci sprzedażowe triumfy. Wydawca Capcom naturalnie bardzo dziękuje graczom i chociaż nie podaje cyfr, to wszyscy mają nadzieję, że odświeżą też kolejne klasyczne części serii, np. "dwójkę". A może pójdą też dzięki temu po rozum do głowy i po średnio udanej najnowszej "szóstce" - którą krytykowano, że za mało horroru a za dużo akcji - wezmą pod uwagę, co im się sprzedaje i dlaczego.



Miało być świetnie, magicznie, na Kickstarterze zebrano ponad pół miliona funtów - bo produkcję firmował znany w branży Peter Molyneux - a póki co strategiczna gra w boga czyli Godus to niedokończony niewypał. Co więcej Molyneaux właśnie... skrytykował siebie za błędy przy nim popełnione, porzucił ten projekt i zajął się następnym. Słabo, proszę pana, słabo.



Co gorsza, z Godus był związany jeszcze jeden pomysł: pamiętacie Curiosity? Gracze z całego świata próbowali dostać się do wnętrza tajemniczego sześcianu. Osoba, która dotarła do samego środka, miała zostać cyfrowym bogiem w świecie Godus i, co chyba ważniejsze, dostawać procent od zysku ze sprzedaży tego tytułu. Pewien 18-latek do dzisiaj czeka na obiecaną nagrodę - już ponad rok.

Zobacz także

2015-02-20, godz. 14:54 [21.02.2015] Trzymamy kciuki Na początek sprawdzamy, czy na liście prestiżowych brytyjskich nagród BAFTA - bo oprócz filmów wyróżniają także gry - są jakieś polskie produkcje. I cieszymy się bardzo, że w nominacjach jest wielce klimatyczne i artystyczne… » więcej 2015-02-20, godz. 14:43 [21.02.2015] Przegląd tygodnia Sprzedał się, po prostu się sprzedał - pomstują fani - Tak, w sumie też tak czuję, ale tak trzeba było zrobić... - odpowiada zainteresowany. To Twitterowa wymiana zdań z niejakim Notchem, czyli Markusem Perssonem. Dla niezorientowanych… » więcej 2015-02-20, godz. 14:38 [21.02.2015] Apotheon [PC] Żebyście wyobrazili sobie tę grę, proponuję prosty zabieg: przypomnijcie sobie wazy z jakimś antycznym greckim motywem, albo ilustracje z podręcznika do mitologii. Dwuwymiarowe ilustracje roznegliżowanych postaci najczęściej na żółtym… » więcej 2015-02-20, godz. 14:37 [21.02.2015] Apotheon [PC] Żebyście wyobrazili sobie tę grę, proponuję prosty zabieg: przypomnijcie sobie wazy z jakimś antycznym greckim motywem, albo ilustracje z podręcznika do mitologii. Dwuwymiarowe ilustracje roznegliżowanych postaci najczęściej na żółtym… » więcej 2015-02-20, godz. 14:20 [21.02.2015] Gods (1991 r.) Giermasz z 21 lutego w klimatach antycznych - z racji recenzji opartej na mitologii gry Apotheon (chwalimy, sprawdźcie w dziale Recenzje) - więc w kąciku poświęconym starociom też starożytne klimaty. W Gods - platformówce z 1991-go… » więcej 2015-02-20, godz. 14:15 [21.02.2015] Skynet... Według naszego eksperta od nowych technologii Radka Lisa, powtórka z Terminatora nam nie grozi, bo amerykanie właśnie poinformowali, że wymienią komputery odpowiedzialne za system sterujący głowicami atomowymi. Poza tym, rozmawiamy… » więcej 2015-02-19, godz. 14:15 [21.02.2015] Giermasz #128 - Taniec ze śmiercią Praca w Departamencie Śmierci to nie jest łatwe zadanie: sprawdzamy, jak poradził sobie Manny Calavera - agent podróży w zaświatach - w odnowionej wersji świetnej, klasycznej przygodówki Grim Fandango Remastered. Andrzej Kutys "tańczy… » więcej 2015-02-19, godz. 14:13 [21.02.2015] Grim Fandango Remastered [PC] Nie ma jak praca w korpo: z wrednym szefem faworyzującym "kolegę" z biura - który tylko czeka na okazję, aby wbić nam przysłowiowy (czy tylko?) nóż w plecy. Tak, Manny Calavera, nie miał powodów do radości, gdy po raz kolejny konkurent… » więcej 2015-02-17, godz. 14:23 [21.02.2015] Apotheon [PC] Żebyście wyobrazili sobie tę grę, proponuję prosty zabieg: przypomnijcie sobie wazy z jakimś antycznym greckim motywem, albo ilustracje z podręcznika do mitologii. Dwuwymiarowe ilustracje roznegliżowanych postaci najczęściej na żółtym… » więcej 2015-02-17, godz. 11:59 [21.02.2015] Grim Fandango Remastered [PC] Nie ma jak praca w korpo: z wrednym szefem faworyzującym "kolegę" z biura - który tylko czeka na okazję, aby wbić nam przysłowiowy (czy tylko?) nóż w plecy. Tak, Manny Calavera, nie miał powodów do radości, gdy po raz kolejny konkurent… » więcej
539540541542543544545