Chyba niekoniecznie - możemy się tylko domyślać, ale pewnie koszty stworzenia tej świetnej gry, przy pełnym udziale twórców serialu animowanego, były zbyt wysokie. Bo, po pierwsze, nikt nie mówi słowa na temat kontynuacji. Gdyby księgowi byli zadowoleni, pewnie by powstała - jak uczy doświadczenie. A po drugie, sami twórcy ze studia Obsidian zapewniali, że mają jeszcze sporo materiału, na przykład na dodatki - ale nikt z Ubisoftu nie jest tym zainteresowany.
Nie kończymy spraw z Ubisoftem: bo, jak się można było spodziewać, z okazji publikacji raportu z roku fiskalnego ogłosili, że: będzie nowa, "duża" odsłona Assasin's Creed. W przeciekach mowa była, że będzie się to nazywać Victory, ostatecznie mamy Assasin's Creed: Syndicate. Premiera jesienią, miejsce akcji - tak jak głosiły plotki - to wiktoriański, XIX wieczny Londyn czasów rewolucji przemysłowej.
Aha - jesienią Ubisoft zapowie zupełnie nową, wysokobudżetową grę, czyli, jak to się mówi, z kategorii AAA. Przecieków na razie nie ma, jej debiutu mielibyśmy się spodziewać do wiosny 2016 roku. Jedno jest pewne: że się tak lekko "wyzłośliwimy" - pierwsze trailery i fragmenty rozgrywki na pewno będą wyglądać lepiej, niż to, co finalnie wyląduje w czytnikach naszych konsol czy PC-tów.
Bo tak zwany "downgrade" grafiki - pogarszanie jej w stosunku do pierwszych zapowiedzi - to już klasyka tej branży. Nie uniknęli tego twórcy Wiedźmina III: Dziki Gon w wersjach na konsole PS 4 i Xbox One. Tak czy owak, już za tydzień ocenimy w Giermaszu, czy to stanowi jakikolwiek problem.
Nintendo wchodzi mocno na rynek smartfonów i tabletów - SEGA skupa się, tak tak, na rynku mobilnym - Square Enix (zgadliście) kocha smartfony i tablety bo połowę zysków ze sprzedaży osiąga właśnie tam. Co prawda nikt nie mówi, że przestaje produkować "normalne" gry, ale jak widać po tych świetnie znanych firmach, "smyranie po ekranie" to potężna kasa.
Panowie z Visceral Games - to ci od kosmicznej serii horrorów Dead Space - co i rusz prowokują i wrzucają na swoje społecznościowe profile zdjęcia z pewnym znanym bohaterem filmów Star Wars. Zresztą - nie "znanym" a "kultowym", bo mowa o Hanie Solo. Ich wydawca - gigant Electronic Arts - ma prawa do marki i studio coś tam dłubie. Być może właśnie z tym panem w roli głównej.
Wracamy na moment do Ubisoftu, bo jest więcej wiadomości na temat wielce wyczekiwanej sieciowej gry Tom Clancy's The Division. Wcielimy się w rolę specjalnego agenta badającego - razem z kolegami po sieci - wydarzenia i chaos w Nowym Jorku po wybuchu jakiejś tam epidemii. Pierwsze pokazy "urywały głowę" (chociaż nie będziemy się powtarzać a propos późniejszego "psucia się" oprawy graficznej), premiera jest zaplanowana na przyszłą wiosnę. I właśnie poinformowano, że do trzech studiów Ubisoftu pracującymi nad Tom Clancy's The Division, dołączyło czwarte.
A to jest niezłe: Blizzard mówi stanowcze "nie!" graczom, którzy wpuścili automatyczne boty do świata sieciowego słynnego World of Warcraft. Wyobraź sobie, że nie masz czasu na żmudne nabijanie kolejnych poziomów postaci - no to trochę techniki, i robi to za Ciebie automat... Twórcy zirytowani mówią "to oszustwo" - i już zablokowali ponad 100 tysięcy kont takich osób.
Zobacz także
2015-12-01, godz. 16:09
[05.12.2015] Bulb Boy [PC]
W życiu recenzowałem mnóstwo różnych gier, także przygodówek z elementami horroru wypełnionymi czarnym humorem. Ale chyba nic nie przygotowało mnie na spotkanie z Bulb Boy'em, polską grą studia Bulbware. A finałowej, absurdalnej…
» więcej
2015-12-01, godz. 16:06
[05.12.2015] Football Manager 2016 [PC]
Była mniej więcej 34. minuta meczu Pogoni Szczecin z Lechem Poznań. Tego ostatniego na stadionie przy Twardowskiego, w naszym skansenie (bo nasza redakcja jest w Szczecinie). Ręce mi już zgrabiały, uszy bolały, a wiatr powodował, że…
» więcej
2015-11-27, godz. 19:13
[28.11.2015] Giermasz #168 - Giermasz On-line edition
Nie zwalniamy tempa: znowu mamy trzy recenzje w programie. Wszystkie produkcje sieciowe: dwie strzelanki i jedna samochodówka. Po pierwsze, Michał Król doskonale bawi się na polach bitew znanych doskonale fanom Gwiezdnych Wojen w gorąco…
» więcej
2015-11-27, godz. 18:58
[28.11.2015] Czasem słońce, czasem deszcz...
Tydzień temu zapowiadaliśmy gradobicie nagród dla Wiedźmina III: Dziki Gon - więc tylko odnotowujemy z satysfakcją, że tak się właśnie stało. O szczegółach mówi Michał Król z portalu HCgamer. Poza tym w polskim kąciku spuszczamy…
» więcej
2015-11-27, godz. 18:57
[28.11.2015] Nokia strikes back
Wszędzie teraz Gwiezdne Wojny - także w Giermaszu z 28 listopada - to i w tytule tego odcinka kącika technologicznego małe nawiązanie... Nasz ekspert Radek Lis przyszedł do naszego studia z taką oto wiadomością, że upadły - i, wydawało…
» więcej
2015-11-27, godz. 18:47
[28.11.2015] Call of Duty: Black Ops III - multiplayer [PS4]
Recenzję Call of Duty: Black Ops III celowo podzieliłem na dwie części, bo ciężko jest w krótkim czasie ograć dokładnie kampanię i spróbować swoich żenujących sił w rozgrywkach sieciowych. W Giermaszu #166 przedstawiłem zabawę…
» więcej
2015-11-27, godz. 18:03
[28.11.2015] Call of Duty: Black Ops III - multiplayer [PS4]
Recenzję Call of Duty: Black Ops III celowo podzieliłem na dwie części, bo ciężko jest w krótkim czasie ograć dokładnie kampanię i spróbować swoich żenujących sił w rozgrywkach sieciowych. W Giermaszu #166 przedstawiłem zabawę…
» więcej
2015-11-27, godz. 16:57
[28.11.2015] Star Wars: Battlefront [PS4]
Pju, pju, pju. Headshot z blastera, wybiegam z bazy, w grupę szturmowców Imperium rzucam granat uwalniający potężną energię i przebijając się przez śniegową zaspę kątem oka dostrzegam kroczącego robota bojowego AT-ST. Będzie…
» więcej
2015-11-27, godz. 16:03
[28.11.2015] Star Wars: Battlefront [PS4]
Pju, pju, pju. Headshot z blastera, wybiegam z bazy, w grupę szturmowców Imperium rzucam granat uwalniający potężną energię i przebijając się przez śniegową zaspę kątem oka dostrzegam kroczącego robota bojowego AT-ST. Będzie…
» więcej
2015-11-25, godz. 15:32
[28.11.2015] Need for Speed [PS4]
Jakoś tak się złożyło, że zazwyczaj w recenzowanych produkcjach staram się doszukać głównie pozytywów - nawet jeżeli nie do końca mi się podobają, staram się znaleźć coś, co może być wartością dla innych graczy. Na zasadzie…
» więcej