Chyba niekoniecznie - możemy się tylko domyślać, ale pewnie koszty stworzenia tej świetnej gry, przy pełnym udziale twórców serialu animowanego, były zbyt wysokie. Bo, po pierwsze, nikt nie mówi słowa na temat kontynuacji. Gdyby księgowi byli zadowoleni, pewnie by powstała - jak uczy doświadczenie. A po drugie, sami twórcy ze studia Obsidian zapewniali, że mają jeszcze sporo materiału, na przykład na dodatki - ale nikt z Ubisoftu nie jest tym zainteresowany.
Nie kończymy spraw z Ubisoftem: bo, jak się można było spodziewać, z okazji publikacji raportu z roku fiskalnego ogłosili, że: będzie nowa, "duża" odsłona Assasin's Creed. W przeciekach mowa była, że będzie się to nazywać Victory, ostatecznie mamy Assasin's Creed: Syndicate. Premiera jesienią, miejsce akcji - tak jak głosiły plotki - to wiktoriański, XIX wieczny Londyn czasów rewolucji przemysłowej.
Aha - jesienią Ubisoft zapowie zupełnie nową, wysokobudżetową grę, czyli, jak to się mówi, z kategorii AAA. Przecieków na razie nie ma, jej debiutu mielibyśmy się spodziewać do wiosny 2016 roku. Jedno jest pewne: że się tak lekko "wyzłośliwimy" - pierwsze trailery i fragmenty rozgrywki na pewno będą wyglądać lepiej, niż to, co finalnie wyląduje w czytnikach naszych konsol czy PC-tów.
Bo tak zwany "downgrade" grafiki - pogarszanie jej w stosunku do pierwszych zapowiedzi - to już klasyka tej branży. Nie uniknęli tego twórcy Wiedźmina III: Dziki Gon w wersjach na konsole PS 4 i Xbox One. Tak czy owak, już za tydzień ocenimy w Giermaszu, czy to stanowi jakikolwiek problem.
Nintendo wchodzi mocno na rynek smartfonów i tabletów - SEGA skupa się, tak tak, na rynku mobilnym - Square Enix (zgadliście) kocha smartfony i tablety bo połowę zysków ze sprzedaży osiąga właśnie tam. Co prawda nikt nie mówi, że przestaje produkować "normalne" gry, ale jak widać po tych świetnie znanych firmach, "smyranie po ekranie" to potężna kasa.
Panowie z Visceral Games - to ci od kosmicznej serii horrorów Dead Space - co i rusz prowokują i wrzucają na swoje społecznościowe profile zdjęcia z pewnym znanym bohaterem filmów Star Wars. Zresztą - nie "znanym" a "kultowym", bo mowa o Hanie Solo. Ich wydawca - gigant Electronic Arts - ma prawa do marki i studio coś tam dłubie. Być może właśnie z tym panem w roli głównej.
Wracamy na moment do Ubisoftu, bo jest więcej wiadomości na temat wielce wyczekiwanej sieciowej gry Tom Clancy's The Division. Wcielimy się w rolę specjalnego agenta badającego - razem z kolegami po sieci - wydarzenia i chaos w Nowym Jorku po wybuchu jakiejś tam epidemii. Pierwsze pokazy "urywały głowę" (chociaż nie będziemy się powtarzać a propos późniejszego "psucia się" oprawy graficznej), premiera jest zaplanowana na przyszłą wiosnę. I właśnie poinformowano, że do trzech studiów Ubisoftu pracującymi nad Tom Clancy's The Division, dołączyło czwarte.
A to jest niezłe: Blizzard mówi stanowcze "nie!" graczom, którzy wpuścili automatyczne boty do świata sieciowego słynnego World of Warcraft. Wyobraź sobie, że nie masz czasu na żmudne nabijanie kolejnych poziomów postaci - no to trochę techniki, i robi to za Ciebie automat... Twórcy zirytowani mówią "to oszustwo" - i już zablokowali ponad 100 tysięcy kont takich osób.
Zobacz także
2015-06-19, godz. 16:00
[20.06.2015] Technologiczny zawrót głowy
Chociaż Giermasz z 20 czerwca w większości poświęciliśmy na omówienie tego, co wydarzyło się na bardzo ważnych z punktu widzenia gracza targach E2 w USA - znalazło się także miejsce dla naszego eksperta od nowych technologii Radka…
» więcej
2015-06-19, godz. 15:57
ARCHIWUM 2015, maj
» więcej
2015-06-19, godz. 15:53
[20.06.2015] Giermasz #145 - E3! E3! E3!
Kolejne targi E3 właśnie się zakończyły, w naszej opinii to była naprawdę bardzo udana impreza. Było kilka sensacji, sporych niespodzianek i zaskoczeń oraz wiele interesujących materiałów z gier, które zapowiedziano jeszcze przed…
» więcej
2015-06-12, godz. 16:39
[13.06.2015] Gry to biznes (?)
Chociaż gracze nie lubią wspominania o księgowych w wielkich korporacjach - i to często właśnie ich winią za wszelkie grzechy łasych na mamonę wydawców, to trzeba pamiętać, że w biznesie bywa różnie. Są wzloty, gdy Wiedźmin…
» więcej
2015-06-12, godz. 15:33
[13.06.2015] Kholat [PC]
Nic nie zapowiadało tragedii. Dla grupy 10. doświadczonych alpinistów, narciarska wyprawa w góry północnego Uralu miała być tylko rozgrzewką. Przywódca, Igor Diatłow, planował bowiem dużo trudniejszą eskapadę do Arktyki. Mieli…
» więcej
2015-06-12, godz. 13:24
[13.06.2015] SWIV (1991 r.)
Scrollowane strzelaniny z widokiem z góry miały swoje złote czasy, chodzi głownie o lata 90. Wtedy to w 1991 roku pojawiła się niezwykle grywalna produkcja SWIV studia Random Access, a zagrać w nią można było na komputerach Amiga…
» więcej
2015-06-12, godz. 12:38
[13.06.2015] Giermasz #144 - Wielka ferma wypasionych indyków
W zalewie gier indie (od angielskiego independent), czyli "po naszemu" indyków, jest naprawdę sporo produkcji bardzo dobrych. Tym razem wybraliśmy Invisible, Inc. od uznanego studia Klei Entertainment - recenzująca gościnnie w Giermaszu…
» więcej
2015-06-12, godz. 12:13
[13.06.2015] Przegląd tygodnia
Armikrog z datą premiery - to 18 sierpnia! Że co, ktoś zapyta, jaki znowu Armikrog... A kiedyś, dawno temu i nieprawda, wyszła na PC-ty przygodówka point'n'click The Neverhood. Stała się kultowa, bo cały świat widziany…
» więcej
2015-06-12, godz. 12:12
[13.06.2015] Zamknięte z powodu że zamknięte...
... czyli nasz ekspert miał urlop...
» więcej
2015-06-12, godz. 12:05
[13.06.2015] Kholat [PC]
Nic nie zapowiadało tragedii. Dla grupy 10. doświadczonych alpinistów, narciarska wyprawa w góry północnego Uralu miała być tylko rozgrzewką. Przywódca, Igor Diatłow, planował bowiem dużo trudniejszą eskapadę do Arktyki. Mieli…
» więcej