Chyba niekoniecznie - możemy się tylko domyślać, ale pewnie koszty stworzenia tej świetnej gry, przy pełnym udziale twórców serialu animowanego, były zbyt wysokie. Bo, po pierwsze, nikt nie mówi słowa na temat kontynuacji. Gdyby księgowi byli zadowoleni, pewnie by powstała - jak uczy doświadczenie. A po drugie, sami twórcy ze studia Obsidian zapewniali, że mają jeszcze sporo materiału, na przykład na dodatki - ale nikt z Ubisoftu nie jest tym zainteresowany.
Nie kończymy spraw z Ubisoftem: bo, jak się można było spodziewać, z okazji publikacji raportu z roku fiskalnego ogłosili, że: będzie nowa, "duża" odsłona Assasin's Creed. W przeciekach mowa była, że będzie się to nazywać Victory, ostatecznie mamy Assasin's Creed: Syndicate. Premiera jesienią, miejsce akcji - tak jak głosiły plotki - to wiktoriański, XIX wieczny Londyn czasów rewolucji przemysłowej.
Aha - jesienią Ubisoft zapowie zupełnie nową, wysokobudżetową grę, czyli, jak to się mówi, z kategorii AAA. Przecieków na razie nie ma, jej debiutu mielibyśmy się spodziewać do wiosny 2016 roku. Jedno jest pewne: że się tak lekko "wyzłośliwimy" - pierwsze trailery i fragmenty rozgrywki na pewno będą wyglądać lepiej, niż to, co finalnie wyląduje w czytnikach naszych konsol czy PC-tów.
Bo tak zwany "downgrade" grafiki - pogarszanie jej w stosunku do pierwszych zapowiedzi - to już klasyka tej branży. Nie uniknęli tego twórcy Wiedźmina III: Dziki Gon w wersjach na konsole PS 4 i Xbox One. Tak czy owak, już za tydzień ocenimy w Giermaszu, czy to stanowi jakikolwiek problem.
Nintendo wchodzi mocno na rynek smartfonów i tabletów - SEGA skupa się, tak tak, na rynku mobilnym - Square Enix (zgadliście) kocha smartfony i tablety bo połowę zysków ze sprzedaży osiąga właśnie tam. Co prawda nikt nie mówi, że przestaje produkować "normalne" gry, ale jak widać po tych świetnie znanych firmach, "smyranie po ekranie" to potężna kasa.
Panowie z Visceral Games - to ci od kosmicznej serii horrorów Dead Space - co i rusz prowokują i wrzucają na swoje społecznościowe profile zdjęcia z pewnym znanym bohaterem filmów Star Wars. Zresztą - nie "znanym" a "kultowym", bo mowa o Hanie Solo. Ich wydawca - gigant Electronic Arts - ma prawa do marki i studio coś tam dłubie. Być może właśnie z tym panem w roli głównej.
Wracamy na moment do Ubisoftu, bo jest więcej wiadomości na temat wielce wyczekiwanej sieciowej gry Tom Clancy's The Division. Wcielimy się w rolę specjalnego agenta badającego - razem z kolegami po sieci - wydarzenia i chaos w Nowym Jorku po wybuchu jakiejś tam epidemii. Pierwsze pokazy "urywały głowę" (chociaż nie będziemy się powtarzać a propos późniejszego "psucia się" oprawy graficznej), premiera jest zaplanowana na przyszłą wiosnę. I właśnie poinformowano, że do trzech studiów Ubisoftu pracującymi nad Tom Clancy's The Division, dołączyło czwarte.
A to jest niezłe: Blizzard mówi stanowcze "nie!" graczom, którzy wpuścili automatyczne boty do świata sieciowego słynnego World of Warcraft. Wyobraź sobie, że nie masz czasu na żmudne nabijanie kolejnych poziomów postaci - no to trochę techniki, i robi to za Ciebie automat... Twórcy zirytowani mówią "to oszustwo" - i już zablokowali ponad 100 tysięcy kont takich osób.
Zobacz także
2015-02-17, godz. 11:59
[21.02.2015] Grim Fandango Remastered [PC]
Nie ma jak praca w korpo: z wrednym szefem faworyzującym "kolegę" z biura - który tylko czeka na okazję, aby wbić nam przysłowiowy (czy tylko?) nóż w plecy. Tak, Manny Calavera, nie miał powodów do radości, gdy po raz kolejny konkurent…
» więcej
2015-02-17, godz. 11:58
[21.02.2015] Grim Fandango Remastered [PC]
Nie ma jak praca w korpo: z wrednym szefem faworyzującym "kolegę" z biura - który tylko czeka na okazję, aby wbić nam przysłowiowy (czy tylko?) nóż w plecy. Tak, Manny Calavera, nie miał powodów do radości, gdy po raz kolejny konkurent…
» więcej
2015-02-13, godz. 19:35
[14.02.2015] Kto jest komputerowym analfabetą?
W tej rozmowie o nowych technologiach zastanawiamy się, dlaczego według badań prawie połowa Polaków z komputerem jest, powiedzmy, na bakier. A może to wcale nie jest takie złe? Nasz ekspert od branży IT Radek Lis mówi także, kto…
» więcej
2015-02-13, godz. 17:18
[14.02.2015] O tym jak nie powiedzieliśmy nic o nowym Wiedźminie...
... bo do tej majowej premiery wszak zostało jeszcze trochę czasu, a na razie świat żyje - i kupuje na szczęście - apokalipsą zombie zaserwowaną przez Techland w hitowym Dying Light. Pilnie pracują także mniejsze studia, kilka zapowiedzi…
» więcej
2015-02-13, godz. 13:44
[14.02.2015] Przegląd tygodnia
Nasze gry są... za trudne - uważa dyrektor kreatywny firmy Electronic Arts. Richard Hilleman - zapamiętajcie to nazwisko - tłumaczy, że aby opanować konsolową produkcję potrzeba przynajmniej 2 godzin. A przecież mamy rodziny, żony…
» więcej
2015-02-13, godz. 09:09
[14.02.2015] Grim Fandango (1998 r.)
W Giermaszu z 14 lutego jednym z tematów są odświeżone wersje klasycznych gier. A całkiem niedawno na półki wróciła przygodówka wydana pierwotnie przez LucasArts w 1998 roku, czyli Grim Fandango. Że tak przypomnę, wszak sam gatunek…
» więcej
2015-02-13, godz. 08:59
[14.02.2015] Heroes of Might & Magic III: HD Edition [PC]
Na początek przykład z innej branży: kiedy na rynek wszedł nowy Volkswagen Garbus, dziennikarze motoryzacyjni tłumaczyli ten fakt próbą wskrzeszenia legendy. Tylko po co, skoro legenda wciąż żyje? - pytali od razu inni. Widzę tu…
» więcej
2015-02-13, godz. 08:58
[14.02.2015] Heroes of Might & Magic III: HD Edition [PC]
Na początek przykład z innej branży: kiedy na rynek wszedł nowy Volkswagen Garbus, dziennikarze motoryzacyjni tłumaczyli ten fakt próbą wskrzeszenia legendy. Tylko po co, skoro legenda wciąż żyje? - pytali od razu inni. Widzę tu…
» więcej
2015-02-13, godz. 08:40
[14.02.2015] Grow Home [PC]
Chociaż tę produkcję wydała potężna firma, nie towarzyszyła jej wielka kampania reklamowa. Ba, pytanie, czy w ogóle jakaś była. Ot, jeden czy dwa trailery - i wiele pozytywnych opinii w internecie. Jeżeli Grow Home nieźle się…
» więcej
2015-02-13, godz. 08:38
[14.02.2015] Grow Home [PC]
Chociaż tę produkcję wydała potężna firma, nie towarzyszyła jej wielka kampania reklamowa. Ba, pytanie, czy w ogóle jakaś była. Ot, jeden czy dwa trailery - i wiele pozytywnych opinii w internecie. Jeżeli Grow Home nieźle się…
» więcej