Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego podwładnego, to olbrzymia strata - a misje można powtarzać z wypiekami na twarzy wielokrotnie. I to by było na tyle jeżeli chodzi o podobieństwa. Ale do rzeczy: jest rok 2074, wielkie bezduszne korporacje opanowały świat i zmusiły naszych bohaterów do zejścia do podziemia. Większość naszych agentów nie żyje lub zaginęło w akcji a ten, z którym zaczynamy, przesadza z whiskey. Na początek dostajemy ostrzeżenie - wielokrotnie poniesiesz klęskę. Startujemy w końcu z przegranej pozycji a trzeba uratować świat. Ale nie takie rzeczy się robiło...
GIERMASZ-Recenzja Invisible, Inc.


Nasi agenci, wraz z niezbędną sztuczną inteligencją wykradają z biur korporacji dane, broń, zakładników przy okazji czyszcząc sejfy. Szybko dostajemy cenną lekcję - lepiej niezauważenie przejść za plecami strażnika niż powalić go na ziemię. Chyba, że nie ma innego wyjścia. Bo jak się ocknie, zacznie nas szukać. Do skutku. Wystarczy mu jeden strzał żeby pohamować nasz entuzjazm a uciekając przed nim możemy wylądować w ślepym zaułku.

Invisible Inc nie cacka się z graczami.

Początkowe ostrzeżenie ma sens, bo jeden nieprzemyślany ruch najczęściej kończy się klęską. Tu nie ma miejsca na nabranie pewności siebie i przebiegnięcie przez pomieszczenie bez ostrożnego wychylania się zza rogu. Brawura nie popłaca.

A opcji skradania się jest mnóstwo. Z czasem, ucząc się co do czego służy i jak to wykorzystać, odkrywamy nowe możliwości i drogi do celu. I to jest siła tej gry. Niekończące się wyzwanie i olbrzymia satysfakcja kiedy z beznadziejnej sytuacji uda nam się sprytem lub szczęściem wydostać.

Teoretycznie na drogę od pierwszego kliknięcia do napisów końcowych wystarczy kilka godzin ale po zakończeniu natychmiast zaczniecie Invisible, Inc. znowu. Bo oto są nowi agenci, z zupełnie innymi umiejętnościami, które przewracają nam wypracowaną strategię do góry nogami.

Do tego dochodzi świetna animacja i dobrze tworząca klimat muzyka. Ciężko doszukać się w tej grze wad. Może przydałoby się więcej zróżnicowania lokacji. Może bardziej różnorodne cele. Ale z tym co dostajemy trzymającej w napięciu rozgrywki starczy na długo. Polecam.

[Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu internetowego www.GOG.com]

Zobacz także

2015-12-18, godz. 09:26 [19.12.2015] Just Cause 3 [PS4] Kino akcji, zwłaszcza lat 90, ma jeden duży i zasadniczy plus. Jest mocno przerysowane. Bohater - zazwyczaj lekko tępawy mięśniak - to chodząca maszyna do siania destrukcji, kuloodporny czołg, który pokonuje setki wrogów, z nożem… » więcej 2015-12-18, godz. 09:25 [19.12.2015] The Sims 4: Spotkajmy się [PC] The Sims 4 "Spotkajmy się": długo oczekiwany dodatek, długo oczekiwana przez fanów czwarta - chyba można spokojnie powiedzieć generacja - gry. Kupujesz, instalujesz i jesteś mile zaskoczony interfejsem tworzenia swojego Sima. Możesz… » więcej 2015-12-18, godz. 09:20 [19.12.2015] FIM Speedway Grand Prix 15 [PC] Tęsknię za żużlem. Żałuję, że wbrew zapowiedziom sprzed iluś tam lat wciąż w naszym Szczecinie nie ma drużyny speedwaya. Spaliny, ryk silników... Ech... No cóż, na otarcie łez zostaje FIM Speedway Grand Prix 15 Techlandu, bo… » więcej 2015-12-18, godz. 09:14 [19.12.2015] Valhalla Hills [Mac] Życie wikinga nie jest łatwe. Nawet po śmierci nie ma lekko. Bo co zrobić jak Odyn pokłóci się z synem i zamyka wrota do Walhalli? Do tego wysyła nasze plemie z powrotem na ziemię. Na szczęście jest jeszcze wspomniany syn Odyna… » więcej 2015-12-11, godz. 18:08 [12.12.2015] Tom Clancy's Rainbow Six: Siege [PS4] Po rozpoznaniu macie trzy minuty - krzyknął dowódca. Nasz pięcioosobowy team złożony z najlepszych elitarnych jednostek specjalnego przeznaczenia był już gotowy do odbicia zakładnika. Wpierw do akcji ruszyły samobieżne kamery, dzięki… » więcej 2015-12-11, godz. 18:07 [12.12.2015] Tom Clancy's Rainbow Six: Siege [PS4] Po rozpoznaniu macie trzy minuty - krzyknął dowódca. Nasz pięcioosobowy team złożony z najlepszych elitarnych jednostek specjalnego przeznaczenia był już gotowy do odbicia zakładnika. Wpierw do akcji ruszyły samobieżne kamery, dzięki… » więcej 2015-12-11, godz. 16:54 [12.12.2015] Szacunek Kolejne polskie studio na dobrej drodze do stworzenia pamiętnego tytułu: czy Bound, tworzone we współpracy ze znanym wewnętrznym studiem Sony okaże się artystycznym sukcesem? Nasz ekspert od polskiej branży Michał Król widział fragmenty… » więcej 2015-12-11, godz. 16:32 [12.12.2015] Przegląd tygodnia Awantura o remake słynnego Final Fantasy VII : robiona od nowa gra rozpalała wyobraźnię milionów, ale temperatura zrobiła się lodowata, gdy okazało się, że produkcja będzie wydawana w odcinkach. Bo - jak tłumaczą twórcy - oprócz… » więcej 2015-12-11, godz. 14:36 [12.12.2015] Symulator Farmy 2016 [PC] Nie wystawię tu jednoznacznej oceny. Gier typu Smulator Farmy 2016 nie można oceniać w takich samych kategoriach jak GTA czy Dying Light. To specyficzne produkcje, które rządzą się własnymi prawami. I skierowane są do pewnej, też… » więcej 2015-12-11, godz. 14:35 [12.12.2015] Symulator Farmy 2016 [PC] Nie wystawię tu jednoznacznej oceny. Gier typu Smulator Farmy 2016 nie można oceniać w takich samych kategoriach jak GTA czy Dying Light. To specyficzne produkcje, które rządzą się własnymi prawami. I skierowane są do pewnej, też… » więcej
495496497498499500501