Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego podwładnego, to olbrzymia strata - a misje można powtarzać z wypiekami na twarzy wielokrotnie. I to by było na tyle jeżeli chodzi o podobieństwa. Ale do rzeczy: jest rok 2074, wielkie bezduszne korporacje opanowały świat i zmusiły naszych bohaterów do zejścia do podziemia. Większość naszych agentów nie żyje lub zaginęło w akcji a ten, z którym zaczynamy, przesadza z whiskey. Na początek dostajemy ostrzeżenie - wielokrotnie poniesiesz klęskę. Startujemy w końcu z przegranej pozycji a trzeba uratować świat. Ale nie takie rzeczy się robiło...
GIERMASZ-Recenzja Invisible, Inc.


Nasi agenci, wraz z niezbędną sztuczną inteligencją wykradają z biur korporacji dane, broń, zakładników przy okazji czyszcząc sejfy. Szybko dostajemy cenną lekcję - lepiej niezauważenie przejść za plecami strażnika niż powalić go na ziemię. Chyba, że nie ma innego wyjścia. Bo jak się ocknie, zacznie nas szukać. Do skutku. Wystarczy mu jeden strzał żeby pohamować nasz entuzjazm a uciekając przed nim możemy wylądować w ślepym zaułku.

Invisible Inc nie cacka się z graczami.

Początkowe ostrzeżenie ma sens, bo jeden nieprzemyślany ruch najczęściej kończy się klęską. Tu nie ma miejsca na nabranie pewności siebie i przebiegnięcie przez pomieszczenie bez ostrożnego wychylania się zza rogu. Brawura nie popłaca.

A opcji skradania się jest mnóstwo. Z czasem, ucząc się co do czego służy i jak to wykorzystać, odkrywamy nowe możliwości i drogi do celu. I to jest siła tej gry. Niekończące się wyzwanie i olbrzymia satysfakcja kiedy z beznadziejnej sytuacji uda nam się sprytem lub szczęściem wydostać.

Teoretycznie na drogę od pierwszego kliknięcia do napisów końcowych wystarczy kilka godzin ale po zakończeniu natychmiast zaczniecie Invisible, Inc. znowu. Bo oto są nowi agenci, z zupełnie innymi umiejętnościami, które przewracają nam wypracowaną strategię do góry nogami.

Do tego dochodzi świetna animacja i dobrze tworząca klimat muzyka. Ciężko doszukać się w tej grze wad. Może przydałoby się więcej zróżnicowania lokacji. Może bardziej różnorodne cele. Ale z tym co dostajemy trzymającej w napięciu rozgrywki starczy na długo. Polecam.

[Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu internetowego www.GOG.com]

Zobacz także

2015-12-01, godz. 16:09 [05.12.2015] Bulb Boy [PC] W życiu recenzowałem mnóstwo różnych gier, także przygodówek z elementami horroru wypełnionymi czarnym humorem. Ale chyba nic nie przygotowało mnie na spotkanie z Bulb Boy'em, polską grą studia Bulbware. A finałowej, absurdalnej… » więcej 2015-12-01, godz. 16:06 [05.12.2015] Football Manager 2016 [PC] Była mniej więcej 34. minuta meczu Pogoni Szczecin z Lechem Poznań. Tego ostatniego na stadionie przy Twardowskiego, w naszym skansenie (bo nasza redakcja jest w Szczecinie). Ręce mi już zgrabiały, uszy bolały, a wiatr powodował, że… » więcej 2015-11-27, godz. 19:13 [28.11.2015] Giermasz #168 - Giermasz On-line edition Nie zwalniamy tempa: znowu mamy trzy recenzje w programie. Wszystkie produkcje sieciowe: dwie strzelanki i jedna samochodówka. Po pierwsze, Michał Król doskonale bawi się na polach bitew znanych doskonale fanom Gwiezdnych Wojen w gorąco… » więcej 2015-11-27, godz. 18:58 [28.11.2015] Czasem słońce, czasem deszcz... Tydzień temu zapowiadaliśmy gradobicie nagród dla Wiedźmina III: Dziki Gon - więc tylko odnotowujemy z satysfakcją, że tak się właśnie stało. O szczegółach mówi Michał Król z portalu HCgamer. Poza tym w polskim kąciku spuszczamy… » więcej 2015-11-27, godz. 18:57 [28.11.2015] Nokia strikes back Wszędzie teraz Gwiezdne Wojny - także w Giermaszu z 28 listopada - to i w tytule tego odcinka kącika technologicznego małe nawiązanie... Nasz ekspert Radek Lis przyszedł do naszego studia z taką oto wiadomością, że upadły - i, wydawało… » więcej 2015-11-27, godz. 18:47 [28.11.2015] Call of Duty: Black Ops III - multiplayer [PS4] Recenzję Call of Duty: Black Ops III celowo podzieliłem na dwie części, bo ciężko jest w krótkim czasie ograć dokładnie kampanię i spróbować swoich żenujących sił w rozgrywkach sieciowych. W Giermaszu #166 przedstawiłem zabawę… » więcej 2015-11-27, godz. 18:03 [28.11.2015] Call of Duty: Black Ops III - multiplayer [PS4] Recenzję Call of Duty: Black Ops III celowo podzieliłem na dwie części, bo ciężko jest w krótkim czasie ograć dokładnie kampanię i spróbować swoich żenujących sił w rozgrywkach sieciowych. W Giermaszu #166 przedstawiłem zabawę… » więcej 2015-11-27, godz. 16:57 [28.11.2015] Star Wars: Battlefront [PS4] Pju, pju, pju. Headshot z blastera, wybiegam z bazy, w grupę szturmowców Imperium rzucam granat uwalniający potężną energię i przebijając się przez śniegową zaspę kątem oka dostrzegam kroczącego robota bojowego AT-ST. Będzie… » więcej 2015-11-27, godz. 16:03 [28.11.2015] Star Wars: Battlefront [PS4] Pju, pju, pju. Headshot z blastera, wybiegam z bazy, w grupę szturmowców Imperium rzucam granat uwalniający potężną energię i przebijając się przez śniegową zaspę kątem oka dostrzegam kroczącego robota bojowego AT-ST. Będzie… » więcej 2015-11-25, godz. 15:32 [28.11.2015] Need for Speed [PS4] Jakoś tak się złożyło, że zazwyczaj w recenzowanych produkcjach staram się doszukać głównie pozytywów - nawet jeżeli nie do końca mi się podobają, staram się znaleźć coś, co może być wartością dla innych graczy. Na zasadzie… » więcej
498499500501502503504