Nasi agenci, wraz z niezbędną sztuczną inteligencją wykradają z biur korporacji dane, broń, zakładników przy okazji czyszcząc sejfy. Szybko dostajemy cenną lekcję - lepiej niezauważenie przejść za plecami strażnika niż powalić go na ziemię. Chyba, że nie ma innego wyjścia. Bo jak się ocknie, zacznie nas szukać. Do skutku. Wystarczy mu jeden strzał żeby pohamować nasz entuzjazm a uciekając przed nim możemy wylądować w ślepym zaułku.
Invisible Inc nie cacka się z graczami.
Początkowe ostrzeżenie ma sens, bo jeden nieprzemyślany ruch najczęściej kończy się klęską. Tu nie ma miejsca na nabranie pewności siebie i przebiegnięcie przez pomieszczenie bez ostrożnego wychylania się zza rogu. Brawura nie popłaca.
A opcji skradania się jest mnóstwo. Z czasem, ucząc się co do czego służy i jak to wykorzystać, odkrywamy nowe możliwości i drogi do celu. I to jest siła tej gry. Niekończące się wyzwanie i olbrzymia satysfakcja kiedy z beznadziejnej sytuacji uda nam się sprytem lub szczęściem wydostać.
Teoretycznie na drogę od pierwszego kliknięcia do napisów końcowych wystarczy kilka godzin ale po zakończeniu natychmiast zaczniecie Invisible, Inc. znowu. Bo oto są nowi agenci, z zupełnie innymi umiejętnościami, które przewracają nam wypracowaną strategię do góry nogami.
Do tego dochodzi świetna animacja i dobrze tworząca klimat muzyka. Ciężko doszukać się w tej grze wad. Może przydałoby się więcej zróżnicowania lokacji. Może bardziej różnorodne cele. Ale z tym co dostajemy trzymającej w napięciu rozgrywki starczy na długo. Polecam.
[Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu internetowego www.GOG.com]
Zobacz także
2015-07-10, godz. 09:57
[11.07.2015] Toren
No to się teraz wpakowałem jak śliwka w kompot. A sam chciałem. Wiecie: artystyczna wizja, inspiracje kultowym ICO, do tego z Brazyli czyli mamy powiew egzotyki - idealne połączenie, wydawało się... I cały problem polega na tym, że…
» więcej
2015-07-09, godz. 16:55
[11.07.2015] Przegląd tygodnia
O tym, że świat zwariował, wiadomo od dawna: no bo jak inaczej wytłumaczyć, że gry z tak zwanym "wczesnym dostępem" - czytaj: niedokończone, w produkcji - sprzedają się w milionowych nakładach. Głównie tak zwane survivale, czego…
» więcej
2015-07-09, godz. 16:54
[11.07.2015] Toren
No to się teraz wpakowałem jak śliwka w kompot. A sam chciałem. Wiecie: artystyczna wizja, inspiracje kultowym ICO, do tego z Brazyli czyli mamy powiew egzotyki - idealne połączenie, wydawało się... I cały problem polega na tym, że…
» więcej
2015-07-09, godz. 16:53
[11.07.2015] J-Stars Victory VS+ [PS4]
Andrzej (czyli kolega z redakcji) po raz kolejny uraczył mnie grą, skierowaną do specyficznego grona fanów wszystkiego z literą "J" przed nazwą właściwą. Chodzi tu o daleki Kraj Kwitnącej Wiśni i ich niezrozumiałe dla zwykłego…
» więcej
2015-07-08, godz. 16:30
[11.07.2015] Jak rząd nowe technologie odkrył...
Jeżeli nie wiecie, jaka była pierwsza w historii polska aplikacja napisana na "inteligentny zegarek" Apple - to wystarczy włączyć rozmowę i wszystko Wam nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis opowie. Jak to zwykle u nas, nie brakuje…
» więcej
2015-07-03, godz. 17:18
[04.07.2015] Ronin [PC]
"Każdy dobry fort musi mieć lukę, która zwabi wroga." Cytat z wielkiego klasyka Akiry Kurosawy, filmu "Siedmiu samurajów", pasuje do Ronina jak ulał. Gra ta jest bardzo wymagająca, ale daje niewyobrażalną satysfakcję. Zwłaszcza…
» więcej
2015-07-03, godz. 16:34
[04.07.2015] Giermasz #147 - Giermasz Action Edition
Tak jak tydzień temat, ten Giermasz również poświęcamy konkretnemu gatunkowi gier - tym razem aż trzy recenzje: dwie produkcje wypełnione akcją po brzegi, trzecia przygodowa "z przymrużeniem oka". Narosło nam trochę zaległości…
» więcej
2015-07-03, godz. 16:27
[04.07.2015] Ronin [PC]
"Każdy dobry fort musi mieć lukę, która zwabi wroga." Cytat z wielkiego klasyka Akiry Kurosawy, filmu "Siedmiu samurajów", pasuje do Ronina jak ulał. Gra ta jest bardzo wymagająca, ale daje niewyobrażalną satysfakcję. Zwłaszcza…
» więcej
2015-07-03, godz. 15:43
[04.07.2015] Rach, ciach - i szlus
Dopiero co na komputerach PC zadebiutowała polska gra Ronin - od nas, co sprawdzicie w recenzjach, dostała wysoką notę - a nasz ekspert Michał Król z portalu HCgamer opowiada o kulisach powstania tej produkcji. Poza tym, sprawdzamy…
» więcej
2015-07-03, godz. 15:42
ARCHIWUM 2015, lipiec
» więcej