Nasi agenci, wraz z niezbędną sztuczną inteligencją wykradają z biur korporacji dane, broń, zakładników przy okazji czyszcząc sejfy. Szybko dostajemy cenną lekcję - lepiej niezauważenie przejść za plecami strażnika niż powalić go na ziemię. Chyba, że nie ma innego wyjścia. Bo jak się ocknie, zacznie nas szukać. Do skutku. Wystarczy mu jeden strzał żeby pohamować nasz entuzjazm a uciekając przed nim możemy wylądować w ślepym zaułku.
Invisible Inc nie cacka się z graczami.
Początkowe ostrzeżenie ma sens, bo jeden nieprzemyślany ruch najczęściej kończy się klęską. Tu nie ma miejsca na nabranie pewności siebie i przebiegnięcie przez pomieszczenie bez ostrożnego wychylania się zza rogu. Brawura nie popłaca.
A opcji skradania się jest mnóstwo. Z czasem, ucząc się co do czego służy i jak to wykorzystać, odkrywamy nowe możliwości i drogi do celu. I to jest siła tej gry. Niekończące się wyzwanie i olbrzymia satysfakcja kiedy z beznadziejnej sytuacji uda nam się sprytem lub szczęściem wydostać.
Teoretycznie na drogę od pierwszego kliknięcia do napisów końcowych wystarczy kilka godzin ale po zakończeniu natychmiast zaczniecie Invisible, Inc. znowu. Bo oto są nowi agenci, z zupełnie innymi umiejętnościami, które przewracają nam wypracowaną strategię do góry nogami.
Do tego dochodzi świetna animacja i dobrze tworząca klimat muzyka. Ciężko doszukać się w tej grze wad. Może przydałoby się więcej zróżnicowania lokacji. Może bardziej różnorodne cele. Ale z tym co dostajemy trzymającej w napięciu rozgrywki starczy na długo. Polecam.
[Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu internetowego www.GOG.com]
Zobacz także
2015-02-23, godz. 09:30
[07.03.2015] Evolve [PC]
Ta gra nie będzie hitem. Nie da się zrobić bestsellera z tytułu, który zaczyna smakować dopiero po wielu godzinach nauki mechaniki i rządzących wirtualnym światem prawideł. Trzeba ewoluować, by zacząć się dobrze bawić w Evolve…
» więcej
2015-02-20, godz. 14:54
[21.02.2015] Trzymamy kciuki
Na początek sprawdzamy, czy na liście prestiżowych brytyjskich nagród BAFTA - bo oprócz filmów wyróżniają także gry - są jakieś polskie produkcje. I cieszymy się bardzo, że w nominacjach jest wielce klimatyczne i artystyczne…
» więcej
2015-02-20, godz. 14:43
[21.02.2015] Przegląd tygodnia
Sprzedał się, po prostu się sprzedał - pomstują fani - Tak, w sumie też tak czuję, ale tak trzeba było zrobić... - odpowiada zainteresowany. To Twitterowa wymiana zdań z niejakim Notchem, czyli Markusem Perssonem. Dla niezorientowanych…
» więcej
2015-02-20, godz. 14:38
[21.02.2015] Apotheon [PC]
Żebyście wyobrazili sobie tę grę, proponuję prosty zabieg: przypomnijcie sobie wazy z jakimś antycznym greckim motywem, albo ilustracje z podręcznika do mitologii. Dwuwymiarowe ilustracje roznegliżowanych postaci najczęściej na żółtym…
» więcej
2015-02-20, godz. 14:37
[21.02.2015] Apotheon [PC]
Żebyście wyobrazili sobie tę grę, proponuję prosty zabieg: przypomnijcie sobie wazy z jakimś antycznym greckim motywem, albo ilustracje z podręcznika do mitologii. Dwuwymiarowe ilustracje roznegliżowanych postaci najczęściej na żółtym…
» więcej
2015-02-20, godz. 14:20
[21.02.2015] Gods (1991 r.)
Giermasz z 21 lutego w klimatach antycznych - z racji recenzji opartej na mitologii gry Apotheon (chwalimy, sprawdźcie w dziale Recenzje) - więc w kąciku poświęconym starociom też starożytne klimaty. W Gods - platformówce z 1991-go…
» więcej
2015-02-20, godz. 14:15
[21.02.2015] Skynet...
Według naszego eksperta od nowych technologii Radka Lisa, powtórka z Terminatora nam nie grozi, bo amerykanie właśnie poinformowali, że wymienią komputery odpowiedzialne za system sterujący głowicami atomowymi. Poza tym, rozmawiamy…
» więcej
2015-02-19, godz. 14:15
[21.02.2015] Giermasz #128 - Taniec ze śmiercią
Praca w Departamencie Śmierci to nie jest łatwe zadanie: sprawdzamy, jak poradził sobie Manny Calavera - agent podróży w zaświatach - w odnowionej wersji świetnej, klasycznej przygodówki Grim Fandango Remastered. Andrzej Kutys "tańczy…
» więcej
2015-02-19, godz. 14:13
[21.02.2015] Grim Fandango Remastered [PC]
Nie ma jak praca w korpo: z wrednym szefem faworyzującym "kolegę" z biura - który tylko czeka na okazję, aby wbić nam przysłowiowy (czy tylko?) nóż w plecy. Tak, Manny Calavera, nie miał powodów do radości, gdy po raz kolejny konkurent…
» więcej
2015-02-17, godz. 14:23
[21.02.2015] Apotheon [PC]
Żebyście wyobrazili sobie tę grę, proponuję prosty zabieg: przypomnijcie sobie wazy z jakimś antycznym greckim motywem, albo ilustracje z podręcznika do mitologii. Dwuwymiarowe ilustracje roznegliżowanych postaci najczęściej na żółtym…
» więcej