Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy Underrail nazywają duchowym spadkobiercą dwóch pierwszych Falloutów. I skojarzeń nie można uniknąć. Od grafiki, która przywraca wspomnienia z eksploracji pustkowi w latach 90. przez rozbudowane statystyki postaci, po generalną komplikację, która idzie jednak znacznie dalej, niż pierwowzór dla produkcji Stygian Software. Oczywiście jest szereg nowości. Na przykład moce psychiczne, które przydają się w walce. Ale umiejętności jest tak wiele i przydają się do tylu rzeczy, że nawet nie wiem, co o nich powiedzieć, czy które wybrać. Każdą z nich można rozwijać i każda się przydaje. Ale - skupmy się na najważniejszym. Dobre gry RPG są jak książki. Nie można odpuszczać, robić przerw, sięgać w międzyczasie po inne pozycje na dłużej. Tu trzeba stać się cześcią podziemnego świata - skojarzenia z Metro 2033 jak najbardziej wskazane i na miejscu - nie ma wymiękania.

Grę do recenzji dostaliśmy od internetowego sklepu gog.com
GIERMASZ-Recenzja Underrail

Jest oczywiście sporo walki, o której za chwilę i zadań, ale tutaj najważniejsza jest historia, wątki fabularne i dialogi. Dialogów jest dużo, są długie i ważne. Nawet bardzo. Nie klikamy "dalej" albo "pomiń", bo prędzej czy później będzie trzeba wrócić do rozmówcy i wypytać go jeszcze raz o wszystko. A potem na misję i walkę.

Co do starć - kolejne skojarzenia z Falloutem - odbywają się w turach, ale nie zmienia to faktu, że czasem częściej tu giniemy niż żyjemy. Każdy rodzaj przeciwnika wymaga innej taktyki, ale i tak - nawet po rozgryzieniu systemu walki są hardcorem - trudne i wymagają czasem nieco szczęścia. Kolejny dowód na to, że Underrail trzeba poświęcić się bez reszty.

A jak to wszystko wygląda? No, jeśli ktoś spodziewa się, że produkcja Stygian Software pobije ostatniego Batmana, to - nie nie pobije. Graficznie, to też raczej wczesny Fallout, ale nie zamierzam za to odbierać nawet pół punktu z oceny. Dlaczego? Bo grafika nie ma tu żadnego znaczenia. Jest dopracowana, dosyć szczegółowa i nie przeszkadza. To wystarczy w odbiorze historii i klimatu. Klimat, historia i możliwości rozwoju - to najważniejsze elementy każdego dobrego RPG. A w Underrail wszystkie one są najwyższej klasy. Dlatego ja też z całego serca zachęcam do tej gry. Ale tylko tych, którzy mają na to czas i dostatecznie dużo samozaparcia. A fani Fallouta pewnie już robią przelew, żeby zainstalować produkcję.

Zobacz także

2016-01-27, godz. 16:28 [30.01.2016] Dragon's Dogma: Dark Arisen [PC] Ta gra wprawiła mnie w takie zakłopotanie, że nawet nie bardzo wiem, od czego zacząć tę recenzję. Dragon's Dogma: Dark Arisen w pierwszym kontakcie trochę mnie odrzuciło - żeby w drugim podejściu następnego dnia wciągnąć… » więcej 2016-01-22, godz. 18:56 [23.01.2016] Giermasz #176 - Powiew Orientu Zaczynamy recenzować premierowe produkcje z 2016 roku: na pierwszy ogień idzie niezły platformer z dużą ilością skradania i akcji czyli Assassin's Creed Chronicles: India . Andrzej Kutys ograł i mimo tego, że gra go nie olśniła… » więcej 2016-01-22, godz. 18:37 [23.01.2016] Dobry początek roku Wiadomością dnia jest to, że w tym odcinku nie rozmawiamy o Wiedźminie III: Dziki Gon... Ale spokojnie, nie omieszkaliśmy dodać, że "dwójkę" przygód Białego Wilka posiadacze Xboxów dostaną za darmo... Poza tym, zanurzamy się… » więcej 2016-01-22, godz. 18:25 [23.01.2016] Lecimy w kosmos Wydawałoby się, że nasz Układ Słoneczny znamy doskonale: jest Ziemia, Mars, Wenus i inne takie. A tymczasem okazało się, że gdzieś tam może być jeszcze zupełnie nowa, nieodkryta planeta. Między innymi o tym opowiada nasz ekspert… » więcej 2016-01-22, godz. 18:07 [23.01.2016] Assassin's Creed Chronicles: India [PC] Przyznam, że nie zdarzyło mi się jeszcze pisać recenzji na zasadzie kopiuj-wklej... Ale jeżeli kopiować będę z własnego tekstu, to chyba sam siebie nie pozwę za plagiat? Wszystko przez to, że gdy przeczytałem swoją napisaną w… » więcej 2016-01-22, godz. 16:51 [23.01.2016] Assassin's Creed Chronicles: India [PC] Przyznam, że nie zdarzyło mi się jeszcze pisać recenzji na zasadzie kopiuj-wklej... Ale jeżeli kopiować będę z własnego tekstu, to chyba sam siebie nie pozwę za plagiat? Wszystko przez to, że gdy przeczytałem swoją napisaną w… » więcej 2016-01-22, godz. 16:50 [23.01.2016] Assassin's Creed Chronicles: India [PC] Przyznam, że nie zdarzyło mi się jeszcze pisać recenzji na zasadzie kopiuj-wklej... Ale jeżeli kopiować będę z własnego tekstu, to chyba sam siebie nie pozwę za plagiat? Wszystko przez to, że gdy przeczytałem swoją napisaną w… » więcej 2016-01-22, godz. 16:40 [23.01.2016] Pierwsze wrażenia: World of Tanks [PS4] Dobrze czytacie tytuł: chociaż darmowa sieciowa strzelanka z czołgami w roli głównej od lat rządzi na PC-tach, chociaż już graliśmy w World of Tanks na dwóch generacjach konsoli Xbox, to premiera na najpopularniejszym chyba obecnie… » więcej 2016-01-22, godz. 12:58 [23.01.2016] Jaguar XJ220 (1993 r.) Lata 90 to wysyp gier wyścigowych, ale mało które były dedykowane jednej marce czy - jak Jaguar XJ220 - pojedynczemu modelowi auta. Brytyjski producent bardzo chciał mieć w portfolio klasyczny super samochód i kwestią czasu było… » więcej 2016-01-22, godz. 12:42 [23.01.2016] Przegląd tygodnia Ręka w górę, kto lubi heavy metal? Nie raz mówiliśmy o tym, że w grach komputerowych grają nam chyba wszystkie możliwe gatunki muzyki, także - ale w zapowiedziana właśnie produkcja Legacy of the Beast będzie oparta głównie o… » więcej
492493494495496497498