Grę do recenzji dostaliśmy od internetowego sklepu gog.com
Jest oczywiście sporo walki, o której za chwilę i zadań, ale tutaj najważniejsza jest historia, wątki fabularne i dialogi. Dialogów jest dużo, są długie i ważne. Nawet bardzo. Nie klikamy "dalej" albo "pomiń", bo prędzej czy później będzie trzeba wrócić do rozmówcy i wypytać go jeszcze raz o wszystko. A potem na misję i walkę.
Co do starć - kolejne skojarzenia z Falloutem - odbywają się w turach, ale nie zmienia to faktu, że czasem częściej tu giniemy niż żyjemy. Każdy rodzaj przeciwnika wymaga innej taktyki, ale i tak - nawet po rozgryzieniu systemu walki są hardcorem - trudne i wymagają czasem nieco szczęścia. Kolejny dowód na to, że Underrail trzeba poświęcić się bez reszty.
A jak to wszystko wygląda? No, jeśli ktoś spodziewa się, że produkcja Stygian Software pobije ostatniego Batmana, to - nie nie pobije. Graficznie, to też raczej wczesny Fallout, ale nie zamierzam za to odbierać nawet pół punktu z oceny. Dlaczego? Bo grafika nie ma tu żadnego znaczenia. Jest dopracowana, dosyć szczegółowa i nie przeszkadza. To wystarczy w odbiorze historii i klimatu. Klimat, historia i możliwości rozwoju - to najważniejsze elementy każdego dobrego RPG. A w Underrail wszystkie one są najwyższej klasy. Dlatego ja też z całego serca zachęcam do tej gry. Ale tylko tych, którzy mają na to czas i dostatecznie dużo samozaparcia. A fani Fallouta pewnie już robią przelew, żeby zainstalować produkcję.
Zobacz także
2016-01-15, godz. 13:05
ARCHIWUM 2015, listopad
» więcej
2016-01-15, godz. 11:10
[16.01.2016] "Podglądany, podglądana"
Tym razem sporo wiadomości i plotek dotyczących branży smartfonów. Wiadomo na przykład, że zamiast Motoroli będzie Moto - nam się bardziej kojarzy to z motoryzacją, ale producent ma nadzieję, że rebranding przyniesie rezultaty…
» więcej
2016-01-15, godz. 10:52
[16.01.2015] Giermasz #175 - Czas na indyka
Trzy recenzje, trzy gry niezależne, niezbyt drogie i - warte uwagi. Chaos Reborn ograła gościnnie dziennikarka Agata Hawrylczuk. Nie pierwszy raz zmierzyła się z tematem gier strategicznych czy turowych, recenzowana produkcja godna jest…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:31
[16.01.2016] Przegląd tygodnia
Najpierw było zdziwienie, później niedowierzanie i na końcu - jak to w necie - lekki hejt: "no po prostu wstydu nie mają żeby tak zdzierać kasę z fanów". A fani, jak to fani, nie przejmując się gadaniem, popędzili do sklepów i…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:29
[16.01.2016] Chaos Reborn [Mac]
Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:27
[16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC]
Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które…
» więcej
2016-01-08, godz. 20:02
[09.01.2016] Flower Power
W nowych technologiach nie ma ani chwili przestoju - ledwo rozpoczął się nowy rok, a już poważna, znana i duża impreza targowa w USA, czyli oczywiście CES. Oczywiście - bo jak zawsze nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis bardzo…
» więcej
2016-01-08, godz. 20:02
GIERMASZ 2016, styczeń
» więcej
2016-01-08, godz. 19:44
[09.01.2016] Idź za białym królikiem
W pierwszej części tego wydania naszego kącika o polskich grach posłuchacie rozmowy Michała Króla z Pawłem Gajdą, project managerem Carbon Studio, które tworzy niezmiernie ciekawie się zapowiadającą produkcję z użyciem wirtualnych…
» więcej