Grę do recenzji dostaliśmy od wydawcy firmy IMGN.PRO
Najpierw coś dla tych, którzy mają tylko prawko kategorii B i nie grali w poprzednie odsłony. To symulator ciężarówki, ale nie tylko. Najważniejsze jest oczywiście prowadzenie naszej kilkunastotonowej laluni, ale sami zakładamy firmę i dbamy, żeby jak najlepiej prosperowała. Zatrudniamy kierowców, rozbudowujemy bazę. Co więcej - niczego nie dostajemy w prezencie. Nawet na pierwszego trucka musimy zarobić. Wcześniej jeździmy pożyczonymi furami.
Czas na kilka słów, dla tych którzy gardzą takimi produkcjami, które są kojarzone z niskim budżetem i byle jakim wykonaniem. Zagrajcie w American Truck Simulator. Nawet jeśli żywiliście się do tej pory Falloutami, Batmanami i innymi takimi mega, giga, hiper milionowymi produkcjami. Gra ze stajni (może warsztatu) SCS Software to kawał solidnej rozgrywki. Nie bez wad i to całkiem sporych, ale najpierw zalety.
Mamy do dyspozycji naprawdę spory świat. Jazda zajmuje dużo i długo, choć ma być więcej i dłużej. Dlaczego? O tym za chwilę. Mamy też ładną grafikę. Nie ma rewolucji czy rewelacji, ale jakiegoś dna też nie. Jest dość szczegółowo, dość kolorowo, ciężarówki wyglądają fajnie, fajnie ryczą, fajnie jeżdżą. A całość wciąga jak wir na przełomach Missisipi. nie jest też za łatwo. Dla przykładu może zatrzymać nas policja. I wręczyć mandat tak wysoki, że w takich momentach cieszymy się, że to tylko gra.
Co się nie podoba? Nie podoba się mała liczba ciężarówek. Są na razie dwie. Nie podoba się, że mamy jedynie dwa stany do odwiedzenia i trochę taki... brak rozmachu. Świat jest ogromny, ale po tych przełajach poruszamy się na przykład taką maluteńką autostradką. Nigdy nie byłem w krainie McDonalda, KFC, poprawności politycznej i powszechnego dostępu do broni, ale na filmach to wydawały mi się one znacznie większe. Twórcy zapewniają, że jeśli gra będzie dobrze się sprzedawać to wszystkiego będzie więcej i więcej, i dłużej, i głośniej, i większy wybór, ale wolałbym dostać do ręki produkt, który ma jakieś znamiona "skończoności". A te rzeczy, które potem ściągamy są tylko dodatkiem do ogromu, który kupiłem. Ale to chyba teraz taka powszechna praktyka.
Podsumowując. Tankujcie ropę, zakładajcie dżinsy i nadajcie sobie jakieś porządne imię, na przykład Chuck albo Bill. American Truck Simulator to naprawdę fajna gra. Tak, brakuje jej jeszcze trochę, ale liczę, że szybko wzbogaci się o nową zawartość. A warto zacząć uczyć się jeździć już teraz. Parkowanie z naczepą wcale nie jest takie proste.
Zobacz także
2016-01-15, godz. 15:07
[16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC]
Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które…
» więcej
2016-01-15, godz. 14:35
[16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC]
Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:36
[16.01.2016] Underrail [PC]
O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:35
[16.01.2016] Underrail [PC]
O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:30
[16.01.2016] Chaos Reborn [Mac]
Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:28
[16.01.2016] Chaos Reborn [Mac]
Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:10
[16.01.2016] Polskie hity Metacritic 2015
Powoli kończy się czas różnorakich podsumowań roku 2015, więc na początek krótko o najlepiej ocenianych polskich produkcjach - dzięki serwisowi Metacritic mamy uśrednione dane z wielu recenzji. Zaskoczenia, jak zapewnia Michał Król…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:08
ARCHIWUM 2015
» więcej
2016-01-15, godz. 13:06
ARCHIWUM 2015
» więcej
2016-01-15, godz. 13:05
ARCHIWUM 2015, grudzień
» więcej