Grę do recenzji dostaliśmy od wydawcy firmy IMGN.PRO
Najpierw coś dla tych, którzy mają tylko prawko kategorii B i nie grali w poprzednie odsłony. To symulator ciężarówki, ale nie tylko. Najważniejsze jest oczywiście prowadzenie naszej kilkunastotonowej laluni, ale sami zakładamy firmę i dbamy, żeby jak najlepiej prosperowała. Zatrudniamy kierowców, rozbudowujemy bazę. Co więcej - niczego nie dostajemy w prezencie. Nawet na pierwszego trucka musimy zarobić. Wcześniej jeździmy pożyczonymi furami.
Czas na kilka słów, dla tych którzy gardzą takimi produkcjami, które są kojarzone z niskim budżetem i byle jakim wykonaniem. Zagrajcie w American Truck Simulator. Nawet jeśli żywiliście się do tej pory Falloutami, Batmanami i innymi takimi mega, giga, hiper milionowymi produkcjami. Gra ze stajni (może warsztatu) SCS Software to kawał solidnej rozgrywki. Nie bez wad i to całkiem sporych, ale najpierw zalety.
Mamy do dyspozycji naprawdę spory świat. Jazda zajmuje dużo i długo, choć ma być więcej i dłużej. Dlaczego? O tym za chwilę. Mamy też ładną grafikę. Nie ma rewolucji czy rewelacji, ale jakiegoś dna też nie. Jest dość szczegółowo, dość kolorowo, ciężarówki wyglądają fajnie, fajnie ryczą, fajnie jeżdżą. A całość wciąga jak wir na przełomach Missisipi. nie jest też za łatwo. Dla przykładu może zatrzymać nas policja. I wręczyć mandat tak wysoki, że w takich momentach cieszymy się, że to tylko gra.
Co się nie podoba? Nie podoba się mała liczba ciężarówek. Są na razie dwie. Nie podoba się, że mamy jedynie dwa stany do odwiedzenia i trochę taki... brak rozmachu. Świat jest ogromny, ale po tych przełajach poruszamy się na przykład taką maluteńką autostradką. Nigdy nie byłem w krainie McDonalda, KFC, poprawności politycznej i powszechnego dostępu do broni, ale na filmach to wydawały mi się one znacznie większe. Twórcy zapewniają, że jeśli gra będzie dobrze się sprzedawać to wszystkiego będzie więcej i więcej, i dłużej, i głośniej, i większy wybór, ale wolałbym dostać do ręki produkt, który ma jakieś znamiona "skończoności". A te rzeczy, które potem ściągamy są tylko dodatkiem do ogromu, który kupiłem. Ale to chyba teraz taka powszechna praktyka.
Podsumowując. Tankujcie ropę, zakładajcie dżinsy i nadajcie sobie jakieś porządne imię, na przykład Chuck albo Bill. American Truck Simulator to naprawdę fajna gra. Tak, brakuje jej jeszcze trochę, ale liczę, że szybko wzbogaci się o nową zawartość. A warto zacząć uczyć się jeździć już teraz. Parkowanie z naczepą wcale nie jest takie proste.
Zobacz także
2016-01-15, godz. 13:05
ARCHIWUM 2015, listopad
» więcej
2016-01-15, godz. 11:10
[16.01.2016] "Podglądany, podglądana"
Tym razem sporo wiadomości i plotek dotyczących branży smartfonów. Wiadomo na przykład, że zamiast Motoroli będzie Moto - nam się bardziej kojarzy to z motoryzacją, ale producent ma nadzieję, że rebranding przyniesie rezultaty…
» więcej
2016-01-15, godz. 10:52
[16.01.2015] Giermasz #175 - Czas na indyka
Trzy recenzje, trzy gry niezależne, niezbyt drogie i - warte uwagi. Chaos Reborn ograła gościnnie dziennikarka Agata Hawrylczuk. Nie pierwszy raz zmierzyła się z tematem gier strategicznych czy turowych, recenzowana produkcja godna jest…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:31
[16.01.2016] Przegląd tygodnia
Najpierw było zdziwienie, później niedowierzanie i na końcu - jak to w necie - lekki hejt: "no po prostu wstydu nie mają żeby tak zdzierać kasę z fanów". A fani, jak to fani, nie przejmując się gadaniem, popędzili do sklepów i…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:29
[16.01.2016] Chaos Reborn [Mac]
Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:28
[16.01.2016] Underrail [PC]
O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:27
[16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC]
Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które…
» więcej
2016-01-08, godz. 20:02
[09.01.2016] Flower Power
W nowych technologiach nie ma ani chwili przestoju - ledwo rozpoczął się nowy rok, a już poważna, znana i duża impreza targowa w USA, czyli oczywiście CES. Oczywiście - bo jak zawsze nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis bardzo…
» więcej
2016-01-08, godz. 20:02
GIERMASZ 2016, styczeń
» więcej
2016-01-08, godz. 19:44
[09.01.2016] Idź za białym królikiem
W pierwszej części tego wydania naszego kącika o polskich grach posłuchacie rozmowy Michała Króla z Pawłem Gajdą, project managerem Carbon Studio, które tworzy niezmiernie ciekawie się zapowiadającą produkcję z użyciem wirtualnych…
» więcej