Czym powinna być kontynuacja? Czymś nowym, bardziej rozbudowanym, ładniejszym, lepszym, wciągającym i ogólnie dużo dobrego. Ale nie zawsze tak jest. Green Game: Time Swapper czyli druga część trylogii od studia iFun4All, jest kontynuacją udanej gry zręcznościowo-logicznej Red Game Without Great Name, ale chyba nie tego oczekiwałem. Przypomnę, że w części pierwszej serii gracz zaznaczał miejsce, w które lecący mechaniczny ptak miał się teleportować, unikając przy tym różnej maści niebezpieczeństw. W Green Game: Time Swapper twórcy postanowili zachować cały zamysł gry, ale zmienili sterowanie. Tym razem dostałem możliwość operowania czasem i dzięki trzem jego ustawieniom, mogę wpływać na otoczenie. Problem w tym, że znacznie zubożyło to świetne rozwiązanie z jedynki. Co prawda przestawiając czas, wpływa się na dmuchawy, które kierują ptaka w odpowiednim kierunku czy też niszczy przeszkody po drodze, ale już po kilku poziomach zaczęło mnie to nudzić. Problemem jest też precyzja...
Grę do recenzji dostaliśmy od twórców ze studia iFun4all
Gram na przenośnej konsoli PlayStation Vita, która oferuje zabawę poprzez ekran dotykowy. Niestety w Green Game: Time Swapper mocno szwankuje precyzja ustawiania czasu, przez co wielokrotnie ginąłem nie z własnej winy. W późniejszych poziomach, których w sumie jest 50, gra wymaga zręczności i szybkości, co przy braku precyzyjnego sterowania kończy się katastrofą. Chyba każdy gracz zna to uczucie, kiedy cały wysiłek idzie na marne tylko dlatego, że jakiś element gry jest niedopracowany.
Sprawdziłem jak to się ma w wersji na komputery PC i okazuje się, że jest o niebo lepiej. W tym wypadku dotykowe sterowanie na PlayStation Vita jest po prostu fatalne, przez co obiór całej gry wypada niekorzystnie.
Zaskakujące jest też to, że Green Game: Time Swapper z wyglądu nie różni się prawie niczym w stosunku do pierwowzoru. Tak jakby kolor czerwony zastąpiono zielonym. I to wszystko. Twórcy poszli na łatwiznę i zastanawiam się, co zajęło im te 9 miesięcy, które upłynęły między premierami obu części gry.
Martwię się o ostatnią część trylogii, bo w ciemno założyć można, że zmieni się kolor - np. na niebieski oraz pojawi się nowa wariacja sterowania. Oby było lepiej niż w tym przypadku.
Green Game: Time Swapper to nie jest gra zła, ale w przypadku konsoli przenośnej niedopracowana. Jeśli ktoś grał w pierwowzór czyli Red Game Without Great Name, może czuć rozczarowanie. Moim zdaniem zmian jest zbyt mało, równie dobrze mogło to wyjść jako dodatek, tanie DLC.
Niezależnie od tego czy jest to pierwsza styczność z serią czy nie, polecam wersję na komputery stacjonarne, bo tylko tam ma się pełną kontrolę nad mechanicznym ptakiem. Oszczędza to dużo nerwów i czasu. Teraz czekam na część trzecią i oby była przynajmniej w połowie tak innowacyjna i wciągająca jak początek tej serii.
Zobacz także
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] IS Defense [PC]
Temat terrorystów w świetle ostatnich wydarzeń w Europie i na świecie jest bardzo delikatną sprawą. Przerażające zamachy na zawsze zmieniły nastawienie ludzi do świata islamu, a dla wielu jest to wręcz temat tabu. Ale nie dla gliwickiego…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Giermasz #195 - Ze skrajności w skrajność
Dzisiaj "nie bierzemy jeńców"... Z jednej strony recenzja kolejnej przygody słodkiej, różowej kulki czyli Kirby: Planet Robobot - i jak podkreśla Andrzej Kutys to bardzo fajna, dopracowana platformówka dla dzieci, przy której i dorosły…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, czerwiec
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Gry wojenne
Pewnie mało który z naszych słuchaczy pamięta film "Gry Wojenne" - nakręcony w 1983 roku, opowiada o młodocianym hakerze, który włamuje się przypadkiem do sieci wojskowej i o mały włos nie wywołuje nuklearnego kataklizmu. Wspominamy…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, czerwiec
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Wakacje z polskimi grami
Co prawda najbliższe miesiące niekoniecznie sprzyjają graniu - ale jeżeli potrzebujecie czegoś interesującego, to może warto zainteresować się ofertą polskich studiów. Jak podkreśla Michał Król z Graczpospolita.pl, ostatnio mieliśmy…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Karateka (1984 r.)
Od zarania dziejów bijatyki cieszą się niesłabnącą popularnością, mimo swoich podobieństw w samej mechanice gry. W roku 1984 na komputer Apple II pojawił się tytuł, który stworzył podstawy współczesnych gier walki. Karateka…
» więcej
2016-05-28, godz. 06:00
[28.05.2016] Giermasz #194 - Polska siła
Zgodnie z obietnicą z zeszłego tygodnia, zapraszamy na wielką relację z zakończonego nie tak dawno spotkania polskiej branży gier komputerowych pod hasłem Digital Dragons w Krakowie. W poprzedniej audycji prezentowaliśmy fragmenty…
» więcej
2016-05-21, godz. 06:00
[21.05.2016] Doom [PS4]
Nowy Doom jest jak szybki strzał w twarz. Nie ma czasu na jakieś przerywniki, na wprowadzanie w historię, na budowanie klimatu. Wszystko można przedstawić w telegraficznym skrócie. Jesteś na Marsie - stop - atakują Cię demony z piekła…
» więcej
2016-05-21, godz. 06:00
[21.05.2016] Stellaris [PC]
Czy kiedykolwiek marzyliście o tym by zarządzać całym państwem? By mieć w swoich rękach jak najwięcej władzy? Decydować o tym czy akurat wypowiedzieć komuś wojnę, czy może podpisać pokojowy pakt? Hmmmm??? A co jeśli dodam…
» więcej